آب گازدار و سلامت پوست


فواید آب گازدار برای زیبایی پوست

با این قسمت از دلگرم کننده به روز باشید فواید آب گازدار برای زیبایی پوست آن ها ملاقات می کنند.

فواید آب گازدار برای زیبایی پوست

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا نوشیدن نوشابه خوب است یا بد؟

آب های گازدار طعم دار و طعم دار مدتی است که به بازار مواد غذایی راه پیدا کرده و طرفداران خود را دارد.آب گازدار آب معمولی است که دی اکسید کربن کمی به آن اضافه شده است. و البته در صورت نیاز به طعم دار کردن، کمی ادویه برای غذا اضافه می شود. البته متخصصان معتقدند افرادی که از مشکلات معده مانند رفلاکس، زخم معده یا سوزش سر دل رنج می برند نباید از این نوع آب استفاده کنند زیرا دی اکسید کربن موجود در این آب ها باعث مشکلات بیشتر معده می شود.

اما این آب ها در مقایسه با نوشابه های گازدار و آب میوه های شیرین بسیار بهتر هستند و افرادی که مشکل هضم ندارند بهتر است این نوع آب میوه ها را با نوشیدنی ها و آب میوه های شیرین جایگزین کنند، زیرا گازدار هستند و میل به نوشیدن مواد شیرین را فرو می نشانند. در نتیجه در رژیم های لاغری مشکلی ایجاد نمی کنند. اما به دلیل وجود مواد اسیدی باعث آسیب به مینای دندان و همچنین آسیب رساندن به استخوان ها و همچنین سایر نوشیدنی های گازدار می شوند.

آب گازدار چیست؟

آب معدنی

آب گازدار یا آب کربناته آبی است که دی اکسید کربن در آن تحت فشار حل می شود. آب گازدار یکی از مواد اولیه تولید نوشیدنی های گازدار است.

بیشتر بخوانید  آیا در مورد چنگال درمانی چیزی می دانید؟

نظرات پزشکان

کارشناسان معتقدند افرادی که از مشکلات معده مانند رفلاکس، زخم معده یا سوزش سر دل رنج می برند نباید از این نوع آب استفاده کنند زیرا دی اکسید کربن موجود در این آب ها باعث بروز مشکلات بیشتر معده می شود.
دکتر «روشندل» متخصص تغذیه آب گازدار را همان آبی می داند که کمی دی اکسید کربن به آن اضافه شده و با بازکردن آن در بطری خارج می شود، بنابراین مصرف این آب برای رفع تشنگی بسیار مفیدتر از میوه های نباتی است. آب میوه ها از مشکلاتی مانند چاقی جلوگیری می کند.
اگرچه آب گازدار برای رفع تشنگی توصیه می شود، اما اغلب دندانپزشکان اسیدی بودن این نوشیدنی و تاثیر آن بر پوسیدگی را مضر بودن آب گازدار می دانند و به عدم مصرف آن توصیه می کنند.

آب معدنی

در بعضی کافه ها با اضافه کردن کمی شربت شیرین از شربت توت فرنگی، پرتقال، هلو یا هر شربت میوه دیگری و اضافه کردن آب گازدار، نوشیدنی گازدار درست می کنند که البته همان آب گازدار قبلی است که درست است. نمی شود و به آن نوشیدنی شیرین اضافه نمی کنیم و مانند نوشیدنی شیرین شده است پس اگر می خواهید آب گازدار بدون شکر بنوشید حتما از آب گازدار بدون افزودن شربت شیرین استفاده کنید.

در نهایت به یاد داشته باشید که مصرف زیاد این نوع نوشیدنی در درازمدت باعث آسیب به استخوان ها و دندان های شما می شود و پوکی استخوان از عوارض استفاده زیاد از نوشابه های گازدار است. زیرا از جذب کلسیم در بدن جلوگیری می کنند.

بیشتر بخوانید  راه های جلوگیری از پوکی استخوان کدام است؟

اگرچه آب گازدار برای رفع تشنگی توصیه می شود، اما اکثر دندانپزشکان اسیدی بودن این نوع نوشیدنی و تاثیر آن بر پوسیدگی دندان را یکی از مضرات آب می دانند و می خواهند از آن اجتناب کنند، به نظر من این محصول جایگزین مناسبی است. برای افرادی که به نوشیدن نوشابه های گازدار عادت دارند زیرا تحلیل استخوان مهمترین عارضه ای است که علاقه مندان به نوشابه های گازدار را تهدید می کند.

————————————————- —————————————-

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


دیدگاهتان را بنویسید