عوارض پرخطر ابدومینوپلاستی (بخوانید و هرگز کار نکنید)


منوپلاستی شکم و عوارض آن

با این قسمت از دلگرم کننده با ما همراه باشید تا با عوارض خطرناک و جبران ناپذیر مینوپلاستی شکم آشنا شوید.

جراحی پلاستیک شکم (ابدومینوپلاستی)

بسیاری از خانم ها از چاقی و افزایش وزن مکرر و همچنین بدشکلی شکم و باسن شکایت دارند و یکی از دلایل مراجعه آنها به جراح پلاستیک نارضایتی از بزرگی و شل شدن شکم و باسن است.
بسیاری از زنان هنگام باردار شدن و زایمان دچار کاهش وزن، شل شدن و چربی شکم و پهلو می شوند، این افراد تناسب اندام خود را از دست می دهند و در نتیجه اعتماد به نفس خود را از دست می دهند، دست می دهند و مشکلاتی برای آنها به وجود می آید، در این موارد افراد می توانند ابدومینوپلاستی یا لیپوآبدومینوپلاستی انجام دهند و از اندام زیبای خود لذت ببرند.

جراحی پلاستیک شکم (ابدومینوپلاستی)

ابدومینوپلاستی چیست؟

ابدومینوپلاستی دو روش دارد:
1. روش کلاسیک
2. روش پیشرفته (لیپوآبدومینوپلاستی)

این جراحی را می توان روی افراد بالای هجده سال انجام داد.خانم ها برای زایمان و همچنین برای شلی شکم یا کاهش وزن شدید و یا جراحی هایی مانند کاهش وزن یا بای پس از رژیم غذایی سگ استفاده کرده اند. آنها از معده یا روده استفاده می کردند و از شکم شل و لاغر رنج می بردند و در برخی موارد چاقی باعث ایجاد چربی اضافی روی شکم و پوست اضافی روی شکم می شد، این افراد ممکن است جراحی زیبایی شکم انجام دهند. عمل کنید و بعد عمل را انجام دهید زیرا اگر بعد از عمل وزن زیادی کم کند پوست شکم دوباره می افتد بنابراین فرد نیاز به کاهش وزن دارد محکم باشید و تصمیم به کاهش وزن مجدد نداشته باشید.

جراحی پلاستیک شکم (ابدومینوپلاستی)

قبل از عمل جراحی

خطوط برش اصلی و نواحی برای لیپوساکشن همزمان روی شکم متقاضی در حالت ایستاده کشیده شد. این عمل با بیهوشی عمومی انجام می شود (مینی ابدومینوپلاستی با بی حسی موضعی نیز قابل انجام است) مدت زمان عمل برای ابدومینوپلاستی کامل 3 تا 4 ساعت است و بستگی به حجم شکم و میزان چربی باسن دارد که باید انجام شود. انجام شود. همزمان مکیده می شود اما در مورد مینی ابدومینوپلاستی این زمان کمتر بوده و حدود 1 تا 2.5 ساعت خواهد بود.

بیشتر بخوانید  قرص فولیکوژن چیست؟

اگر همزمان لیپوساکشن مفصل ران نیز در دستور کار باشد، می توان مایع تامسنت را در پوزیشن های چربی تزریق کرد و لیپوساکشن را انجام داد. برخی از جراحان ترجیح می دهند ابتدا عمل را انجام دهند و سپس لیپوساکشن را انجام دهند سپس یک برش عرضی در قسمت تحتانی شکم ایجاد می شود که تا عضله شکم (شکل 1) و پوست و چربی زیر آن با هم ادامه می یابد. برداشته شد. همزمان برشی در اطراف ناف ایجاد می شود و ناف به طور کامل از پوست اطراف آزاد می شود اما چسبیده به عضله شکم باقی می ماند.

پس از لیفت کامل پوست شکم در ناحیه دنده ها تا جناغ، مرحله بعدی شروع می شود (شکل 2) که در آن تمام عضله جلوی شکم جمع آوری شده و از انتهای جناغ بخیه می شود. . جناغ تا استخوان شرمگاهی این انقباض باعث سفت شدن دیواره عضله شکم در قسمت جلویی و همچنین ایجاد فرورفتگی بیشتر در ناحیه کمر می شود و پس از برداشتن کامل پوست، پوست اضافی زیر ناف برداشته و ترمیم می شود (عکس 3 و 4) در انتهای ناف تغییر موقعیت ناف با رعایت اندازه گیری های دقیق در این مرحله روی پوست شکم کشیده می شود و سپس برش پوست در سه لایه ترمیم می شود.

زهکشی چیست؟ (زه کشی)

در پایان عمل و پس از بخیه زدن پوست، دو لوله باریک به نام درن در دو طرف زیر پوست شکم برای تخلیه خون قرار داده می شود که به دو مخزن پلاستیکی کوچک در خارج از بدن متصل می شود و خون در سراسر بدن جریان می یابد. روز زیر پوست و هر روز خالی. این دو لوله به مدت 3 تا 5 روز در جای خود باقی می مانند و پس از کاهش مقدار خون خشک شده خارج می شوند. در پایان عمل، بند ناف تا می شود و پوست بریده می شود و گاز مخصوص تحت فشار روی شکم و باسن قرار می گیرد.

لباس ها

ایجاد فشار یکنواخت و مستمر بر روی محل عمل جهت جلوگیری از خونریزی و لخته شدن زیر پوست پس از عمل و همچنین بستن پوست در اسرع وقت به عضله تحتانی و سفت و صاف شدن پوست ضروری است. شکم . استفاده نادرست از زخم های فشاری به خصوص در دو هفته اول پس از جراحی شکم، به دلیل چسبندگی ناهموار پوست به عضله تحتانی، منجر به تجمع خون در زیر پوست شکم و باسن به نام سروما می شود که یکی از شایع ترین عوارض بعد از جراحی تفنگ فشار باید به مدت سه هفته و سپس تا 8 هفته در این مدت بدون توقف استفاده شود. گاهی اوقات توصیه می کنیم که افراد هفته ای چند ساعت قبل از عمل جراحی شکم را بپوشند تا بعد از جراحی به پوشیدن لباس تنگ عادت کنند تا بیشتر از فشار بعد از عمل در جین آگاه شوند و کمتر احساس تنگی نفس کنند.

بیشتر بخوانید  معرفی داروی سدیم پیکوسولفات 

جراحی پلاستیک شکم (ابدومینوپلاستی)

داشتن موارد زیر بعد از جراحی کمک می کند:

1- لباس های راحت و پهن که به راحتی پوشیده می شوند.

2- تلفن و دفترچه تلفن حاوی شماره های لازم در کنار تخت

3- دوش با وان در حالت نشسته و صندلی حمام موجود است

4- هر چیزی که به ذهنتان می رسد و می تواند در دوران نقاهت مفید باشد (مانند تهیه کتاب و فیلم کافی یا فعال کردن تلویزیون و …)

جراحی پلاستیک شکم (ابدومینوپلاستی)

عوارض و مشکلات ابدومینوپلاستی چیست؟

بسته به وسعت عمل، درجاتی از درد و تورم را احساس خواهید کرد. معمولا درد مینی ابدومینوپلاستی ناچیز است و درد ابدومینوپلاستی متوسط ​​تا قوی برای ترمیم عضله است.احساس درد و حساسیت می تواند چندین هفته و گاهی تا دو تا سه ماه در موارد جراحی کامل ادامه داشته باشد. .

مانند هر جراحی دیگری، خطراتی وجود دارد که ممکن است در شرایط مناسب افزایش یابد (مانند دیابت، بیماری قلبی، بیماری کبد، بیماری ریوی یا سیگار کشیدن).

  • اسکار (محل برش) تغییر شکل داده است
  • خونریزی و هماتوم (تجمع خون)
  • عفونت
  • تجمع مایعات
  • لخته و آمبولی
  • عدم التیام و باز شدن ناکافی زخم ها
  • تیره شدن پوست (نکروز)
  • بی حسی یا گزگز در قسمت پایین ناف
  • خطرات بیهوشی عمومی
  • تغییر رنگ پوست
  • تورم منطقه ای
  • نکروز چربی (مرگ سلول های چربی در یک ناحیه)
  • عدم تقارن

جراحی پلاستیک شکم (ابدومینوپلاستی)

آیا این جایگزینی برای رژیم غذایی مناسب و ورزش است؟

قطعا نه. برای حفظ نتیجه، باید وزن خود را ثابت نگه دارید و از اضافه وزن بالای 5 درصد خودداری کنید.

آیا شرکت های بیمه هزینه های عملیات را پوشش می دهند؟

بیشتر بخوانید  بچه ها در روز چقدر می‌توانند قند و شکر بخورند؟

به خاطر داشته باشید که شرکت های بیمه اغلب در مورد ابدومینوپلاستی به شما کمک نمی کنند. بهتر است هر گونه فکری در این مورد داشته باشید، قبل از عمل تمام امکانات خود را با نماینده بیمه و پزشک بررسی کنید.

تفاوت بین ابدومینوپلاستی و لیپوآبدومینوپلاستی چیست؟

در ابدومینوپلاستی با یک برش سراسری در قسمت تحتانی شکم، پوست و چربی زیر پوست از عضلات دیواره شکم بالا می‌آیند و تا لبه‌های دنده‌ها کاملاً آزاد می‌شوند. البته ناف توسط ساقه عروق تحتانی حفظ می شود و در پوشش بالایی بازسازی می شود. معمولاً پوست و چربی زیر ناف و در صورت لزوم لیپوساکشن پهلو برداشته می شود. اما در لیپوآبدومینوپلاستی از لیپوساکشن و لیزر لیپولیز در چین وسط شکم استفاده می شود. در نتیجه آزاد شدن چین ها (چربی و پوست) تا لبه دنده ها نخواهد بود و در نتیجه عوارض جراحی و درد و ناراحتی بعد از جراحی بسیار کمتر و نتایج زیبایی بسیار بیشتر از ابدومینوپلاستی خواهد بود. به تنهایی به دلیل نازک شدن ناف فوقانی.بیو.

با این روش صدمه به عروق و اعصاب شکم به میزان قابل توجهی کمتر شده و احساس پایین شکم بهتر حفظ می شود عوارضی مانند تجمع مایع (سروما)، خونریزی و عفونت بسیار کمتر و زمان مورد نیاز برای بیمار است. . خم راه رفتن کمتر خواهد بود احتمال بیرون زدگی گوش سگ در دو طرف زخم به میزان قابل توجهی کمتر و نتایج بیشتر خواهد بود. با هر دو روش در صورت شل شدن دیواره و عضلات شکم، ترمیم کامل عضلات انجام می شود.

جراحی پلاستیک شکم (ابدومینوپلاستی)

آیا ابدومینوپلاستی بدون تعویض بند ناف امکان پذیر است؟

بله به این روش مینی ابدومینوپلاستی می گویند افرادی که دارای طول مناسب قسمت بالای ناف هستند و قسمت پایین ناف شل و ریلکس است می توان از لیپوساکشن و لیپولیز به طور همزمان استفاده کرد. مینی لیپو ابدومینوپلاستی و بیمار سریعتر به فعالیت های روزانه برمی گردد و درد بعد از عمل کمتر می شود.

جراحی پلاستیک شکم (ابدومینوپلاستی)

جراحی پلاستیک شکم (ابدومینوپلاستی)

جراحی پلاستیک شکم (ابدومینوپلاستی)

جراحی پلاستیک شکم (ابدومینوپلاستی)

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


دیدگاهتان را بنویسید