جزئیات مرخصی 9 ماهه اجباری زایمان در ادارات دولتی و خصوصی


9 ماه مرخصی زایمان اجباری شد

تشویق کننده: معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: اجرای این مصوبه 9 ماه مرخصی اجباری زایمان است و تمامی کارفرمایان موظف به رعایت آن هستند.

معصومه ابتکار در خصوص اعمال 9 ماه مرخصی زایمان در ادارات دولتی و بخش خصوصی افزود: اعمال این آیین نامه الزامی است و همه کارفرمایان موظف به رعایت آن هستند، اما متاسفانه در برخی موارد شاهد هستیم که رعایت نشده است. انجام شده است، به ویژه در بخش خصوصی.”

ابتکار از تصویب وام این مصوبه در دولت خبر داد و افزود: اهمیت اجرای مصوبه 9 ماه مرخصی زایمان زنان شاغل در دولت مورد توجه قرار گرفت و به زودی به تصویب می رسد.

9 ماه مرخصی زایمان در شرکت های خصوصی

وی افزود: برای اجرای این مصوبه رای وحدت رویه داده شد و با لازم الاجرا شدن این مصوبه برای همه دستگاه های ضروری کشور و بخش خصوصی اجرا می شود.

معاون وزیر امور زنان و خانواده افزود: در صورتی که یکی از دستگاه های خصوصی این مصوبه را اجرا نکند، زنان نسبت به آن شکایت کنند و حق خود را از کارفرما استیفا کنند. قانون از این نظر بسیار خوب است، اما متأسفانه در برخی موارد می بینیم که اجرا نمی شود.

ابتکار در خصوص قانون تسهیل ازدواج نیز بیان کرد: مشکل اصلی در اجرای این قانون کمبود منابع مالی است. درخواست ما تامین منابع مالی و اجرا برای رفع موانع ازدواج جوانان است.

وی در خصوص عملکرد نماینده مجلس به عنوان نهاد متولی خانواده در اجرای این قانون گفت: کمیسیون اصلی اجرای این قانون وزارت ورزش و جوانان است و نماینده مجلس در این زمینه هیچ تعهدی ندارد؛ اما در این راستا نماینده مجلس هیچ گونه تعهدی در اجرای این قانون ندارد. امیدواریم تلاش های وزارت ورزش برای اجرای این قانون به نتیجه برسد.

بیشتر بخوانید  پوستر این فیلم برای سمفونی نهم + زمان و جزئیات اکران منتشر شد


دیدگاهتان را بنویسید