جزئیات و زمان آغاز استخدام معلمان حق التدریس منتشر شد


زمان اشتغال معلمان به تدریس در سال 1377

تشویق کننده: معاون وزیر آموزش و پرورش زمان استخدام این گروه از معلمان را اعلام کرد و گفت: آموزش و پرورش باید پول داشته باشد یا نداشته باشد و «معلمان استخدام شود».

علی الهیار ترکمن در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، درباره وضعیت استخدام معلمان اظهار داشت: قانون استخدام معلم باید ظرف سه سال اجرایی شود، یعنی چه در آموزش و پرورش امکانات داشته باشیم چه نداشته باشیم، قانون باید اجرا شود. “

وی افزود: درست است که انتقاداتی نسبت به استخدام فرهنگیان در نهضت سوادآموزی یا برخی فرهنگیان وجود دارد، اما تغییر وضعیت آنها قانون است و ما موظف به اجرای آن هستیم و مرحله نقد به پایان رسیده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در خصوص ادعای معلمان حق التدریسی مبنی بر اختصاص 450 میلیارد تومان از بودجه 98 برای اشتغال آنها، گفت: 445 میلیارد تن وام در نظر گرفته شده است که این موضوع ابلاغ نشد. به آموزش و پرورش در سقف بودجه جدید که به تصویب سران سه قوه رسیده و ملاک اجرای بودجه سال 98 است که می خواهیم برای آن تخصیص بگیریم.

الهیار ترکمان خاطرنشان کرد: با این حال باید قانون را اجرا کنیم و به فکر پول نباشیم. از مهرماه به بعد وارد مراحل جذب این نیروها می شویم و آموزش و پرورش چه پول داشته باشد چه نداشته باشد، جذب این افراد باید ظرف 3 سال مقرر در متن قانون انجام شود.


بیشتر بخوانید  جراحی پلاستیک برای عروسک شدن دختر 15 ساله

دیدگاهتان را بنویسید