استفاده از قرص های سلامتی مونویتال


قرص مونویتال هلث و مکانیسم اثر این دارو

با این قسمت از دلگرم کننده به روز باشید شما یک قرص مونوویتال هستید و با مصرف این دارو آشنا شوید.

سلامت مونوویتال

قرص های بهداشتی Menovital

مشخصات فنی:

  • حاوی جینسینگ برای افزایش قدرت بدنی، کاهش خستگی
  • حاوی سویا و فیتواستروژن است
  • مقابله با استرس و تقویت قدرت تمرکز
  • فاقد هرگونه رنگ مصنوعی، طعم دهنده و مواد نگهدارنده است
  • بدون گلوتن و مناسب برای بیماران مبتلا به سلیاک (عدم تحمل گلوتن)
  • بدون لاکتوز و مناسب برای افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز

 سلامت مونوویتال

استفاده از قرص های سلامتی مونویتال

یائسگی:

این یک پدیده کاملاً “طبیعی” در زندگی یک زن است و آخرین مرحله یائسگی است. تا حد زیادی شامل تغییرات هورمونی و فیزیکی است که در میانسالی 3 تا 5 سال قبل از آخرین قاعدگی رخ می دهد. یائسگی گاهی اوقات تغییر زندگی نامیده می شود. یائسگی ارتباط مستقیمی با کاهش عملکرد تخمدان در اثر افزایش سن دارد و در نتیجه میزان ترشح استروژن به شدت کاهش می یابد.سن یائسگی 51 سال است اما در زنان از 40 تا 60 سال می تواند متفاوت باشد.

دوره قبل از یائسگی، زمانی که تغییرات هورمونی و بیولوژیکی شروع می شود و علائم فیزیکی شروع می شود، دوره پیش از یائسگی نامیده می شود. کاهش سطح استروژن در یائسگی علائمی ایجاد می کند که البته نوع و شدت علائم در همه زنان یکسان نیست و ممکن است در هر مورد متفاوت باشد. برخی از زنان یا علائم یائسگی ندارند یا علائم بسیار کمی دارند. اما برخی دیگر علائم شدید و ناراحت کننده را نشان می دهند.

این علائم عبارتند از: قرمزی، تعریق شبانه، خشکی واژن، اختلالات خواب، افسردگی، پوکی استخوان و بیماری های قلبی عروقی و غیره. برخی از این علائم می توانند بر کیفیت زندگی و خلق و خوی تأثیر منفی بگذارند، بنابراین لازم است از روش هایی برای کاهش و از بین بردن این علائم استفاده شود تا استفاده از مکمل های غذایی خاص یکی از بهترین روش ها باشد.

Health Aid Menovital ترکیبی متعادل از ویتامین ها، مواد معدنی و مکمل های گیاهی است که به کاهش علائم پیش از یائسگی، پس از یائسگی و یائسگی کمک می کند. مزایای اجزای این ترکیب عبارتند از:

ویتامین سی:

این ویتامین محلول در آب با تاثیر مفید در بهبود عملکرد سیستم ایمنی، افزایش انعطاف پذیری عروق خونی و خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار قوی است که با توقف رشد سلول های سرطانی از بروز انواع سرطان ها جلوگیری می کند. این ویتامین از طریق سنتز کلاژن خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد و بنابراین می تواند در پیشگیری و درمان خشکی واژن موثر باشد.

بیشتر بخوانید  ۴۰ خاصیت بی نظیر دارویی و درمانی آب تره (شاهی آبی)

علاوه بر کلاژن، برای بهبود سلامت استخوان ها نیز مفید است. ویتامین C به بازیابی خاصیت ارتجاعی دستگاه ادراری کمک می کند و در نتیجه از استرس ناشی از ترشحات ادراری و بی اختیاری که معمولا در دوران یائسگی رخ می دهد جلوگیری می کند و بسیاری از مطالعات نشان داده اند که مکمل ویتامین C با بیوفلاونوئیدها می تواند در کاهش و بهبود گرگرفتگی یائسگی موثر باشد.

ویتامین E:

این ویتامین محلول در چربی است که برای استفاده در دوران یائسگی ضروری است. مطالعات زیادی اثربخشی این ویتامین را در کاهش گرگرفتگی به اثبات رسانده است.علاوه بر این نتایج دو مطالعه نیز مفید بودن این ویتامین را در بهبود خشکی واژن چه به عنوان مکمل خوراکی و چه به عنوان کرم نشان داده است. همچنین با توجه به نتایج آزمایشات بالینی، توانایی این ویتامین در کاهش بروز سکته قلبی در مقایسه با آسپرین به اثبات رسیده است که ممکن است نتیجه خاصیت آنتی اکسیدانی قوی این ویتامین در اکسیداسیون LDL باشد. زیرا اگر این لیپوپروتئین در داخل رگ ها اکسید شود در دراز مدت باعث گرفتگی رگ ها می شود و خطر حمله قلبی را افزایش می دهد. این ویتامین در بهبود تعریق شبانه و ضربان قلب نیز موثر است.

ویتامین B6:

از خانواده ویتامین های گروه B که نقش عمده ای در سنتز هورمون های مغزی (انتقال دهنده های عصبی) دارند.به آن ترکیب ضد افسردگی نیز می گویند. کمبود این ویتامین در افراد مبتلا به افسردگی و در افرادی که داروهای استروژن مانند قرص های ضد بارداری مصرف می کنند مشاهده می شود. مکمل این ویتامین برای بهبود علائم روانی و استرس ناشی از استرس در این دوران مفید است. علاوه بر این، این ویتامین در متابولیسم کربوهیدرات ها، پروتئین ها و چربی ها نقش دارد و در افزایش تولید انرژی در بدن مشارکت دارد.

فلز روی:

یکی از عوارض یائسگی ناشی از کمبود استروژن، پوکی استخوان است. این مکمل روی در پیشگیری از پوکی استخوان مفید است. تحقیقات نشان داده است که کمبود روی با افسردگی مرتبط است، بنابراین از آنجایی که خطر ابتلا به افسردگی در این دوران به دلیل تغییر در زندگی است، در صورت وجود کمبود روی، خطر افزایش می یابد.

L – تیروزین:

تیروزین یک اسید آمینه ضروری است که از تبدیل فنیل آلانین در بدن به وجود می آید. این اسید آمینه مسئول سنتز هورمون های مغزی (انتقال دهنده های عصبی) است و به عنوان یک ترکیب ضد افسردگی استفاده می شود. سایر فواید این اسید آمینه در دوران یائسگی عبارتند از: کنترل اشتها، سردرد و رفع خستگی.

بیشتر بخوانید  همه چیز درباره پاپ کورن (ذرت بوداده) مصرف و فواید

سویا:

یکی از ترکیبات گیاهی این محصول سویا است که حاوی ایزوفلاون هایی به نام فیتواستروژن است که مشابه استروژن تولید شده در بدن انسان است. مطالعات اخیر نشان داده است که مصرف سویا در دوران یائسگی به دلیل دارا بودن ایزوفلاون، علائم این دوران از جمله امواج گرما و تعریق شبانه را کاهش می دهد. علاوه بر این، مصرف سویا می تواند با کاهش سطح کلسترول سرم در بهبود عملکرد قلب و پیشگیری از بیماری های قلبی پس از یائسگی موثر باشد.

روغن بزرک:

روغن بذر کتان نیز نامیده می شود، این یکی دیگر از ترکیبات گیاهی است که حاوی لیگنان و فیتواستروژن است. لیگان دارای خواص ضد میکروبی، ضد ویروسی، ضد قارچی و ضد سرطانی است و فیتواستروژن های موجود در آن در بهبود علائم یائسگی از جمله گرگرفتگی، تحریک پذیری و اضطراب در این دوران موثر است.

گل گاوزبان ستاره ای:

نام دیگر آن گل گاوزبان است. این ترکیب گیاهی حاوی فیتواستروژن و مقادیر قابل توجهی از یک اسید آمینه ضروری به نام آلفا لینولنیک اسید است. مطالعات نشان داده است که این ترکیب در بهبود علائم یائسگی از جمله گرگرفتگی و خستگی موثر است. علاوه بر این، عملکرد سیستم عصبی را بهبود می بخشد و از افسردگی جلوگیری می کند.

جینسینگ سیبری:

این یکی از اعضای خانواده جینسینگ است که توانایی متعادل کردن هورمون ها در بدن را دارد. مقادیر قابل توجهی فیتواستروژن مشابه استروژن انسانی دارد و بنابراین در کاهش علائم کمبود استروژن از جمله گرگرفتگی، اختلالات خواب، کاهش انرژی در روز، حافظه ضعیف و تعریق شبانه موثر است.

شیرین بیان:

یا شیرین بیان گیاهی با سابقه مصرف طولانی است که ریشه آن فواید درمانی دارد. این ترکیب غدد فوق کلیوی را تحریک می کند. همچنین حاوی هورمون انسانی مشابه کورتیزون است که می تواند اختلالات کمبود استروژن را در زنان به دلیل یائسگی بهبود بخشد. این ترکیب استرس را کاهش می دهد و علائم گرگرفتگی را بهبود می بخشد.

پودر مریم گلی بزاق officinalis:

پودر مریم گلی حاوی فیتواستروژن است که می تواند مانند استروژن انسانی عمل کند و علائم گرگرفتگی، سردرد، تحریک پذیری جنسی، تپش قلب و تعریق شبانه را در زنان یائسه بهبود بخشد.

بیوسوم شبدر قرمز:

این گیاه حاوی مقادیر قابل توجهی کلسیم، منیزیم، پتاسیم، فسفر، تیامین، ویتامین C، کروم و فیتواستروژن است. با تحقیقات انجام شده روی آن مشخص شده است که به دلیل این ترکیب در بهبود علائمی مانند گرگرفتگی موثر است. همچنین می تواند در پیشگیری از سرطان و پوکی استخوان در زنان یائسه مفید باشد. مطالعات نشان داده است که مصرف آن می تواند برای سلامت سیستم قلبی عروقی موثر باشد.

بیشتر بخوانید  موارد مصرف قرص فلوکونازول یا دیفلوکان و عوارض جانبی این دارو

آگنوس کاستوس:

استفاده از این گیاه در دوران یائسگی انتخاب بسیار مناسبی است زیرا به طور کلی تولید هورمون ها را در بدن متعادل می کند. این گیاه حاوی ترکیبات شیمیایی پیشرونده هورمون های جنسی در بدن است و همچنین عملکرد غده هیپوفیز را که وظیفه کنترل و متعادل کردن هورمون ها در بدن را بر عهده دارد، بهبود و عادی می کند. مطالعات نشان داده است که این گیاه با توجه به این خواص می تواند در بهبود گرگرفتگی در دوران یائسگی موثر باشد.

کوهوسگ سیاه:

گیاهی بومی آمریکای شمالی که سابقه استفاده دارویی بسیار طولانی دارد. این گیاه حاوی ترکیبات انسانی مشابه استروژن است و هورمون های جنسی را در بدن متعادل می کند و علائم ناشی از آن را بهبود می بخشد. مطالعات زیادی در مورد اثربخشی این گیاه انجام شده است که بیشتر آنها اثربخشی این گیاه را در بهبود علائم یائسگی از جمله: گرگرفتگی، تعریق شبانه، تپش قلب، خلق و خو و خشکی واژن نشان داده است.

دونگ کوآی:

گیاه بومی چین با سابقه مصرف طولانی. این گیاه حاوی فیتواستروژن است و می تواند به تعادل هورمون استروژن که سطح آن در دوران یائسگی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و علائم کمبود این هورمون در بدن مانند گرگرفتگی، تعریق شبانه، اختلالات خواب، خلق و خو، خشکی واژن و خستگی کمک کند. موثر هستند. علاوه بر این، برخی مطالعات اثربخشی این گیاه را در پیشگیری از فیبروز کیستیک تخمدان نشان داده است.

 سلامت مونوویتال

دستورالعمل مصرف شما یک قرص مونوویتال هستید:

  • روزانه 2 قرص همراه غذا مصرف شود.
  • مصرف بالاتر از حد توصیه شده فقط با تجویز پزشک امکان پذیر است.

اقدامات پیشگیرانه:

مصرف این مکمل در دوران بارداری، شیردهی و افرادی که سابقه بیماری کبدی دارند توصیه نمی شود. در مورد مصرف این مکمل با افرادی که تحت درمان با داروهای دیگر هستند، با پزشک خود مشورت کنید.

 سلامت مونوویتال

فواید قرص هلث مونوویتال

  • حاوی ترکیبات گیاهی ویژه با طیف وسیعی از اثربخشی در بهبود علائم یائسگی است
  • تامین کننده ویتامین های C، E، B6
  • مصرف در دوره قبل از یائسگی، یائسگی و پس از یائسگی
  • مناسب برای گیاه خواران
  • مناسب برای بیماران مبتلا به سلیاک، فشار خون بالا، دیابت

 سلامت مونوویتال

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


دیدگاهتان را بنویسید