علامت عجیب اومیکرون; چشم ها صورتی می شوند!



از آنجایی که omicron هنوز نوع غالب ویروس کرون است، علائم غیرطبیعی مختلفی از این ویروس در سراسر جهان گزارش شده است.

زمانی که کووید 19 برای اولین بار ظاهر شد، کارشناسان درباره سه علامت اصلی آن هشدار دادند، اما با جهش‌های جدید، بسیاری از علائم جدیدتر ظاهر شدند.

سه علامت قدیمی ویروس کرونا تب، سرفه جدید و مداوم و از دست دادن یا تغییر در حس بویایی یا چشایی است. با این حال، بر خلاف انواع قبلی omicron، او علائمی را نشان داد که بر قسمت های مختلف بدن تأثیر می گذارد.

علائم امیکرون به صورت خفیف و بیشتر شبیه سرماخوردگی توصیف شده است، اما نوع جدید برخی از علائم کمتر شناخته شده از جمله علائمی را که در چشم ظاهر می شود نیز نشان می دهد.

چشم صورتی چیست؟

یکی از پزشکان می گوید: «یک علامت باورنکردنی که می تواند در چشم ظاهر شود، التهاب ملتحمه است. ملتحمه چشم یا چشم صورتی در اثر التهاب ملتحمه ایجاد می شود. این غشای نازک داخل پلک شما را می پوشاند.

این علامت کمتر شناخته شده کرونا برای اولین بار در مارس 2020 در یک جوان 29 ساله مشاهده شد. این زن که کمترین علائم تنفسی را داشت، در حالی که از یک مورد شدید ملتحمه رنج می برد، آزمایش کرونر مثبت شد.

وی درباره نحوه هدف قرار دادن این ویروس چشم ها را توضیح داد و گفت: گیرنده هایی در چشم وجود دارد که انواع مختلف کوویدیم از طریق آنها وارد بدن می شود.

وی افزود: «تحقیقات اولیه همچنین نشان داده است که omicron ها می توانند ظرفیت بیشتری برای تأثیرگذاری بر چشم ها نسبت به گونه های دیگر داشته باشند». این علامت می تواند در افرادی که بدون علامت هستند رخ دهد.

بیشتر بخوانید  آمار کرونا در ایران تا ۱۹ آذر ۱۴۰۰ / ۷۹ بیمار دیگر فوت کردند

یک پزشک عمومی به شما توصیه کرده است که با تمیز نگه داشتن چشم ها و درمان سریع قرمزی یا ترشحات از چشمان خود محافظت کنید.

او می گوید: «هر چشم را با یک پد پنبه ای تمیز آغشته به آب جوشیده سرد تمیز کنید. همچنین در صورت عفونت خفیف ورم ملتحمه می توان از قطره یا پماد چشمی مخصوص برای درمان استفاده کرد.

علائم اصلی عفونت امیکرون چیست؟

علائم شایع Omicron طبق برنامه Zoe Kovid خشکی یا خارش گلو، آبریزش بینی، عطسه، درد خفیف عضلانی و خستگی است.

سایر علائم گزارش شده در این بیماری شامل احتقان، سرگیجه، بثورات پوستی، ورم ملتحمه، تهوع یا استفراغ است. البته برخی از مبتلایان فلج خواب و تعریق شبانه را نیز تجربه می کنند. اخیراً یکی از بیمارستان‌های برلین دریافته است که غش کردن نیز می‌تواند نشانه‌ای از ویروس باشد.

همچنین علائم خاصی وجود دارد که نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد. افراد باید مراقب پوست، لب ها یا ناخن های خاکستری یا آبی کم رنگ باشند، که ممکن است نشان دهنده سطح کم اکسیژن در خون باشد.

افرادی که واکسینه نشده اند ممکن است علائم شدیدتری مانند سردرد و درد عضلانی داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید