ما حوزه تلویزیون و هنر دیجیتال را ارائه می دهیم


ما حوزه تلویزیون و هنر دیجیتال را ارائه می دهیم
برخی معتقدند که «مخلول الارتباطات» اتلاف خیال و اتلاف وقت است; چیزی که مانع رشد شخصیت می شود و برخی آن را وسیله ارتباط جمعی قوی، سریع و نافذ می دانند، سرگرمی مناسب اوقات فراغت، میل به کسب تجربه عمیق در امور مختلف و راهی برای افزایش دانش و عضویت در خانواده جهانی.

ما حوزه تلویزیون و هنر دیجیتال را ارائه می دهیم

ما در مورد تلویزیون، معجزه قرن بیستم و دیدگاه های متفاوت و متناقضی که در مورد آن وجود دارد صحبت می کنیم. دیدگاه هایی که هر جنبه درست است. زیرا این رسانه ها از یک سو می توانند وابستگی مخرب و از سوی دیگر روش های جدید و نافذ آموزش و اطلاع رسانی باشند. در واقع اپراتورها و توسعه دهندگان جهت آن را تعیین می کنند.

به همین دلیل است که آموزش و آموزش برنامه نویسان و متخصصان در این رسانه بسیار مهم است. به خصوص در کشور ما که این رسانه بسیار فراگیر است و اوقات فراغت در اختیار بخش بزرگی از نیروی جوان کشورمان است. به همین منظور دانشکده صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران همه ساله تعدادی از داوطلبان علاقه مند را برای تحصیل در این دانشکده از طریق آزمون سراسری انتخاب می کند.
گفتنی است، دانشکده صدا و سیما تا سال گذشته در رشته «تولید تلویزیونی» دانشجو می پذیرفت، اما از آزمون نمونه دولتی سال 1383 تاکنون در دو رشته جدید «کارشناسی تلویزیون و هنر دیجیتال» دانشجو پذیرفته شده است. ” و “کارگردانی تلویزیونی”. تلویزیون و هنر دیجیتال دو گرایش دارند: گرافیک کامپیوتری و انیمیشن کامپیوتری.
گرایش گرافیک کامپیوتری:
گرافیک هنری کاربردی است که به ترویج، ارائه، اشاعه و بیان بصری کالاهای تبلیغاتی و فرهنگی می پردازد. دانشجوی گرافیک کامپیوتری در رادیو و تلویزیون طراحی صحنه، دکور، لباس، کتیبه و مانند آن را برای برنامه های تلویزیونی می آموزد.
به عنوان مثال اعلام زمان در شبکه خبر به صورت گرافیکی انجام می شود یا به صورت زیرنویس، حاشیه و زیرنویس در هر برنامه ای که مربوط به گرافیک کامپیوتری است وجود دارد.

بیشتر بخوانید  12 دلیل منع خوردن آب یخ که نمی دانستید ؟

در واقع کارشناس گرافیک کامپیوتری فردی خلاق و هنرمند است که در کنار کارگردانی می نشیند و ذهنیت کارگردان را اجرا می کند و در مورد رنگ، شکل و دکور نظر می دهد تا مخاطب بتواند بهتر با برنامه تلویزیونی ارتباط برقرار کند.
دروس این رشته در طول تحصیل:
دوره های مشترک در هر دو جهت:
مبانی ارتباطات، انسان شناسی و رسانه های تصویری، مقدمه ای بر هنر در تاریخ، عکاسی، تاریخ تلویزیون و فناوری های نوین رسانه ای، حکمت هنر اسلامی، ارتباطات تصویری، مقدمه ای بر فلسفه، تلویزیون، زبان و ساختار، پژوهش و نگارش در تلویزیون، داستان در ادیان، ادراک بصری، مخاطب تلویزیون، فلسفه هنر، تاریخ انیمیشن، طراحی، عکاسی و هنر دیجیتال، توسعه گرافیک، مبانی رسانه های سایبری، کاربرد کامپیوتر در فیلم و تلویزیون، طراحی گرافیک، روشنگری، گونه شناسی برنامه نویسی، مبانی گرافیک، ویرایش دیجیتال، مبانی تبلیغات تلویزیونی، جلوه های بصری دیجیتال، زیبایی شناسی هنر دیجیتال، تلویزیون آموزشی، انیمیشن تعاملی.
دوره های تخصصی گرافیک کامپیوتری:
کارگاه گرافیک دیجیتال، روزنامه نگاری تلویزیون، طراحی وب، پروژه نهایی.
گرایش انیمیشن های کامپیوتری:
چند سال پیش، هیئت مدیره مدرسه ای در ایالت ایندیانا آمریکا مجبور شد هشداری صادر کند که در آن بیان می کرد: “لاک پشت های نینجا جهش یافته نوجوان (1) در بیرون وجود ندارند” تا بچه ها مجبور نباشند برای یافتن آنها به داخل فاضلاب خزیده شوند. به او. این اطلاعیه تاثیر انیمیشن های تلویزیونی بر کودکان را نشان می دهد. البته انیمیشن نه تنها برای کودکان جالب است، بلکه بزرگسالان نیز به انیمیشن علاقه دارند. بنابراین پرفروش ترین فیلم سال گذشته انیمیشن بود.

بیشتر بخوانید  لیست کلینیک های زیبایی و کاشت مو در اراک به همراه آدرس و تلفن

امروزه با توجه به افزایش سرعت کار، دیجیتال به کمک انیمیشن آمده است و بسیاری از کارهای تبلیغاتی، آموزشی و کارتونی دیجیتال هستند. البته انیمیشن سنتی همچنان رایج است و بحث فیلمبرداری و فیلمبرداری فیلم به فریم که اصطلاحا به آن نقاشی “تک فریم” می گویند همچنان رایج و تاثیرگذار است، اما انیمیشن کامپیوتری در ابعاد بسیار گسترده تری استفاده می شود.
دوره های تخصصی انیمیشن کامپیوتری:
کارگاه انیمیشن دیجیتال، انیمیشن دو بعدی، موسیقی و انیمیشن، انیمیشن سه بعدی، انیمیشن نویسی، پروژه نهایی
مهارت های مورد نیاز:
رشته تلویزیون و هنر دیجیتال یکی از رشته های نیمه متمرکز آزمون سراسری است که در بین داوطلبان گروه آزمایشی هنر دانش آموزی پذیرفته می شود. این داوطلبان پس از شرکت در آزمون سراسری باید در آزمون تخصصی دانشکده صدا و سیما نیز شرکت کنند. سپس از نفرات برتر تا 4 برابر ظرفیت بیشتر در حوزه تلویزیون و هنر دیجیتال جهت شرکت در مصاحبه هنری و ارزیابی مستقیم و در نهایت از این ظرفیت 4 برابر بیشتر علاقمندان و مایل ترین افراد معرفی می شود. نامزدها پذیرفته خواهند شد.

در این بین هنرجوی انیمیشن باید طراحی را به خوبی بلد باشد و با قوانین حرکت و ترکیب بندی تصاویر آشنا باشد. از آنجایی که علت اصلی ضعف انیمیشن ایرانی، طراحی ضعیف و ناآگاهی از فیزیولوژی حرکت است، دانشجوی این گرایش نیز باید به سینما، عکاسی و موسیقی علاقه داشته باشد و به سفر و دیدن فضاهای جدید بپردازد.

اصولاً شاگرد این گرایش و نیز سایر حوزه های هنری باید همه چیز را که در اطراف خود است خوب و عمیق ببیند و هنرمندانه ببیند. خوب را از بد و خوب را از بد، و رنگ ها، شکل ها و خطوط خوب را از یکدیگر تشخیص دهید.

بیشتر بخوانید  نیلیا

این امر با کمک دید و دید خوب به دست می آید. بنابراین، در مصاحبه های حضوری، سواد بصری داوطلبان مهم سنجیده می شود، کاری مهم و پیچیده که زمان زیادی می برد. همچنین با خود ببرید؛ زیرا هدف پذیرش توانمندترین و آماده ترین دانشجویان در این دانشکده است.
مشاغل در ایران:
تمامی دانشجویان دانشکده صدا و سیما تا همین چند سال پیش هنگام ثبت نام در این دانشکده از بورسیه رادیو و تلویزیون برخوردار می شدند. اما در حال حاضر صدا و سیما تعهدی در قبال استخدام و به کارگیری فارغ التحصیلان ندارد، بلکه صرفاً به صورت یک جانبه متعهد می شود که در صورت نیاز، هر فارغ التحصیل دو برابر مدت تحصیل خود در دانشکده موظف به خدمت باشد. محل اشتغال فارغ التحصیلان توسط سازمان بر اساس نیاز مراکز خود در ایران تعیین خواهد شد.

بنابراین تنها فارغ التحصیلانی که در طول تحصیلات دانشجویی موفق بوده اند جذب می شوند. یعنی اگر دانشجویی در طول تحصیل خوب درس نخوانده و مهارت های لازم را کسب نکرده باشد، نه تنها در سازمان استخدام نمی شود.

وی پس از فارغ التحصیلی نیز باید هزینه های تحصیل در این دانشکده را بپردازد، در مورد بازار کار آزاد فارغ التحصیلان رشته انیمیشن کامپیوتری نیز باید گفت که بازار کار انیمیشن دارای دو شاخه است. یکی شاخه ای از هنر و دیگری شاخه ای از تجارت و تبلیغ. در رشته هنر، فارغ التحصیلان این رشته می توانند جذب مراکز هنری و آموزشی شوند. به عنوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان آموزشی یا تبلیغات اسلامی و همچنین صنایع تجاری و تبلیغاتی می توانند کارهای مختلفی از جمله تهیه سی دی تبلیغاتی برای شرکت ها و کارخانجات را انجام دهند.

منبع: sanjash.org


دیدگاهتان را بنویسید