طرز تهیه سیروپ ذرت یا شربت ذرت مرحله به مرحله


راهنمای شربت ذرت خانگی شربت ذرت


شربت ذرت یا شربت ذرت، به تنهایی یا به عنوان تهیه برخی از سس های مورد نیاز برای تهیه شیرینی استفاده می شود و خانگی بهتر از شربت های کارخانه ای است. علاوه بر این، اگر در جایی زندگی می کنید که این شربت در فروشگاه ها موجود نیست، تهیه آن بسیار آسان است و می توانید خودتان آن را در خانه تهیه کنید.

مواد لازم شربت ذرت

  • شکر: 950 گرم
  • آب: 1300 میلی لیتر
  • شیر بزرگ بلال: 4 عدد
  • عصاره وانیل: 3 قطره
  • نمک: 1 قاشق چایخوری


شربت ذرت

طرز تهیه شربت ذرت

ابتدا گوش ها را به خوبی تمیز کرده و به صورت دانه یا حلقه برش دهید. گوش ها باید کاملا شیری و رسیده باشند تا شیره داشته باشند و شربت خوبی به شما بدهند.
حلقه ها یا دانه های ذرت را همراه با آب در قابلمه ای مناسب با ته نازک بریزید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا آب به جوش بیاید. سپس حرارت را کم کنید تا گوش ها به آرامی پخته شوند و حجم آب 1/2 کم شود.
قابلمه را از روی حرارت بردارید و پیستون ها را در ظرفی بریزید و آب آن را نگه دارید. اگر قبلاً ذرت را دانه ریز نکرده اید، پس از پخته شدن ذرت، دانه ها را از ساقه جدا کرده و ذرت پخته شده را با یک جسم سنگین فشار دهید تا آب آن خارج شود. آسیاب ذرت به این دلیل است که مجبور نیستید آب ساقه آن را بگیرید. شربت ذرت را به آب لپه اضافه کنید.
شکر، عصاره وانیل و آب را به آب پیستون اضافه کنید و خیلی ملایم حرارت دهید تا شکر در آب حل شود، حدود یک ساعت بجوشانید و شربت غلیظ شود. شربت خنک شده را در یک شیشه دربسته بریزید. این شربت را می توان به مدت 1 ماه در یخچال نگهداری کرد.


بیشتر بخوانید  طرز تهیه کوکو عدس

دیدگاهتان را بنویسید