علل اصلی درد قفسه سینه


علت درد قفسه سینه و ارتباط آن با بیماری قلبی

با این قسمت از دلگرم کننده با دلیل به روز باشید درد شدید در ناحیه قفسه سینه آن ها ملاقات می کنند.

http://www.delgarm.com/health/151538-%D8%A2%D9%86%DA%86%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D9%8A%D8%AF-%D8 % AF% D8% B1% D8% A8% D8% A7% D8% B1% D9% 87-% D8% B3% D9% 8A% D9% 86% D9% 87% E2% 80% 8C-% D9% BE % D9% 87% D9% 84% D9% 88-% D8% A8% D8% AF% D8% A7% D9% 86% D9% 8A% D8% AF

علت درد قفسه سینه و ارتباط آن با بیماری قلبی

درد قفسه سینه زمانی است که احساس ناراحتی یا درد در ناحیه گردن تا بالای شکم (آخرین دنده قفسه سینه) وجود دارد. درد قفسه سینه، بسته به منبع، می تواند یک هشدار جدی باشد یا می تواند بی خطر در نظر گرفته شود.

در چنین مواقعی بیان ویژگی های درد مهم است آیا در هنگام استراحت درد وجود دارد یا فقط در حین ورزش؟

آیا ممکن است درد در موقعیت های خاصی بدتر شود یا از بین برود؟

بهتر است برای بررسی این موارد به متخصص قلب مراجعه کنید. درد قفسه سینه انواع مختلفی دارد، از جمله:

  • درد حاد، درد شدیدی که به طور ناگهانی مانند سوزن سوزن شدن رخ می دهد
  • درد خفیف، مداوم و مبهم نقطه درد نیست، درد در محدوده احساس می شود.
  • سوزش سردل
  • درد مداوم، شبیه به گرفتگی عضلات
  • درد سوزن سوزن شدن، با خطوط تیز سوزن مانند، با احساس سوزن سوزن شدن
  • احساس سنگینی در قفسه سینه وجود دارد، گویی بدن بر روی سینه قرار می گیرد و سینه را فشار می دهد یا گویی یک نوار محکم و محکم به دور سینه بسته می شود.

درد قفسه سینه یکی از شایع ترین موارد در جامعه و مراجعه به اورژانس است. موارد درد و ناراحتی در ناحیه قفسه سینه، اختلال در اندام های سینه و شکم است. علل ناراحتی و درد قفسه سینه اختلالات و بیماری هایی است که دیواره قفسه سینه را درگیر می کند.شایع ترین علل درد در این ناحیه عبارتند از: ناراحتی های قلبی، ریوی، گوارشی، عروقی، اسکلتی- عضلانی، عفونی، عاطفی و روانی و بیماری های بدخیم.

  • بیماری قلبی

بیماری ها شامل درد ایسکمیک قفسه سینه و آسیب عضله قلب است. (ایسکمی به این معنی است که اکسیژن رسانی به قلب برای تامین نیازهای متابولیک متابولیسم کافی نیست.) با وجود چنین انسدادی، دوره های ایسکمیک گذرا به دلیل افزایش نیاز به اکسیژن پس از فعالیت بدنی و افزایش ضربان قلب رخ می دهد.

علل ایسکمی عبارتند از استرس، تب، پرخوری، هیپوکسی ناشی از کم خونی، افت فشار خون و غیره: محل درد پشت جناغ است، اما می تواند به گردن، فک، بازوها و شانه ها سرایت کند. این درد بیش از 2 دقیقه و کمتر از 10 دقیقه طول می کشد و در مورد حمله قلبی متغیر و اغلب بیش از 30 دقیقه است. سایر علل قلبی شامل بیماری های عروق بزرگ و دریچه های قلب مانند پارگی آئورت است.

  • بیماری های ریوی

آسیب به ریه ها و پلور (غشای نازک بین دیواره قفسه سینه و مخاط ریه) یکی از علل ناراحتی قفسه سینه است و یکی از آنها عفونت و التهاب این اندام ها است. به عنوان مثال، عفونت های دستگاه تنفسی ناشی از ویروس ها، باکتری ها یا سایر علل این درد اغلب به صورت یک طرفه و موضعی با علائمی مانند تنگی نفس، سرفه، تب و صداهای تنفسی غیرطبیعی رخ می دهد.

ترکیدن ناگهانی کیسه های هوا و جریان غیر طبیعی هوا در قفسه سینه نیز می تواند باعث درد ناگهانی در سمت آسیب دیده قفسه سینه شود که می تواند منجر به تنگی نفس شود که می تواند به دلیل ضربه به قفسه سینه، عفونت، سرفه ناگهانی یا شدید باشد. عطسه ….. ایجاد شدن.

  • بیماری های گوارشی
بیشتر بخوانید  چه عواملی سبب بروز پلورال افیوژن ریه می شوند ؟

سایر علل ناراحتی قفسه سینه بیماری ها و اختلالات گوارشی است. این اختلالات عبارتند از بازگشت اسید معده به مری و اسیدیته، اختلال در حرکت عضلات مری، زخم معده و اثنی عشر، بیماری های کیسه صفرا و مجاری صفراوی مانند سنگ کیسه صفرا.

رفلاکس اسید معموال باعث دردهای سوزشی عمیق در قسمت پایین قفسه سینه و بالای شکم می شود. اختلالات عضلانی مری مانند گرفتگی عضلات مری، آسیب به دیواره مری در اثر بلع مواد محرک، حالت تهوع شدید و مکرر یا عوامل استرس زای خارجی باعث ایجاد کمردرد در ناحیه جناغ جناغی می شود که ربطی به فعالیت بدنی ندارد.

  • بیماری های سیستم اسکلتی عضلانی

“بیماری های مختلف که شامل بافت ماهیچه ای و اسکلتی در داخل و اطراف قفسه سینه می شود، باعث درد و ناراحتی قفسه سینه می شود.”

بیماری های عفونی مانند زونا، التهاب غضروف دنده در اثر ضربه و عوامل عفونی از علل اصلی آن هستند: از جمله عوامل اسکلتی عضلانی مانند بیماری های دیسک گردن و پشتی مانند دیسک گردن و آرتروز شانه ها و مهره های این مهره ها و مهره ها. معمولاً با حرکت یا فشار موضعی تشدید می شود.

  • اختلالات عاطفی

بیماری یا اختلالات روانی (افسردگی، اضطراب، ترس و …) نیز باعث درد قفسه سینه می شود.10 درصد افرادی که برای درد قفسه سینه به پزشک مراجعه می کنند، از اختلالات عاطفی رنج می برند.

درد قفسه سینه توسط پزشک با هدف تشخیص و بررسی پروتکل های درمانی تشخیص و ارزیابی می شود و بیمار را شناسایی و بلافاصله به مراکز اورژانس ارجاع می دهد.

درمان درد قفسه سینه

درمان درد قفسه سینه

درد قفسه سینه همیشه به معنای مراجعه به اورژانس نیست. با این حال، اگر درد دارید، حتما به پزشک خود اطلاع دهید. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما در کنترل درد کمک می کند. الان بشین. اگر درد ناگهانی داشتید، راه نروید. آنژین صدری با چند دقیقه استراحت برطرف می شود. اگر درد تشدید شد به پزشک مراجعه کنید از نیتروگلیسیرین استفاده کنید. قرص نیتروگلیسیرین زیر زبانی درد را تسکین می دهد.

شریان ها را گشاد می کند، که دیواره رگ ها را شل می کند و اجازه می دهد خون بیشتری در آنها جریان یابد. تکه های پوستی نیتروگلیسیرین نیز امروزه در دسترس هستند، اما بسیاری آن را پس از مدتی استفاده بی اثر می دانند. قرص‌هایی با اثر طولانی‌مدت نیز وجود دارند که با تجویز پزشک می‌توان آن‌ها را روزانه دو تا چهار قرص مصرف کرد.

از پزشک خود در مورد داروها سوال کنید. سایر داروهای گشادکننده عروق برای تسکین آنژین صدری و سایر دردهای قلبی شامل مسدود کننده های کانال کلسیم (مانند نیفدیپین) هستند که اکسیژن قلب را افزایش می دهند و مسدودکننده های بتا (مانند آتنولول و پروپرانولول) که در صورت کاهش ضربان قلب، نیاز به اکسیژن را کاهش می دهند. آسپرین بخور آسپرین یک مسکن عالی برای دردهای ناشی از آسیب و همچنین برای التهاب اطراف قلب است. همچنین در افراد مبتلا به آنژین صدری، مصرف یک عدد قرص آسپرین برای کودکان و یا نصف قرص آسپرین برای بزرگسالان (با تجویز پزشک) خطر سکته قلبی را کاهش می دهد و اگر فردی دچار سکته قلبی شد، یک عدد قرص را تا رسیدن به موقع مصرف کند. بیمارستان. احتمال لخته شدن آن بیشتر است. از خون جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید  معرفی مزایای شربت بی بی سد(Babysed Syrup)

مراقب معده خود باشید. برای تسکین سوزش سر دل، یک قرص با یک قاشق شربت ضد اسید، کمی آب و بیسکویت میل کنید. از خوردن غذاهایی که سیستم گوارش شما را مختل می کنند خودداری کنید.
آروغ زدن یک جرعه بزرگ آب معدنی بنوشید و دهان خود را برای آروغ زدن باز کنید. ممکن است بی ادبانه به نظر برسد، اما درد ناشی از گاز یا غذاهای بزرگ را کاهش می دهد.
بالش را بردارید. برخی از دردهای قفسه سینه، مانند التهاب اطراف قلب، هنگام دراز کشیدن بدتر می شوند. قرار دادن چند بالش یا بلند کردن زیر سر درد را کاهش می دهد.

خودت را محدود نکن راحت باش. مسافرت رفتن. در فعالیت های اجتماعی شرکت کنید. استرس و اضطراب باعث درد قفسه سینه می شود که به نوبه خود استرس و اضطراب را افزایش می دهد.از چیزهایی که باعث درد می شود اجتناب کنید. اگرچه ورزش برای سلامتی مهم است، اما فعالیت هایی مانند دویدن یا کفش برفی می تواند باعث آنژین شود.

ورزش های سبک مانند پیاده روی یا شنا انجام دهید سیگار نکشید. سیگار کشیدن رگ های خونی را باریک می کند و قلب را تسریع می کند. افرادی که سیگار را ترک می کنند ظرف چند هفته درد قفسه سینه را کاهش می دهند و الکل نمی نوشند. مصرف زیاد الکل باعث بسیاری از مشکلات قلبی از جمله درد قفسه سینه می شود.کمتر قهوه بنوشید. مصرف قهوه، کوکاکولا و سایر نوشیدنی های کافئین دار را کاهش دهید.

درمان درد قفسه سینه

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

  • در مورد هر گونه درد قفسه سینه به پزشک خود بگویید.
  • اگر درد شدید است و به شانه ها، گردن، بازوها یا فک سرایت می کند یا با سرگیجه، غش، تعریق، حالت تهوع یا مشکل در تنفس همراه است، آن را یک اورژانس در نظر بگیرید.

درمان درد قفسه سینه

علائم کمردرد چیست؟

  • درد در قسمت بالای کمر یادآور یک ضرب المثل قدیمی است که می گوید: “چمباتمه نزن!” حالا شما هنوز پشت سرتان فریاد می زنید «صاف بنشین».
  • بد نشستن می تواند ماهیچه ها را ضعیف کرده و مفاصل و رباط های کمر را کشش دهد که منجر به درد در قسمت بالای کمر می شود.
  • کار بیش از حد عضلات پشت (مثلاً رنگ آمیزی سقف اتاق) نیز می تواند باعث این درد شود. و اگر سینه های بزرگی دارید، بلند شدن بیش از حد می تواند منجر به کمردرد شود.
  • از مهم ترین علل کمردرد می توان به پوکی استخوان، پارگی دیسک بین مهره ای و آسیب های کمر اشاره کرد. پوکی استخوان بیماری است که در آن استخوان ها شکننده و شکننده می شوند، به طوری که مهره ها می توانند زیر وزن ستون فقرات بشکنند. خوشبختانه پارگی دیسک بین مهره ای به ندرت اتفاق می افتد، اما باعث درد بسیار شدید می شود. صدمات کمری مانند تصادف رانندگی که گردن را به جلو و عقب پرتاب می کند، عضلات قسمت بالایی پشت را به طور جدی کشیده و همچنین به گردن آسیب می رساند.
  • در نهایت، گاهی اوقات بیماری قلبی با درد در قسمت بالایی کمر ظاهر می شود.
  • مستعدترین ناحیه درد عضله ذوزنقه و کتف است.

درمان درد قفسه سینه

درمان درد بالای کمر

اگر نمی دانید چرا کمرتان درد می کند، بهتر است با پزشک مشورت کنید. اگر پوکی استخوان همراه با بیماری قلبی دارید، یا اگر آسیب کمر دارید، باید توسط پزشک معالجه شوید.
اما اگر درد ناشی از یک مشکل مکانیکی مانند کشش در پشت یا بد نشستن باشد، می توانید تا حدودی آن را کاهش دهید.خودتان را ماساژ دهید. ماساژ ناحیه دردناک هر ساعت به مدت یک دقیقه، گرفتگی عضلات را برطرف می کند. ماساژ عمیق مکان های بسیار حساس کمی دیرتر اتفاق می افتد. برای ماساژ کافی است دست خود را روی پشت شانه دیگر قرار دهید و ماهیچه را مالش دهید. از دیگران کمک بخواهید.

بیشتر بخوانید  ۱۰ مورد از عوارض قهوه از دیدگاه طب سنتی

ماساژ ملایم عضله ذوزنقه با کشش عضله و افزایش جریان خون آن باعث کاهش درد می شود. از همسر یا دوست خود بخواهید که ماهیچه ها را با کف دست مالش دهد. مالش باید ملایم و در جهت کشیدن پنجه باشد.با آرنج ماساژ دهید. یکی دیگر از روش های ماساژ برای تسکین کمردرد استفاده از آرنج دیگران است. از دوست یا همسرتان بخواهید که به مدت 15 تا 30 ثانیه تیز آرنج شما را روی عضله ذوزنقه فشار دهد، بلند کند و تکرار کند. این فشار به طور موقت جریان خون را به ماهیچه ها کاهش می دهد و آن را آزاد می کند و آن را با خون و اکسیژن پر می کند. این اغلب منجر به شل شدن عضلات می شود.

سوتین ورزشی بپوشید. کمردرد در زنانی که سینه های بزرگ دارند با پوشیدن سوتین های ورزشی کاهش می یابد، زیرا این سوتین ها حمایت بیشتری می کنند.
سرت را بلند کن. هنگامی که پشت میز خود هستید، به جای پایین آوردن سر و چشمان خود، کاغذ را بالا بیاورید. اکثر مردم هنگام مطالعه وضعیت نشستن را رعایت نمی کنند. به جای اینکه سر خود را صاف نگه دارند، سر و گردن خود را جلوی شانه های خود می کشند. گوشی را در دست بگیرید. هرگز گوشی را با گردن یا شانه نگیرید. گوشی را در دست بگیرید. اگر دستبند دارید، از بلندگو استفاده کنید.

صاف نشست. وضعیت نامناسب وضعیت طبیعی بدن را تغییر می دهد، که وزن را حمل می کند و ماهیچه های قسمت بالای کمر را ضعیف و مستعد می کند. هنگام نشستن، قفسه سینه، شکم و لگن باید در زیر بدن قرار گیرند تا شکل C در پشت حفظ شود. اگر مدام از کمردرد رنج می برید، از پزشک خود بخواهید وضعیت نشستن شما را بررسی کند و در صورت لزوم نحوه صحیح ورزش کردن را به شما آموزش دهد.
قسمت بالای کمر خود را تقویت کنید. هنوز مشخص نیست که او پس از ترک این سمت چه خواهد کرد. اما اگر عضلات بالای پشت و گردن قوی باشند، کمتر دچار کشیدگی یا شکستگی می شوند. در این حالت ضربه به جای ضربه زدن به استخوان یا رباط توسط عضله جذب می شود.

درمان درد قفسه سینه

ماهیچه های خود را با ورزش تقویت کنید:

وزنه ها را در هر دست بگیرید و از دو طرف آویزان کنید. شانه های خود را به سمت گوشه ها بکشید، عقب بکشید و آنها را نزدیک کنید. سپس آنها را رها کنید. این کار را 8 تا 12 بار انجام دهید.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

درد در قسمت فوقانی پشت به جلوی قفسه سینه، پایین قفسه سینه یا شکم گسترش می یابد.
سابقه خانوادگی بیماری قلبی عروقی وجود دارد.
کمردرد بدون دلیل مشخص.

درمان درد قفسه سینه

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


دیدگاهتان را بنویسید