سکسکه های طولانی مدت نشانه حمله قلبی است


چه چیزی باعث سکسکه طولانی مدت می شود؟

با این قسمت از دلگرم کننده به روز باشید برای مدت طولانی باعث سکسکه می شود آن ها ملاقات می کنند.

http://www.delgarm.com/scientific/do-iou-knov/150665-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B1% D8% A7% D9% 87-% D9% 87% D8% A7% DB% 8C-% D8% AF% D8% B1% D9% 85% D8% A7% D9% 86-% D8% B3% DA% A9 % D8% B3% بله% A9% D9% 87

چگونه سکسکه را درمان کنیم؟

سکسکه نفس های غیر ارادی و قوی است که توسط نوزادان، کودکان و بزرگسالان تجربه می شود. سکسکه در اثر انقباضات ناخودآگاه و مکرر عضلات دیافراگم ایجاد می شود. سکسکه یک علامت است نه یک بیماری. دیافراگم هیپوکامپ ماهیچه ای بزرگ و نازک است که قفسه سینه را از شکم و عصب فرنیک (عصبی که دیافراگم را به مغز متصل می کند) جدا می کند. تقریباً هر کسی ممکن است سکسکه داشته باشد، حتی یک جنین در رحم.

سکسکه شامل انقباضات مکرر و ریتمیک دیافراگم و عضلات بین دنده ای قفسه سینه است که اغلب موقتی است اما گاهی اوقات می تواند تهدید کننده زندگی باشد. سکسکه می تواند تا 48 ساعت و گاهی تا یک ماه طول بکشد. سکسکه در مردان و زنان رخ می دهد، اما می تواند به طور مداوم و غیر قابل درمان در مردان دیده شود. مکانیسم سکسکه به خوبی شناخته نشده است. سکسکه کوتاه مدت معمولاً پس از نفخ ایجاد می شود و خود به خود یا با استفاده از داروهای موضعی بهبود می یابد و نیازی به مراقبت پزشکی ندارد.

عوامل فیزیولوژیکی متعددی می توانند باعث سکسکه شوند. از این میان، بلع هوا زمانی است که غذا یا نوشیدنی های گازدار زیادی می خورید یا می خورید. تغییرات دمای معده پس از خوردن نوشیدنی های سرد یا گرم و غذا می تواند آزاردهنده باشد. بیماری های عصبی و روانی نیز می توانند باعث سکسکه شوند، از جمله استرس و اختلال شخصیت. بیماری جسمی نیز می تواند محرک باشد. می تواند باعث سکسکه، از جمله بیماری های سیستم عصبی مانند جراحات، عفونت ها و آسیب مغزی شود.

تحریک اعصاب محیطی در مغز نیز از علل مهم سکسکه است. همچنین ممکن است جسم خارجی در گوش یا عفونت گلو، گواتر، زخم معده، عفونت های داخل شکمی و عفونت های ریه وجود داشته باشد که باعث سکسکه می شود. علت سکسکه گاهی انفارکتوس میوکارد است علت سکسکه مصرف برخی داروها به ویژه داروهایی است که در اختلالات عصبی و روانی استفاده می شود.

علل سکسکه های طولانی مدت

اگر سکسکه طولانی یا مکرر باشد، ممکن است به دلایل زیر باشد:

  • خوردن یا نوشیدن غذا یا نوشیدنی گرم یا محرک
  • بیماری های غشای جانبی (غشای نازک پوشاننده ریه ها)
  • متاسفم
  • اورمی (انباشته شدن مواد زائد سمی ناشی از نارسایی کلیه)
  • الکلی بودن
  • مصرف برخی داروها
  • اختلالات معده، مری، روده یا پانکراس
  • بارداری
  • تحریک مثانه
  • هپاتیت
  • سرطان از یک قسمت بدن به کبد یا بخشی از پلور گسترش یافته است
  • سابقه جراحی های اخیر به خصوص جراحی شکم
  • علل عاطفی
بیشتر بخوانید  همه چیز در مورد سرطان لنفوم غیر هوچکین

زخم معده یا اثنی عشر، گاستریت و ریفلاکس مری در بیماران مبتلا به سکسکه مزمن شایع است، بنابراین معاینات دستگاه گوارش فوقانی مانند آندوسکوپی، مانومتری و … توصیه می شود.

————————————————- ———————————————— —-

راه های تشخیص سکسکه

  • تست های آزمایشگاهی
  • الکترولیت – هیپوناترمی، هیپوکالمی، هیپوکلسمی و هیپوگلیسمی
  • تست های عملکرد کلیه – ارومی
  • آزمایشات عملکرد کبد – هپاتیت
  • سطح آمیلاز و لیپاز – پانکراتیت
  • شمارش گلبول های سفید (VBC)
  • ادرار، خلط یا مایع مغزی نخاعی (CSF) – عفونت
  • تکنیک های ضبط که می تواند در نظرسنجی ها مفید باشد
  • رادیوگرافی قفسه سینه
  • حرکت فلوروسکوپی دیافراگم
  • سی تی اسکن سر، قفسه سینه و شکم
  • تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI)
  • مطالعات دیگری که ممکن است مفید باشد عبارتند از:
  • الکتروکاردیوگرافی
  • مطالعات انتقال عصبی
  • آندوسکوپی یا برونکوسکوپی
  • تست پرفیوژن مری

————————————————- ———————————————— —-

علت کلی سکسکه

سکسکه فشار ناگهانی و غیرارادی دیافراگم است. دیافراگم عضله اصلی تنفسی است که در زیر ریه ها قرار دارد. این فشرده سازی به سرعت هوا را به داخل ریه ها می کشد و دریچه بالای حنجره (گلوت) را با صدا می بندد. این بسته شدن باعث ایجاد صدای سکسکه می شود.سکسکه به طور ناگهانی شروع می شود و معمولا فقط چند دقیقه طول می کشد. شما می توانید در هر جایی سکسکه داشته باشید و بین 4 تا 60 بار در دقیقه سکسکه کنید.

سکسکه معمولاً خود به خود از بین می رود. سکسکه یک اثر واکنشی است، به این معنی که شما کنترلی بر آن ندارید. به نظر نمی رسد سکسکه اثر مفیدی داشته باشد و بیشتر در بعد از ظهر اتفاق می افتد. معمولاً در هنگام سکسکه به دلیل حرکت غیرارادی عضلات دیافراگم و در نتیجه بسته شدن سریع تارهای صوتی، صدای سریع و سریع شنیده می شود. تقریباً هر کسی ممکن است سکسکه داشته باشد، حتی یک جنین در رحم، اما به طور کلی، احتمال سکسکه در مردان بسیار بیشتر از زنان است.

اما عملاً همه، از نوزادان گرفته تا بزرگسالان، آن را تجربه می‌کنند. سکسکه معمولاً یک مشکل موقت و خوش‌خیم است. با این حال، این عارضه ساده اگر بیش از حد طول بکشد، می تواند خسته کننده و طاقت فرسا باشد.
سکسکه می تواند با ضایعات مغزی، تروما و تومورهای مغزی یا پس از بیهوشی رخ دهد. باعث اضطراب می شود و گاهی اوقات در اثر داروها و سموم ایجاد می شود. این یک تحریک عصبی است که ماهیچه های تنفسی به ویژه دیافراگم را تحریک می کند. علت سکسکه کوتاه مدت معمولا ناشناخته است.

بیشتر بخوانید  علت لکه سفید روی چشم چیست؟

با این حال، اگر سکسکه طولانی یا مکرر باشد، ممکن است ناشی از موارد زیر باشد: خوردن یا نوشیدن غذا یا نوشیدنی داغ یا مواد محرک، پلورال افیوژن (پوشش ریه)، ذات‌الریه، اورمی (انباشته شدن مواد زائد سمی ناشی از نارسایی کلیه)، اعتیاد به الکل. ، مصرف برخی داروها، اختلالات معده، مری، روده یا لوزالمعده، بارداری، تحریک مثانه، هپاتیت، سابقه جراحی (به ویژه جراحی شکم)، علل عاطفی، شکم پر، خنده شدید یا احساسات شدید، تغییر دمای محیط.

————————————————- ———————————————— —-

سکسکه اغلب بیش از 48 ساعت طول نمی کشد، اما به صورت مداوم فرد بیش از 2 روز و کمتر از 1 ماه طول می کشد و در موارد متعدد یا اگر با بیماری های دیگری مانند مشکلات قلبی ریوی همراه باشد، فرد نیاز به رفتن دارد. چند روز یا بیشتر طول بکشد، پزشک ممکن است آزمایشاتی را برای بررسی مشکل جدی‌تر انجام دهد.
درمان های مختلفی برای سکسکه وجود دارد و درمان های غیردارویی معمولا بر اساس روش های تحریک گلو و بینی است.

در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا راه را آسان تر کنید

تو استفاده میکنی:

1. نفس خود را نگه دارید و تا 10 بشمارید.

2- کیسه کاغذی را استنشاق کنید (کیسه پلاستیکی به دلیل احتمال چسبیدن به بینی به خصوص در کودکان اصلا توصیه نمی شود.)

3 – انگشت شست خود را بین دندان ها و لب بالایی خود قرار دهید، سپس لب بالایی خود را با انگشت اشاره، درست زیر سوراخ راست بینی خود فشار دهید.

4- یک لیوان آب را سریع بنوشید، یک باور قدیمی وجود دارد که نوشیدن هفت جرعه آب سکسکه را متوقف می کند.

5. نان خشک یا یخ خرد شده را قورت دهید.

6. زبان خود را به آرامی بکشید.

7. یک قاشق چایخوری شکر خشک بخورید.

8- بازی پول من رو گرفتی؟ به منظور پرت کردن حواس فرد.

9 – از کسی بخواهید که شما را غافلگیر کند تا دچار اختلال روانی شوید.

10. در برخی متون به گذاشتن یخ و لیمو بر روی زبان برای جلوگیری از سکسکه اشاره شده است.

12 – مواد معطری که بوی تند دارند. 11 – ژله انگور را زیر زبان بگذارید

13 – یک جرعه آب سرد بنوشید یا یخ بجوید
14. گلو را با آب یا دهانشویه شستشو دهید

15. یک لیمو یا یک تکه زنجبیل تازه بخورید

16- بالا بردن زانو تا قفسه سینه

در بیمارانی که ایروفاژی علت سکسکه است، باید از صحبت در حین غذا خودداری کند، غذا را خوب بجود و تحت استرس و اضطراب غذا نخورد. درمان سکسکه ناشی از رفلاکس مصرف مقدار کمی غذا و پرهیز از خواب بعد از غذا است. غذاهای پرچرب، نوشابه های گازدار، پیاز خام، مرکبات و حتی سیگار کشیدن می توانند بیماری رفلاکس معده را بدتر کنند.
داروهایی برای درمان سکسکه معرفی شده اند که عمده ترین داروهای موثر در درمان سکسکه کلرپرومازین هستند.

بیشتر بخوانید  چای کهنه درست نکنید!

موجود در قالب قرص و آمپول؛ البته این دارو نوعی داروی اعصاب است و بدیهی است که تجویز می شود زیرا سکسکه یک رفلکس عصبی است، اما فراموش نکنید که هرگز از داروهای بدون نسخه استفاده نکنید زیرا عوارض جانبی دارند. سکسکه عمومی معمولاً خوش خیم است و با درمان های خانگی قابل درمان است و در مواردی که طول بکشد یا به درمان های معمول جواب ندهد، معمولاً با مداخله پزشک از بین می رود.

————————————————- ———————————————— —-

تست سکسکه در کودکان

ممکن است شنیده باشید: «سکسکه برای کودک مفید است» و ممکن است درست باشد. با این حال، سکسکه یک بیماری کوچکتر، بدون درد و بدون عارضه است، سکسکه به دلیل ورود هوا به شکم کودک در دوران شیردهی رخ می دهد. انبساط ناگهانی شکم به دلیل حجم زیاد هوا باعث انقباض دیافراگم و ایجاد سکسکه می شود.این حالت در نوزادان شایع است و احتمالاً نتیجه این واقعیت است که دیافراگم هنوز به طور کامل رشد نکرده است. اما به طور خود به خود و به طور کلی در عرض دو ماه کاهش می یابد.

این ممکن است برای بدن یک نوزاد کوچک عجیب و دشوار به نظر برسد، اما در واقع این انقباضات همراه با درد نیست، برای او مشکل ایجاد نمی کند و باعث گریه او نمی شود. همچنین بد نیست بدانید نوزاد در دوران جنینی سکسکه می کند و این حالت چندان عجیب نیست با این تفاوت که سکسکه جنین به دلیل هوا نیست بلکه میوه های آب باعث سکسکه می شود بین سکسکه، نفخ و تسریع در تغذیه از مشکلات گوارشی

————————————————- ———————————————— —-

وقتی کودک سکسکه می کند چه کنیم؟

لازم نیست کار خاصی انجام دهید، فقط آرام باشید تا سکسکه را کاهش دهید. اگر سکسکه ادامه داشت، نوزاد را برای چند دقیقه روی شکم صاف قرار دهید. می توانید مقداری آب هم به او بدهید. به خاطر داشته باشید که اگر کودک شما سکسکه کرد، همچنان می توانید او را با خیال راحت بخوابانید.

————————————————- ———————————————— —-

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


دیدگاهتان را بنویسید