بیوگرافی سلمان خان


بیوگرافی سلمان خان

نام: سلمان خان
متولد: 27 دسامبر 1965 در بمبئی
عنوان: سالو
نام پدر: سلیم خان. پشاور پاکستانی و نویسنده فیلم های موفقی چون “شعله”
برادران: برادر بزرگتر ارباز کانا (همسر مالایکا آرورا) – برادر کوچکتر سهیل کانا (همسر سیم ساچدیو)
خواهر بدن: الویرا (همسر آگنی هوتری آتول)
خواهر ناتنی: آرپیتا
مادرشوهر: سلما خان (متوفی)
نامادری: هلن خان
قد: 175 سانتی متر
رنگ چشم: قهوه ای روشن
رنگ مو: مشکی
مذهب: مسلمانان اهل سنت

فیلم اول: «بیوی هوتو ایسی» (همسر خوبش اینجوری) در سال 1367 به همراه رک و امپوری اولین تجربه سینمایی خود را در این فیلم به دست آورد و توانست اثر قابل قبولی را ارائه دهد.

سال 1989 آغاز موفقیت سلمان بود. این فیلم اگرچه یک عاشقانه تکراری بود اما باعث شد سلمان یک شبه صد سال بگذرد و شخصیت پریما از این فیلم تبدیل به شخصیتی ماندگار برای سلمان و فیلم هایش شد.

* او در سال 90 در «باگیجه» بازی کرد که چندان موفق نبود.

* سلمان کانا در سال 91 وارد سیل پیشنهادات شد و امسال در 5 فیلم ظاهر شد که مهم ترین آنها «ساین» (یار) است که در کنار بازیگران قدرتمندی چون سانجی دات و مادوری دیکشیت بی نقص بازی کرد. و شاید در آن سالها هیچکس جز او نمی توانست چنین کار بزرگی را انجام دهد.

* او در سال 1992 یک شریک هنری پیدا کرد. کاریشما کاپور، بازیگر تازه کار آن روزها

او موفق شد جفت مناسبی با سلمان خان بسازد. او امسال با کاریشما در فیلم های «جاگروتی» و «هدف» بازی کرد. این همکاری تا چند سال پیش ادامه داشت که به دلیل ازدواج شما با کاریشما به طور موقت متوقف شد.
* در سال 1993 در فیلم «چاندرا موکی» (گل نیلوفر) ​​در کنار بازیگر بزرگ آن زمان سری دیوی بود که برای سلمان موفق نبود.

* کمدی فوق العاده «آپاز آپنا آپنا» (کار او در نوع خود) سلمان را در سال 94 وارد سینمای کمدی کرد و چقدر برایش مفید بود که وارد دنیای کمدی شد. او در این فیلم در کنار عامرخان و کاریشما کاپور نقش قابل قبولی را ایفا کرد.

او در همان سال با «آپاکه هی کن» (با تو چه کار داریم) رکورد سینمای هند را از نظر فروش شکست و این فیلم با اختلاف پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای هند است. او در این فیلم با Madori Dixit همبازی شد، فیلمی عاشقانه با داستانی بسیار لطیف و روان با شخصیت های مهربان و دلسوز.

در سال 1995 با شاهرخ خان در فیلم “کارن آرجون” همبازی شد. شاهرخ تازه وارد سینما شده اما محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این دو نفر در نوشتن نام خود به لحاظ شایستگی مشکل داشتند زیرا سلمان معتقد بود از آنجایی که جانباز است باید اول نامش نوشته شود (البته حق با او بود) اما شاهرخ با این کار مخالفت کرد…

* در سال 1375 در فیلم بسیار موفق «جت» (پیروزی) به همراه سونی دلو و کاریسما کاپور با موفقیت ظاهر شد و مهارت های بازیگری خود را در فیلم های اکشن به نمایش گذاشت.

* سال 1997 سال خوبی برای سلمان است. او امسال در دو فیلم بسیار موفق ظاهر شده است. فیلم اکشن شبانه «آذر» با بازی سانجی کاپور و شیلپا شتی و کمدی «جودو» (جمینی) با بازی کاریشما، هر دو با استقبال خوبی مواجه شدند.

* در سال 1998 سلمان با فیلم «کوه هوتاهه» شاه رو به مشکلاتش پایان داد و برای بازی در این فیلم برنده جایزه بهترین نقش مکمل مرد شد.

بیشتر بخوانید  اعتراف دردناک جاستین بیبر درباره زندگی بی بند و بار و گذشته اش

او امسال با کاجول در فیلم موفق «پیار کیا تو درنا کیا» (تو عاشقی، چرا می ترسی؟) بازی کرد.

* سال 1999 را می توان موفق ترین در کارنامه هنری سلمان دانست. او امسال برای اولین بار به همراه کاریشمه، آنیلا کاپورا و سوشمیتا سن در «Beau No. 1 “(همسر شماره یک) که پرفروش ترین کمدی بود و سپس در فیلم پرفروش “همست ست هین”. با هم) حضور داشتند.

اما موفق ترین فیلم سلمان امسال “هم دل دچو که صنم” بود که اون سال همه جوایز رو برد ولی البته سلمان جایزه بهترین بازیگر مرد رو نگرفت!!! این فیلم داستان بسیار زیبایی داشت که شاید جالب ترینش تکرار نشدن پایان بود

علیرغم موفقیت های فراوان سلمان، این فیلم به دلیل مشکلات عشقی او با آیشواریا رای و شکست سلمان در این زمینه، زندگی او را تغییر داد و او را به انسانی جدید با روحیه ای جدید تبدیل کرد. سلمان تا سه سال پس از فیلم هدف اصلی مطبوعات بود و حتی برخی از بازیگران مطرح بالیوود مانند شاروک خان که مدت ها او را عصبانی کرده بودند، او را به تنبلی متهم کردند.

* سلمان در سال 2000 در 2 فیلم کمدی موفق ظاهر شد. اول، فیلم “Chelle Mary By” (بریم برادر)، که در آن با دوست همیشگی خود Sanjay Dat و زوج هنری خود Karishma بازی کرد. سپس در فیلم «دولهان هوم له جینگه» در کنار کاریشما موفقیت دیگری در کارنامه هنری سلمان رقم خورد. دیگر فیلم‌های موفق او در این سال «هر دلی که عاشق می‌شود» با بازی لپ زینت و رانی موکرجی بود که مثلث بزرگ عشق را به تصویر کشید.

* مثلث عشقی سلمان، پریتی و رانی در سال 2002 در فیلم «چوری چوری چوپکه چوپکه» (Sneaki Sneaki Sneaki) تکرار شد، اما او نتوانست موفقیت فیلم قبلی را تکرار کند.

تنها فیلم موفق سلمان امسال «تومکو نا بول پاینه» (نمی توانم تو را فراموش کنم) با بازی سوشمیتا سن و دیا میرزا بود. البته ناکامی سلمان در این 2 سال نتیجه مشکل ناشی از آیشواریا و اختلال روانی اوست که حتی منجر به خودکشی سلمان شد که سانجی دات و همسرش از مرگ نجات یافتند.

سانجا و همسرش تلاش زیادی کردند و همیشه در کنار او بودند و او را تشویق می کردند و شاید تنها آنها بودند که مشکلات سلمان را برطرف کردند.

* در سال 1382 با پشت سر گذاشتن مشکلات حاشیه ای با روحیه ای جدید وارد سینما شد و به ایفای نقش های مختلف پرداخت. او در «تارا نام» چنان نقش آفرینی کرد و در نقشی متفاوت و هنرمندانه بازی کرد که هیچکس باور نمی کرد آن فرد همان سلمان سال های قبل باشد. این فیلم زمینه مناسبی را برای بازی مجدد سلمان در نقش های متفاوت فراهم کرد.

* در سال 2004 در فیلم های «گارو» (غرور)، «پیر میلینگ» (امیدوارم ببینم) و «دیل نه جسی آپنا کاها» (چه کسی خودش را می شناسد) بازی کرد. او همه نقش ها را دارد.

اما موفق ترین فیلم او در سال کمدی «خوشبختی کارگی» (می خواهی با من ازدواج کنی؟) اثر کمدین با استعداد هندی دیوید داوان بود که در کنار آکشی کومار و پریانکا چوپرا بازی کرد.

بیشتر بخوانید  تصاویری از جریان در رودخانه های شوشتر

* او در فیلم های موفقی چون «لاکی»، «مین پیار کیو کیا» (چرا عاشق شدم؟)، «ورودی جدید»، «کئون کی» (زاتو) و «2005» بازی کرد. شادی کرکه پس گجا یار «(ازدواج کردم گیر کردم) نقش آفرینی کرد.

در فیلم «منه پیار کیا» که پس از موفقیت فیلم «منه پیار کیا» سلمان در سال 1368 فیلمبرداری شد و البته موفق هم شد، در کنار بازیگری تازه کار مثل کاترینا کیف قرار گرفت و از این رو رابطه آن ها با هم به وجود آمد. او آمد.

* در سال 1385 در فیلم های «جان من» و «بابل» بازی کرد که چندان موفق نبودند. او در فیلم «سونا» نیز با نقش دیگری ظاهر شد که در گیشه موفق نبود.

* در سال 2007 پس از بازی در فیلم های «سلام عشق» و «ماری گلد» در «شریک» با گوویندا بازیگر و کمدین محبوب هندی همبازی شد که چند سالی از سینما دور بود.

* فیلم های او در سال 2008 «گاد توسی بزرگ هو» با بازی آمیت باکان، «هلو» و «ژوراج» بودند.

* در سال 2009 در فیلم های «وانتد»، «خانم کانا مینور» و «رویاهای لندن» بازی کرد.

* در سال 2010 فیلمنامه یک درام تاریخی به نام ویر را نوشت که در آن نقش اصلی و کارگردانی آنیل شارما را نیز بر عهده داشت، اما در باکس آفیس شکست خورد. پس از فیلم های «رقص هندوستان»، «بازی پرایم کا» و «باندا ای بینداس هی» در فیلم «دابانگ» (بی باک) بازی کرد که بسیار محبوب شد و پس از مدت ها موفقیت زیادی برای او به ارمغان آورد و سلمان برنده شد. جایزه بهترین فیلم جشنواره فیلم عادلانه و سلمان برنده جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم وید اسکرین شد.

* او این روزها مشغول بازی در فیلم پرهزینه «فالتو» است. آمیتاب باچان، آکشای کومار، آبیشک باچان، کارینا کاپور و سوشمیتاسن نیز در این درام خانوادگی-اجتماعی ایفای نقش کرده اند. نکته جالب در مورد این فیلم این است که با وجود تعداد زیاد شخصیت ها، همه این شخصیت ها فرصت کافی برای حضور در پرده را دارند. در یک کلام نمی توان گفت کدام یک از آنها نقش اصلی فیلم را بازی می کنند.

بیوگرافی سلمان خان

ماشین مورد علاقه: مرسدس
نوشیدنی مورد علاقه: چای سرد
غذای مورد علاقه: مرغ سوخاری
مکان های مورد علاقه برای تعطیلات: فقط لندن
رستوران مورد علاقه: باغ چین
آهنگ مورد علاقه: من به انواع موسیقی گوش میدم
عطر مورد علاقه: وسواس
بازیگر مورد علاقه: من عاشق همه نقش هایی هستم که گورودات بازی کرد
بازیگران زن مورد علاقه: مینا کمری و هلن خان

* 6 سال متوالی از سوی مجله پیپل به عنوان خوش تیپ ترین، خوش پوش ترین و جذاب ترین مرد سال جهان انتخاب شد.
* در یک سال رکورد بهترین، مدرن ترین و گران ترین لباس برای خرید بود به طوری که در یک سال 9 میلیون روپیه خریداری شد. (تقریبا 207 میلیون تومان)
* فقط از لندن یا سنگاپور لباس می خرد و عادت به پوشیدن لباس های رسمی ندارد.
* او شناگر ماهر و ساکسیفونیست ماهر است.
* تنها بازیگر مشهور بالیوود که در کارنامه هنری خود فیلم های ناموفقی نداشته و اکثر فیلم هایش همیشه فروش خوبی داشته اند و فیلم «خانه اپکه هین خان» پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای هند است. .
* یکی از کارهای جالب سلمان خان رفتن به بیمارستان و عیادت از کودکان بیمار و شاد کردن آنهاست.
* مسلمانی است که معتقد است در ماه مبارک رمضان روزه می گیرد و صدقه های خود را زیاد می کند زیرا معتقد است که خداوند در این ماه توجه بیشتری به بندگانش دارد.
* او یک بار طی یک تصادف جان سه نفر را از مرگ حتمی نجات داد و پس از آن به رابین هود ملقب شد. (چهار نفر را به بیمارستان برد و تمام هزینه های بیمارستان را متقبل شد و دکتر با ادعای اینکه به سلمان بدهکار است، توانست جان سه نفر را نجات دهد).

بیشتر بخوانید  چهره ها و داستان های بازیگران سریال پرطرفدار خانه سبز پس از 25 سال!

بیوگرافی سلمان خان

* خانواده اش را خیلی دوست دارد و خیلی به آن احترام می گذارد.
* یکی از پردرآمدترین بازیگران بالیوود.
* او به مدت 2 سال با آیشواریا رای (ملکه زیبایی جهانی 1994) نامزد بود که در جریان بدرفتاری و توهین آیشواریا به خانواده سلمان از او جدا شد. در
* او در حال حاضر مجرد است و دوست دخترش کاترینا کیف یک مدل و بازیگر هندی است.
* او بسیار بسیار مهربان و مودب است و نظر همه کسانی است که برای اولین بار با او بازی می کنند
آنها هم همین کار را می کنند. در
* علاقه او به کودکان به خصوص بیماران و کودکان سرطانی بی حد و حصر است و زمانی که برای کودکان به خارج از کشور می رود، موسسه ای که کودکان سرطانی دارد.
آنها اسباب بازی و هدایای دیگر می خرند. وقتی با این بچه ها ملاقات می کند
این مؤسسه به قدری به آنها نزدیک است که بچه ها از حلقه آن بلند می شوند و دیدن شور و شوق در چشمان آنها هنگام ملاقات با سلمان دیدنی است. حتی شماره اش را به مدیر سیار مؤسسه داد تا هر وقت بچه های آنجا دلتنگی کردند با سلمان تماس بگیرند.
* سلمان دو پسر و یک دختر را به فرزندی پذیرفته است و از اینکه او را پدر می نامند بسیار خوشحال است.
* فیلم های پرفروش او به ترتیب «هم آپکن هی کن»، «هوم دل دچوک صنم»، «بدون اینتری» و «انداز آپنا آپنا» هستند.
* او تاکنون در بیش از 70 فیلم بازی کرده است.
* برای او فروش فیلم و جایزه گرفتن خیلی مهم نیست و بیشتر موفقیت فیلمش را در جلب رضایت مردم می بیند.
* در اکثر جشنواره ها به خصوص جشنواره فیلم، به دلیل دریافت نکردن جایزه آنها، حتی نامزد بهترین فیلم هایش هم نشده است.
* هر بار با سبکی جدید و بهتر از قبل در کنسرت هایش حاضر می شود.
* نوع فیلم هایی که بازی می کند همیشه متفاوت است و بهترین فعالیت ها را در تمام زمینه های کمدی، عاشقانه، اکشن و … داشته است.

* شروه خان و ریتیک روشن دو بازیگر مطرح بالیوود دوستان صمیمی او هستند و شهروک همیشه می گوید: دوست دارم پسرم شبیه سلمان باشد می گوید: سلمان یکی از دوستان من است. او قبل از ورود به بالیوود خیلی به من کمک کرد و همیشه به او احترام می گذارم. در واقع او همان کسی است که من در حال حاضر روی او ایستاده ام. او برای من مثل یک برادر است.

* مردم و مطبوعات شهرک را پرمخاطب ترین و سلمان را محبوب ترین نامیدند.
* بعد از آمیتاب باکان و شاروک خان، شما سومین ستاره سینما هستید که مجری یک برنامه تلویزیونی است.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم


دیدگاهتان را بنویسید