خواص و فواید چای موز برای سلامتی


چای موز و هزاران خاصیت

با این قسمت از دلگرم کننده به روز باشید فواید چای موز آن ها ملاقات می کنند.

 معجزه چای موز در درمان بی خوابی

درمان بی خوابی با چای موز

اختلالات خواب می تواند دلایل زیادی مانند افسردگی، اضطراب، استرس، رژیم غذایی نامناسب، کم تحرکی، خستگی و مصرف برخی داروها داشته باشد.در بیشتر موارد افراد سعی می کنند از شر ناراحتی خلاص شوند و اختلالات خواب به استفاده از قرص ها و داروهایی که دارند متوسل می شوند. اثر کوتاه مدت دارند، اما عوارض جانبی آنها بیشتر از مزایای آنها است.

یکی از بهترین راه‌ها برای خواب راحت، نوشیدن چای موز است. برای تهیه دمنوش موز کافی است یک موز شسته را بردارید و قسمت بالایی و پایینی آن را جدا کنید و بدون پوست کندن با یک لیوان آب در ظرفی به مدت 10 دقیقه بجوشانید. آب و لیوان را جدا کنید. چند ساعت قبل از خواب بنوشید. خواهید دید که نوشیدن چای موز بهتر از قرص های خواب آور عمل می کند و خوابی آرام و دلپذیر به شما می دهد.

موز علاوه بر داشتن خواص و ویتامین های فراوان برای سلامتی بدن، زیبایی، پوست و مو؛ همچنین می توان از آن به عنوان یک خواب آور قوی و مسکن بی خوابی استفاده کرد.

کارشناسان به افراد مبتلا به بی خوابی و حتی بی خوابی مزمن توصیه می کنند برای رفع این مشکل قبل از خواب یک فنجان چای موز بنوشند. کارشناسان می گویند که قرص های خواب آور می توانند در کوتاه مدت موثر باشند، اما در دراز مدت می توانند منجر به بی خوابی و کاهش کیفیت خواب شوند. . دلیل آن وجود ترکیبات مضر در این قرص ها است.

بیشتر بخوانید  با ده بیماری نادر و عجیب در جهان آشنا شوید

از دیگر عوارض قرص های خواب می توان به یبوست، سرگیجه، مشکل در تمرکز، سوزش سر دل، ضعف، لرزش دست و مشکل در تنفس و بازدم اشاره کرد.موز و پوست آن سرشار از منیزیم و پتاسیم است. منیزیم یک ماده موثر برای حل مشکلات خواب است. از آنجایی که برای تهیه این چای به پوست موز نیز نیاز دارید، حتما از موز کاملا ارگانیک که فاقد هرگونه ماده شیمیایی و آفت کش است استفاده کنید.

این چای به طور همزمان عضلات بدن شما را شل می کند و سرشار از خواص و مواد معدنی است. اگر از بی خوابی و بی خوابی رنج می برید این دمنوش را حتما امتحان کنید. اجازه ندهید بدنتان دچار بی خوابی مزمن شود زیرا به هر دلیلی در صورت ادامه این مشکل با مشکلات و بیماری های خطرناک دیگری مواجه خواهید شد. علاوه بر افسردگی و بداخلاقی، سردردهای شدید روزانه و از همه مهمتر چاقی و بدی پوست از جمله مشکلاتی است که در نتیجه بد خوابی بدن را تحت تاثیر قرار می دهد.

قبل از خواب نفس عمیق بکشید و به موسیقی آرامش بخش گوش دهید. اکسیژن عمیق را به مغز خود برسانید و با موسیقی ذهن خود را آرام کنید و بگذارید چای موز و دارچین کار خود را انجام دهند.

———————————————— ——————-

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


دیدگاهتان را بنویسید