بیماران مبتلا به این بیماری رعد و برق را از فاصله 40 کیلومتری احساس می کنند


بیماران مبتلا به این بیماری رعد و برق را از فاصله 40 کیلومتری احساس می کنند
برخی افراد ادعا می کنند که احساس می کنند طوفانی در راه است. اکنون تحقیقات جدید نشان می دهد افرادی که از سردردهای مزمن رنج می برند می توانند رعد و برق و رعد و برق را احساس کنند.

بیماران مبتلا به این بیماری رعد و برق را از فاصله 40 کیلومتری احساس می کنند

مطالعه محققان دانشگاه سینسیناتی، اوهایو، نشان می دهد که هنگام برخورد صاعقه به محیط، احتمال بروز سردرد بیشتر است.
شرکت کنندگان در مطالعه بر اساس دستورالعمل های انجمن بین المللی سردرد (HIS) انتخاب شدند و از آنها خواسته شد که سردردهای خود را روزانه در دفترچه خاطرات خود به مدت 3 تا 6 ماه ثبت کنند.

نتایج این مطالعه نشان داد زمانی که رعد و برق در 40 کیلومتری خانه شرکت کنندگان اصابت می کند، احتمال سردرد در کسانی که از سردرد مزمن رنج می برند تا 31 درصد افزایش می یابد. میگرن نیز تا 28 درصد شایع تر است.
هنوز مشخص نیست که زمان دقیق چگونه بر سردرد تأثیر می گذارد. نویسندگان این مطالعه از مدل های ریاضی برای در نظر گرفتن سایر عواملی که ممکن است در افزایش بروز سردرد دخیل باشند، استفاده کردند.

با این حال، حتی زمانی که اثرات مرتبط مانند فشار جو و رطوبت در نظر گرفته شود، نتایج آنها تنها 19 درصد افزایش احتمال بروز سردرد در روزهای رعد و برق را نشان داد. همچنین از نظر بار الکتریکی رعد و برق، افزایش شدت بار رعد و برق منجر به افزایش احتمال سردرد می شود. وینسنت مارتین یکی از اعضای هیئت علمی و استاد دانشگاه سینسیناتی است که در مورد سردرد مطالعه می کند. به گفته وی، راه های مختلفی وجود دارد که رعد و برق می تواند باعث سردرد شود. او می گوید: امواج الکترومغناطیسی ساطع شده از رعد و برق می تواند باعث سردرد شود. علاوه بر این، رعد و برق میزان آلاینده های جوی مانند ازن را افزایش می دهد و می تواند هاگ قارچ هایی را که منجر به میگرن می شود آزاد کند.

بیشتر بخوانید  تاریخ دقیق شهادت حضرت علی (ع) در تقویم سال 1400 چه روزی است ؟

با این حال، تیم تحقیقاتی می گوید برای تعیین رابطه دقیق بین پارامترهای هواشناسی و سردرد، به مطالعات بیشتری نیاز است.

منبع: khabaronline.ir


دیدگاهتان را بنویسید