سهمیه بنزین اضافی در راه است



آنچه دیگران می خوانند:

زمان سپرده گذاری سهمیه بنزین این ماه تعیین شده است. سهمیه بنزین جدید با بسیاری از اما اگر. تغییر مقدار سهمیه بنزین چی شد. سهمیه بنزین خودروهای مختلفی اعلام شد که به تفصیل این خبر را تشریح کردند سهمیه بنزین بیشتر.

بر اساس این گزارش، سهمیه مهرماه ناوگان اعتباری چهارصد و نود و هفت میلیارد ریال است که امروز 28 دی ماه به حساب رانندگان واریز می شود.

این اعتبار برای تمام کارت های بانکی راننده شارژ می شود و تنها در زمان سوخت گیری می توانند از هر کدام از کارت های بانکی خود برای پرداخت سوخت در جایگاه استفاده کنند. رانندگان برای اطلاع از میزان اعتبار اعطایی می توانند با سامانه ملی اطلاعات سفر «سماس» تماس بگیرند تا از میزان اعتبار منتسب به کارت خود در هر ماه و همچنین سابقه استفاده از این اعتبار مطلع شوند.

اخبار مهم از زمان اجرای طرح جدید بنزین

معاون برنامه ریزی وزارت نفت گفت: آغاز اجرای طرح پایلوت بنزین دولت از ابتدای بهمن ماه یا چند روز دیگر در حال بررسی است.

به گفته هوشنگ فلاحتیان، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، در حال آماده سازی زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری لازم است و هر زمان که این زیرساخت ها آماده شود، طرح «بنزین برای همه» را اجرا می کند.

وزارت اقتصاد، سازمان هدفمندسازی یارانه ها، بانک مرکزی، وزارت ارتباطات و سازمان پدافند غیرعامل مسئولیت اجرای این طرح را دارند که باید با اقدامات هماهنگی لازم را انجام دهند تا به نتیجه نهایی برسند.

بیشتر بخوانید  واکنش علم الهدی به حمله مسلحانه به سه دانش آموز در حرم مطهر رضوی

جواد اوجی، وزیر نفت، ششم دی ماه اعلام کرد که دولت در نظر دارد به جای تخصیص این سوخت بر اساس پلاک، بنزین در دو جزیره کیش و کشم به صورت آزمایشی و اختصاص 15 بنزین به افراد براساس کد ملی اختصاص یابد. لیتر بنزین و در صورت حصول نتیجه مطلوب با تایید تیم اقتصادی دولت در سراسر کشور اعمال خواهد شد.

سید محسن دهنوی نماینده رئیس مجلس شورای اسلامی درباره دلایل بررسی این طرح گفت: دولت سالانه 124 هزار میلیارد تن یارانه بنزین پرداخت می کند که 60 درصد آن به 4 میلیون خانوار بالای دو خودرو می رسد. . 14 میلیون خانواده بی سرپرست هیچ بخشی از یارانه دریافت نمی کنند.

پیش بینی می شود در صورت موفقیت آمیز بودن اجرای طرح پایلوت دولت در دو جزیره کیش و کشم، با اجرای آن در سراسر کشور، هر خانواده چهارنفره حدود یک میلیون و صد هزار تن یارانه بنزین دریافت کنند. این یارانه اکنون فقط به افراد دارای خودرو پرداخت می شود.


دیدگاهتان را بنویسید