آبشار حمید مکانی مناسب برای پیاده روی است



به گزارش سلام نو به نقل از تریپ یار، روستای حمید در 7 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد. در جنوب روستا دره ای باریک با صخره های عظیم وجود دارد و در انتهای دره در فاصله حدود 2 کیلومتری روستای حمید آبشاری ارتفاع 25 متری دیده می شود. آب این آبشار از روستای آبچور می آید. روستای حمید و آبشار همیشه مورد توجه کوهنوردان و خانواده‌ها مکانی تفریحی بوده است.

آبشار حمید بوینر یکی از زیباترین آبشارهای استان خراسان شمالی است که در محور بزرگراه بجنورد – فاروج در 10 کیلومتری آن واقع شده است. این آبشار زیبا با طبیعت بکر کوهستانی و پوشش گیاهی پراکنده در نزدیکی روستای حمید قرار دارد. ارتفاع این آبشار حدود 25 متر است.

آب این آبشار از روستای آبچور سرچشمه می گیرد و پس از طی چند کیلومتر و گذر از مناطق مختلف در کوه های حمید زیبایی طبیعت را به بینندگان خود نشان می دهد.

این آبشار در انتهای دره صخره‌ای پر پیچ و خم قرار دارد که علاوه بر زیبایی و جذابیت، آب از دو ستون سنگی 25 متری (کوه‌ها) می‌ریزد و آهنگ زیبایی از طبیعت را به مخاطب القا می‌کند. عظمت خلقت خدا را نشان دهید. نوع سنگ های این منطقه بیشتر آهکی و سنگ های کنار بستر رودخانه رسوبی و مملو از فسیل است.

بهترین زمان از سال برای سفر به این منطقه بهار است. از روستای حمید تا آبشار در نیم ساعت جاده بسیار زیبا و منحصر به فردی وجود دارد.

در اطراف این آبشار انجیر بلند و بوته های تمشک وحشی به وفور دیده می شود و طعم میوه های شیرین آن تا چند ساعت زیر زبان گردشگران می ماند.
یکی از زیبایی های منحصر به فرد این آبشار انعکاس صدای ریزش یکی یکی است که اگر از پیچ اول این دره عبور کنید صدای آب به وضوح و زیبایی شنیده می شود. اما در صخره باریک دیگری این صدا به کلی قطع می شود و دوباره در پیچ بعدی صدای آبشار به گوش می رسد. نسیم سرد این دره در تابستان گرما را به زانوها می آورد و هوای مطبوعی ایجاد می کند. چشمه های آب گرم و حوضچه های سنگی کوچکی در داخل و اطراف دره ایجاد شده اند که آب گوارا و سردی را به گردشگران عرضه می کنند.

بیشتر بخوانید  المپیک توکیو در گام نخست ناهید کیانی را شکست داد

یکی دیگر از زیبایی های این منطقه وجود اتاق سنگی دوار روی صخره است که به گفته اهالی روزگاری مردی در آن زندگی می کرده است. اما اکنون در روزهای بارانی به بهشت ​​گردشگران تبدیل شده است. وجود آبشار حمید به کشاورزی اهالی روستای حمید و روستاهای اطراف آن رونق زیادی بخشیده است، باغات سرسبز و مزارع روستای حمید در تابستان و حتی در خشکسالی های اخیر کمترین خسارت را دیده است.

قسمت اعظم شهرستان بجنوردا پوشیده از مناظر کوهستانی و فلات های مرتفع است و به همین دلیل منطقه دارای آب و هوای معتدل کوهستانی است. به طور کلی این منطقه دارای زمستان های سرد و مرطوب و تابستان های گرم و خشک است. بخش بزرگی از شهر بجنوردا در میان رود اترک قرار دارد و تحت تأثیر توده هوای مازندران قرار دارد که به دلیل رطوبت هوا در فصل بهار و تابستان باعث ایجاد سرسبزی و خرما می شود.

دیدگاهتان را بنویسید