هشدار خطر مرگ سه رقمی از تاج



رئیس موسسه ملی تحقیقات سلامت نسبت به خطر مرگ سه رقمی از تاج هشدار داد.

علی اکبری ساری، رئیس پژوهشکده ملی تحقیقات سلامت در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس در پاسخ به سوالی درباره روند رو به رشد آمیکرون گفت: آمیکرون در بسیاری از استان ها به روند غالب تبدیل شده است و در برخی استان ها سویه غالب تاج است. ” در بسیاری از شهرها، بیش از 50 درصد موارد بیماری عروق کرونر قلب در حال حاضر با سویه ایمکرون تشخیص داده می شود و در برخی شهرها میزان بروز آن حتی بیشتر است.

* تعداد بیماران به 30000 نفر خواهد رسید

وی با بیان اینکه تاکنون حدود 3000 نفر مبتلا به اومیکرون در کشور شناسایی شده اند، تصریح کرد: اگر بخواهیم 2 تا 3 روز قبل از ولیعهد به آمار نگاه کنیم، در مجموع سومین باخمن حدود 5150 مورد جدید در کشور داشتیم. چهارمین. در بهمن ماه این تعداد به 7690 مبتلا جدید رسید و روز بعد یعنی پنجمین باخمن این تعداد به 9380 نفر رسید و هر روز به تعداد افراد شناسایی شده نزدیک به 2000 نفر اضافه می شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: به نظر می رسد در روزهای آینده این روند رو به رشد باشد و طی دو هفته آینده تعداد مبتلایان به بیش از 30 هزار مورد در روز برسد و این یعنی به زودی در آستانه قرار خواهیم گرفت. که از طرف آمیکرون اتفاق خواهد افتاد و تعداد بستری ها نیز به همین نسبت افزایش خواهد یافت.

وی گفت: تعداد بستری ها و بخش های مراقبت های ویژه همچنان در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید  تعطیلی روز پنجشنبه آژانس ها و سازمان های دولتی تا پایان ماه اوت

یکی از اعضای کمیته علمی تاج و تخت در پاسخ به این سوال که آیا تعداد فوتی ها در روزهای آینده افزایش می یابد یا خیر، توضیح داد: معمولاً چند هفته پس از افزایش تعداد مرگ و میرها، تعداد مرگ و میرها افزایش می یابد، اما در مورد اومیکرون. فشار دهید، یک نکته وجود دارد.”

*سطح قابل قبولی از مصونیت در جامعه وجود دارد

ساری افزود: امیکرون نسبت به سویه های دلتا تظاهرات بالینی و علائم خفیف تری دارد، اما از آنجایی که میزان انتقال آن بیشتر است، تعداد کل بیماران و مرگ و میر افزایش می یابد. خوشبختانه بخش زیادی از جمعیت کشورمان دوز دوم واکسن را دریافت کردند و واکسیناسیون نقش موثری در کاهش مرگ و میر خواهد داشت زیرا هنوز سطح ایمنی قابل قبولی در جامعه وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: پوشش واکسیناسیون در کشور قابل قبول است به طوری که حدود 80 درصد افراد بالای 12 سال هر دو نوبت واکسن را دریافت می کنند که اکثریت دوز دوم را در ماه های اخیر دریافت کرده اند. بخشی از جامعه نیز از این بیماری مصون هستند. بنابراین، سطح ایمنی انسان در حال حاضر نسبتاً خوب است و ممکن است باعث افزایش ناگهانی تعداد بیماران بدحال و فوتی نشود، اما طبق آمار موسسات علمی خارجی و موسسات علمی داخلی، تلفات به بیش از 100 نفر می رسد. روز تا دو ماه آینده امکان پذیر است و تنها اقدامی که می تواند از این خطر قابل توجه جلوگیری کند، تزریق نوبت سوم واکسن و رعایت پروتکل است.

کاهش آنتی بادی سه ماه پس از تزریق دوز دوم

بیشتر بخوانید  رهن چنار نطنزه درخت تنومند اصفهان

رئیس انستیتوی تحقیقات بهداشت کشور ادامه داد: لازم به ذکر است افرادی که دوز دوم واکسن را دریافت نکرده اند باید تزریق شوند و افرادی که بیش از سه ماه پس از دوز دوم واکسن دریافت کرده اند باید یادآوری شود. دوز را تزریق کنید.”

وی افزود: رعایت پروتکل های بهداشتی مانند نقاب زدن و رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از دوره های ماندگاری بسیار حائز اهمیت است و در صورت عادی شدن، با آمار بستری و مرگ و میر بالا با تاج ششم مواجه خواهیم شد. اگر پایان واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی جدی تری در دستور کار قرار گیرد، می توان از این پیک و میزان مرگ و میر پایین آن گذشت.

رئیس انستیتوی ملی تحقیقات سلامت گفت: بر اساس مطالعات انجام شده سه ماه پس از تزریق دوز دوم میزان آنتی بادی ها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد که این امر باعث افزایش تعداد بیماران و بستری شدن و مرگ می شود. مطالعات نشان می دهد که اگر نوبت سوم واکسن کرونا تزریق شود، ایمنی از 40 تا 50 درصد به 80 تا 90 درصد افزایش می یابد و دوز سوم واکسن باعث تقویت آنتی بادی ها و سیستم ایمنی بدن می شود که به نوبه خود بستری شدن در بیمارستان و مرگ را افزایش می دهد. مردم

* آیا آمیکرون نزدیک تاج است؟

وی در پاسخ به این سوال که آیا آمیکرون نزدیک تاج است؟ وی توضیح داد: این موضوع را نمی توان با قطعیت پیش بینی کرد اما به گفته دانشمندان این حوزه نباید به پایان تاج در کوتاه مدت خوش بین بود. تاج تاج در همه کشورها کنترل نشود از بین نخواهد رفت و نباید به پایان تاج امیدوار بود.

بیشتر بخوانید  تحولی جدید در صنعت طلا و جواهر هند + عکس

ساری با بیان اینکه واکسیناسیون بالای 12 سال از مدت ها قبل مورد تایید کمیته علمی تاج بوده و خانواده ها می توانند این واکسیناسیون را انجام دهند، گفت: در دو روز اخیر واکسیناسیون افراد 9 تا 12 ساله اضافه شده است. و با دو واکسن موجود در حال حاضر، خانواده ها می توانند واکسینه شوند. هموطنان هم اکنون می توانند افراد بالای 9 سال را با دو واکسن پاستوکوکوس و سینوفارم واکسینه کنند و این دو واکسن طبق بررسی های انجام شده جزو کم عارضه ترین واکسن ها هستند.

وی در پایان توصیه کرد: استفاده از این واکسن ها برای افراد بالای 9 سال اکیداً توصیه می شود، اما اجباری در این زمینه وجود ندارد و استفاده از آنها اختیاری و اختیاری است و با رضایت والدین قابل انجام است. در نظر داشته باشید که استفاده از واکسن کرونا در افراد بالای 9 سال می تواند به ایمنی و سلامت آنها کمک زیادی کند و طبیعی است که افرادی که واکسینه نشده اند محدودیت هایی برای حفظ سلامت خود و سایر افراد جامعه داشته باشند. . .


دیدگاهتان را بنویسید