خواص جالب لوازم جانبی بدنه مس و مس


مس و تاثیر آن بر بدن

با دلگرم کننده به روز باشید فواید مس بر سلامت بدن آن ها ملاقات می کنند.

فواید لوازم جانبی مسی برای سلامت بدن

فواید لوازم جانبی مسی برای سلامت بدن

فواید مس برای سلامت بدن و تغذیه در ظروف مسی

فواید لوازم جانبی مسی برای سلامت بدن

مقدار مس در بدن یک فرد سالم بین 100 تا 150 میلی گرم تخمین زده می شود. مس در طبیعت گسترده است. حتی یک رژیم غذایی ضعیف و ناکافی نیاز مردم به مس را برآورده می کند و کمبود این عنصر نادر است. کمبود مس (هیپوکوپرمی) اغلب در بیماران مبتلا به نفروز (نارسایی کلیه)، ویلسون، سوءتغذیه پروتئین-انرژی و نوزادانی که برای مدت طولانی به طور انحصاری با شیر مادر تغذیه شده اند، دیده می شود.

از فواید مس برای سلامتی می توان به رشد خوب بدن، استفاده موثر از آهن، واکنش های آنزیمی مناسب و بهبود سلامت بافت همبند، مو و چشم اشاره کرد. همچنین برای جلوگیری از پیری زودرس و تولید انرژی مهم است. علاوه بر این، ضربان قلب منظم، تنظیم غده تیروئید، کاهش علائم مرتبط با آرتریت، بهبود سریع زخم، افزایش تشکیل گلبول های قرمز خون و کاهش کلسترول از دیگر فواید مس برای سلامتی است.

مس برای سلامت کلی بدن ضروری است و فرآیند متابولیک طبیعی مرتبط با اسیدهای آمینه و ویتامین ها را قادر می سازد. این ماده در بدن تولید نمی شود، بنابراین باید از طریق منابع خارجی وارد بدن شود. مس سومین ماده معدنی در بدن است و تقریباً توسط پروتئین پلاسمای خون به نام سرولوپلاسمین حمل می شود. برای استفاده حداکثری از این ماده، باید آن را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید.

بیشتر بخوانید  آشنایی با مراقبت های پس از جراحی دندان عقل

نوتروپنی بهترین علامت کمبود مس است. نوتروپنی کاهش غیرطبیعی تعداد گلبول های سفید است.معلوم است که پزشکان به کسانی که از درد مفاصل رنج می برند داشتن دستبند مسی را توصیه می کنند و دلیل آن کمبود یون مس در خون است که در اثر تماس با دستبند ایجاد می شود. مس تا حدی توسط پوست جبران می شود و درد مفاصل کاهش می یابد.

از سوی دیگر محققان یکی از عوامل ابتلا به آلزایمر را رسوب یون های آلومینیوم در مغز می گویند، تا همین چند دهه پیش مردم کشور ما از ظروف مسی برای پخت غذا به ویژه سوپ و سوپ استفاده می کردند و یک کفگیر آهنی به نام حصوم که در طول پختن غذا دائماً در غذا قرار می‌گرفت…

هیچ کس نمی دانست چرا باید این کفگیر را در قابلمه مسی گذاشت، فقط می دانستند که برای پخت و پز بسیار ضروری است.نسبت یون های آهن.
کمبود یون مس باعث می شود مدام احساس بی حالی، خواب آلودگی و بی حوصلگی داشته باشید و دهانتان مدام آب بیفتد. در ضمن هیچ شرکت دارویی نمی تواند از یون عنصر … برای شما قرص بسازد و مثلا قرصی که به عنوان قرص آهن به شما داده می شود حاوی مولکول های آهن است که هیچ فایده ای برای بدن ندارد.

فواید لوازم جانبی مسی برای سلامت بدن

خواص مس خون

مهم ترین عارضه کمبود مس در بدن کم خونی است و به ویژه در نوزادان بروز می کند.به گزارش آسان طب، برخی از پزشکان در این مورد داروهایی را تجویز می کنند که حاوی مس هستند، اما به دلیل اینکه مس در بیشتر غذاها خام و پخته است و بر روی از طرفی مصرف زیاد مس عوارض جدی ایجاد می کند، بهتر است از غذاهای غنی از مس استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  ماموگرافی چیست و به چه دردی می خورد؟

به طور کلی کودکان نسبت به بزرگسالان برای رشد به مس بیشتری نیاز دارند و باید روزانه 5 تا 1 درصد مس به ازای هر کیلوگرم وزن بدن را همراه با غذا مصرف کنند.کمبود مس در حیوانات باعث کم خونی، پوکی استخوان، اختلالات رشد مو و رنگدانه های پوست می شود. .

هیپوکوپلمی خون در بیماری های زیر رخ می دهد:

  • بیماری کلیوی
  • بیماری های سوء تغذیه
  • ورزش ها
  • بیماری سلیاک
  • هیپوپروتئینمی ایدیوپاتیک

افزایش مس در خون را می توان در جریان های زیر مشاهده کرد:

  • عفونت های میکروبی
  • ویروسی
  • تب روماتیسمی حاد
  • انفارکتوس میوکارد
  • لوپوس اریتماتوز
  • پرکاری تیروئید شدید
  • لوسمی مزمن
  • نوعی سرطان
  • هموکروماتوز
  • سیروز

اما تا آنجا که می دانید، وقتی غذا در قابلمه مسی پخته می شود، از یون های آزاد شده این ظرف استفاده می شود و احساس بسیار زیادی از نشاط و انرژی در بدن شما ایجاد می کند. در دهه یکبار رئیس می آمد و داد می زد ( قابلمه مسی ….. ما یک کفگیر آهنی خریدیم ….. ) و با قیمت مناسب این قابلمه ها را می خریدند و به آنها یک قابلمه آلومینیومی می دادند که اسمش را روحی گذاشتند.

هیچ‌کس در آن دهه نمی‌دانست که همه این ظروف مسیح کجا خواهند بود.

بعد ظروف استیل و تفلون و این مزخرفاتی که ادعا می کنند غذا را سریع می پزد و به ته ظرف نمی چسبد. اما مردم ما نمی دانند که همین یون های مضر موجود در این غذاها عامل سرطان هستند و به راحتی می توانند یون، آلومینیوم و … را وارد بدن خود کنند. در یک کودک از 6 ماهگی به کم خونی و سرطان می رسد و یک فرد بالغ در عرض 2 سال دچار بیماری های کبد، خون و طحال و سپس سرطان می شود.
به همه دوستان پیشنهاد میکنم از قابلمه مسی و کفگیر آهنی برای پخت غذا (مخصوصا غذای آب) استفاده کنند. حداقل یک بار در عرض سه روز اثر آن را روی بدن خود مشاهده کنید.
حالا جالبه که تو شمال ایران موقع پختن سوپ (مخصوصا رازیانه) یه تیکه آهن یا نعل اسب میندازن وسط آش تا رنگ بگیره…..این باعث آزاد شدن آهن میشه. یون ها و سلامت بدن اگر دقت کنید ساکنان مازندران و گیلان به میزان بسیار کمی از بیماری های خونی و سرطان خون رنج می برند.
بودن.

بیشتر بخوانید  علائم و علت هیدروسل (آب آوردن بیضه) چیست؟

فواید لوازم جانبی مسی برای سلامت بدن

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


دیدگاهتان را بنویسید