آغاز مانور مشترک ایران، چین و روسیه



رزمایش ترکیبی کمربند ایمنی دریایی 2022 صبح امروز پس از برگزاری جلسه توجیهی با حضور یگان های سطحی و پروازی ارتش زمینی، سپاه و نیروی دریایی چین در شمال اقیانوس هند آغاز شد.

امیر دریادار مصطفی تاجلدینی سخنگوی رزمایش ترکیبی کمربند ایمنی دریایی 2022 نیز با اعلام این خبر گفت: پیش بینی می شود یگان های ایران، چین و روسیه در این رزمایش گزارشی از رزمایش های تاکتیکی و عملیاتی ارائه کنند.

وی منطقه شمال هند را به دلیل وجود آبراه های مهم و دریاهای باب المندب، مالاکا و هرمز بسیار مهم دانست و گفت: از این سه دریا به عنوان مثلث های طلایی در منطقه یاد می شود و همچنین دریای عمان و دریای دریای هند شمالی اقیانوس یکی از مناطق تجاری حیاتی است. از این رو، تلاش جمهوری اسلامی ایران و کشورهای چین و روسیه تلاش مشترکی برای دستیابی به امنیت پایدار دریایی در این منطقه و آبراه های حیاتی آن به منظور حفظ منافع سه کشور است.

دریادار دوم تاج تاج الدینی در خصوص برگزاری این رزمایش برای سومین سال متوالی افزود: پیام این رزمایش این است که هر سه کشور به سطح قابل توجهی از روابط نظامی رسیده اند و همچنین نشان می دهد که جمهوری اسلامی ایران به دریا که می تواند محور و فرماندهی رزمایش با نیروهای بزرگ دریایی باشد.

سخنگوی رزمایش کمربند امنیتی دریایی 2022 گفت: شعار این رزمایش با هم برای صلح و امنیت است و نمونه بارز آن است که جمهوری اسلامی ایران هرگز در منطقه و جهان منزوی نبوده و نخواهد بود. با ایجاد اتحادهای استراتژیک بر اساس منافع متقابل. احترام.

بیشتر بخوانید  از بزرگ‌ترین روستای ایران چه می‌دانید؟

دیدگاهتان را بنویسید