نان در این استان 70 درصد افزایش یافته است



به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، هر قرص نان تافتون از 3500 ریال (350 تومان) به 5000 ریال (500 تومان) و نان سنگگ از 20000 ریال به 30000 ریال افزایش یافت.
سایر انواع نان اهواز مانند بربری نیز نسبت به قبل 70 درصد افزایش نشان می دهد.
تعدادی از نانوایان گفتند: تغییر قیمت نان به صورت قانونی به تمامی نانوایان اهواز ابلاغ شده است.
به گفته آنها، درخواست افزایش قیمت نان از مدت ها قبل به دلیل افزایش سطح حقوق و آزمایش، حق بیمه، رانت و کاهش ارزش سرمایه به سازمان صنعت، معدن و تجارت و استانداری ارائه شده است. .
با وجود افزایش قیمت نان، قیمت آرد افزایش نیافته و همچنان هر کیسه آرد را در سهمیه کیلویی سه هزار ریال (300 تومان) اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان به نانوایان می دهد. .
نان شهرستان های استان هنوز گران نشده است اما گفته می شود نانوایان سایر شهرستان های استان بر اساس اطلاعیه جدید به زودی قیمت نان را افزایش خواهند داد.
رضا نجاتی معاون استاندار خوزستان در حاشیه دومین اجلاس استانی دهه مبارک فجر با تایید افزایش قیمت نان در اهواز به خبرنگار ایرنا گفت: در این زمینه معاونت استانداری خوزستان پاسخگو باشد.
در دو سال اخیر قیمت نان در خوزستان تقریبا ثابت بوده به جز نانوایانی که مدام «خودسرانه نان را گران می کنند».
پیش از این در برخی محافل قیمت نان در خوزستان افزایش یافت و در هفته های اخیر معاون هماهنگی و سکوت اقتصادی استاندار خوزستان برای نانوایی های استان تک نرخی شد.
برخی از شهروندان اهوازی با افزایش نرخ به شرط افزایش کیفیت نان موافق هستند اما به نظر می رسد در 2 روز گذشته تغییری در کیفیت نان ایجاد نشده است.
براساس آمار اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان، مصرف سالانه گندم در این استان حدود 600 تا 650 هزار تن است.
کشاورزان خوزستانی سال گذشته حدود یک میلیون و 200 هزار تن گندم را به قیمت تضمینی به دولت فروختند.

بیشتر بخوانید  آخرین یادداشت مشتری، ناجی جانش شد

دیدگاهتان را بنویسید