وزیر امور خارجه قطر به تهران سفر می کند



وزیر امور خارجه قطر در این سفر با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود دیدار خواهد کرد. بر اساس برنامه زمان بندی، نشست وزرای خارجه ایران و قطر روز پنجشنبه 7 بهمن ماه در تهران برگزار می شود.

شب گذشته وزرای خارجه ایران و قطر نیز تلفنی رایزنی کردند.

سفیر ایران در قطر صبح چهارشنبه با اشاره به گفتگوی تلفنی شب گذشته وزرای امور خارجه ایران و قطر، در توئیتی به اهمیت این گفتگوی تلفنی پرداخت و نوشت: روابط نزدیک است، توسعه سریع است، مسائل مهم است. یک شب.

گویا وزیر امور خارجه قطر روز گذشته علاوه بر گفت و گوی تلفنی با وزیر امور خارجه ایران، با بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا نیز گفتگوی تلفنی داشته است.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر در تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود آنتونی بلینکن در مورد آخرین تحولات مذاکرات وین درباره برنامه هسته ای ایران و همچنین آخرین تحولات در افغانستان گفتگو کرد.

دو طرف همچنین روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

رسانه های کاخ سفید گزارش دادند، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر نیز در 31 ژانویه در کاخ سفید دیدار خواهند کرد.

کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد که این سفر فرصتی برای گفتگو در مورد طیف گسترده ای از موضوعات منطقه ای و بین المللی مورد علاقه مشترک از جمله بهبود امنیت در خلیج فارس و خاورمیانه، تضمین تامین پایدار انرژی جهانی و حمایت از مردم افغانستان است. . و افزایش همکاری ها تجارت و سرمایه گذاری بین دو کشور.

بیشتر بخوانید  دانشگاه علمی کاربردی جهاد رشت در رشته "روزنامه نگاری" دانشجو می پذیرد

حدود دو هفته پیش وزیر امور خارجه ایران در سفر به دوحه با تعدادی از مقامات عالی رتبه این کشور عربی از جمله امیر قطر و وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرد.

دیدگاهتان را بنویسید