آخرین اخبار سهمیه بندی و قیمت بنزین در سال 98


قیمت بنزین در سال 98

تشویق کننده: وزیر نفت با بیان اینکه در صورت داشتن سهمیه کارت سوخت ضروری است، گفت: فکر سهمیه وجود دارد اما هنوز تصمیمی گرفته نشده است. در مورد سهمیه بندی قیمت بنزین 2 است.

بیژن نامدار زنگنه در برنامه اصلی امشب به نگرانی شهروندان از بنزین و وضعیت حوزه نفت اشاره کرد.

آخرین اخبار سهمیه بندی سال 98

  1. تصمیم استفاده از کارت سوخت حدود 20 سال پیش با فناوری آن زمان گرفته شد و اجرا شد. تاکنون 44 میلیون کارت سوخت برای انواع خودرو صادر شده است. برای تمامی خودروهایی که شماره گذاری شده اند کارت سوخت صادر شده اما تعدادی از آنها مفقود شده است.
  2. قرار است از کارت شناسایی برای سوخت در مناطق شهری استفاده شود. به نظر من کارت سوخت زمانی لازم است که سهمیه باشد. در مورد سهمیه بندی فکری وجود دارد اما هنوز به ما اطلاعی داده نشده و در واقع هنوز تصمیمی گرفته نشده است. در مورد سهمیه بندی قیمت بنزین 2 است.
  3. سیستم کارت سوخت را حذف نکردیم، فقط در این مدت کارت صندلی ارائه شد. الان هم شناسنامه سوخت زیاد طرفدار ندارد و مردم تا سهمیه نگرفتن آن را جدی نمی گیرند.
  4. در حال حاضر سهمیه بندی و محدودیت عرضه وجود ندارد، اما تنها 30 لیتر بنزین با درگاه کارت تحویل می شود.
  5. قیمت روغن موتور آزاد است و فقط به فرآورده های نفتی اصلی مانند نفت کوره، بنزین، گازوئیل یارانه پرداخت می شود.
  6. بزرگترین ذخایر مشترک ما در پارس جنوبی و غرب کارون است و تا چند سال پیش در برداشت از عراق و قطر عقب بودیم. ما اکنون در برداشت روزانه جلوتر هستیم.
  7. برای زمینه هایی که با عربستان سعودی داریم، تصور یک برنامه توسعه سوزان را داریم. در میدان فرزاد و فرزاد بیگ ما در معلق هندی ها بودیم و می مانیم و این دو میدان را رنگ نکردیم. از 27 فاز پارس جنوبی، 25 فاز پالایشگاه تکمیل شده است و قسمت ساحلی هر 27 فاز تا پایان امسال یا ابتدای سال آینده به بهره برداری می رسد. ما برنامه داریم تا پایان این دولت تمام میادین مشترک کشور را ساماندهی کنیم.
  8. یک پالایشگاه خوب بنزین خوبی تولید می کند. هم روی کمیت و هم روی کیفیت بنزین کار کردیم. سال گذشته تولید بنزین یورو به 76 میلیون لیتر رسید. در حال حاضر مجموع تولید بنزین به 115 میلیون لیتر رسیده است و 11 میلیون لیتر تولید اضافی داریم که برای صادرات برنامه ریزی شده است.
  9. ما اولین نفر در تولید بنزین اوپک هستیم. اقداماتی برای بهبود کیفیت پالایشگاه های تهران، اصفهان و آبادان انجام شده است و یوروگاز هم اکنون در کلان شهرها موجود است. بهبود آب و هوا به کیفیت بنزین و تامین گاز مرتبط است.
بیشتر بخوانید  وحید مهین با یک پسر عجیب و غیرقابل تصور دوست است / حالا چرا این متن را گذاشت!؟


دیدگاهتان را بنویسید