حالا آرم باغ وحش پلنگ خوب نیست / عکس


به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، مدیر باغ وحش ارم از بیماری واگیردار پلنگ ماده که در سال 1377 از پارک پردیسان به باغ وحش ارم منتقل شده بود، خبر داد.

خرداد ماه سال ۱۳۸۸ یک پلنگ ماده به نام «ماوی» در حالی که تنها دو ماه داشت در شهرستان میانا در آذربایجان شرقی توسط شکارچیان کشف و ضبط شد. این ماده کشف شده در تاریخ 7 دی ماه 1396 به پارک پردیسان تهران منتقل و از پارک پردیسان به باغ وحش ارم منتقل شد، اما به گفته مدیر باغ وحش ارم، این پلنگ ماده هم اکنون از بیماری عفونی حاد رنج می برد و وضعیت مطلوبی ندارد. وضعیت.

پرویز قندالی وی در خصوص وضعیت “ماویا” گفت: علت بیماری این پلنگ با کمک دانشکده دامپزشکی در حال پیگیری است و طبق آزمایشات اولیه، ماوی “به عفونی فوق حاد مبتلا شده است. عامل.”

وی در خصوص اقدامات انجام شده برای درمان “ماویا” اظهار داشت: از آنجایی که ماویا “نمی تواند غذا بخورد” دائما تحت درمان و دریافت آنتی بیوتیک است. وی همچنین با سی تی اسکن به دانشکده دامپزشکی منتقل شد و به طور کلی تحت درمان است. مدیر باغ وحش ارم افزود: در حال حاضر منتظر نتیجه آزمایشات تکمیلی هستیم تا علت اصلی بیماری مشخص شود. در حال حاضر با توجه به نتایج آزمایشات اولیه عامل عفونی فوق حاد به دلیل تشنج پلنگ ماده، مرکز عصبی پلنگ را درگیر کرده است که البته این موضوع در حال حاضر تحت کنترل است و وی تحت سرم درمانی قرار دارد.

وی افزود: معلوم نیست پلنگ ماده زنده می ماند یا خیر باید درمان ادامه یابد و آزمایشات انجام شود.

بیشتر بخوانید  ویدیوی خنده دار که در آن یک کودک با یک سگ بازی می کند

قندالی در پایان خاطرنشان کرد: از روز گذشته کارشناسان محیط زیست، دامپزشکان محیط زیست و سرپرست تیم – دکتر رستمی – حضور داشتند و کارها را پیش بردند و همچنان منتظر نتیجه آزمایش هستیم.

لوگوی باغ وحش پلنگ در مبارزه با مرگ و زندگی


دیدگاهتان را بنویسید