چرا کاربران از مشاوره تلفنی با پزشک استقبال می کنند؟



این روزها دیگر لازم نیست برای مراجعه به پزشک از خانه خارج شوید و ساعت ها منتظر یک مراجعه ساده به مطب یا مرکز درمانی باشید. تنها ابزار مورد نیاز برای مشاوره با پزشک تلفن همراه است. پس از اپیدمی کرونا و نیاز به مراجعه به پزشک بدون خروج از منزل، اپلیکیشن های پزشکی آنلاین محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند. SnapDoctor یکی از این پلتفرم های سلامت آنلاین است که روزانه کاربران زیادی از آن استفاده می کنند. بستری که با تسهیل دسترسی به خدمات پزشکی و ارائه خدمات با کیفیت توانسته رضایت بسیاری از کاربران را جلب کند.

مشاوره آنلاین پزشکی یکی از خدمات اسنپ داکتر است که روزانه مورد استفاده بسیاری از کاربران از سراسر ایران قرار می گیرد. برای بررسی تجربه کاربری، از طریق اپلیکیشن Snapdocter با کسانی که بیشترین مشاوره تلفنی را با پزشک داشتند تماس گرفتیم تا توضیح دهیم که مشاوره آنلاین چگونه به آنها کمک می کند.

دکتر به جای گوگل!

حتما جستجوی گوگل خود را برای علائم یا بیماری از قبل آماده کنید. از آنجایی که به Google دسترسی دارید، اگر بتوانید به راحتی با پزشک متخصص تماس بگیرید، کدام یک را انتخاب می کنید؟ پاسخ الناز به این سوال «مشاوره با پزشک متخصص» است.

الناز یکی از کاربران اپلیکیشن اسنپ داکتر ساکن تهران است و با وجود اینکه توانسته به مطب مراجعه کند، از طریق اپلیکیشن اسنپ داکتر به صورت تلفنی با پزشکان مختلف مشورت کرده است. او می‌گوید که برای گم نشدن تلفنی با پزشک مشورت کرده است، چیزی که جستجوی گوگل دقیقاً ندارد. الناز می گوید: «قبل از اینکه با اسنپ داکتور آشنا شوم، با هر علامتی به گوگل مراجعه کردم، اما نمی توانید نتایج جستجوی گوگل را باور کنید. زیرا اغلب علائم را با حادترین نوع بیماری مرتبط می کند. در عین حال که پزشک می تواند به شما شرح حال بدهد، بسیار دقیق و درست شما را راهنمایی می کند و استرس شما را کاهش می دهد.»

مشاوره آنلاین سریع و بدون درد

علاوه بر جلوگیری از سردرگمی در دریای اطلاعات جستجوی بیماری های آنلاین، مزایایی مانند کاهش هزینه های مشاوره آنلاین، دسترسی به پزشک در هر زمان و مکان، حفظ فاصله فیزیکی و جلوگیری از ابتلا به بیماری های عروق کرونر قلب در مطب ها مانع از ورود کاربران شده است. از درخواست مشاوره پزشکی آنلاین لذت ببرید. اما که کاربر اسنپ‌داکتر و ساکن تهران است، می‌گوید: «دیگر مجبور نیستم زمان زیادی را برای رفتن به دکتر و ماندن در صف صرف کنم. “من با پزشکان مختلف مشورت می کنم.”

بیشتر بخوانید  گردهمایی گروه‌های موزیک هیات‌های مذهبی کشور در اصفهان برگزار شد

علی در توصیف خود می گوید که از آن دسته افرادی است که به شدت مراقب سلامتی خود هستند و ترجیح می دهند نظر چند پزشک را بشنوند تا به طور دوره ای وضعیت سلامتی خود را بررسی کنند یا کنترل کنند. اپلیکیشن Snapdocter به او این امکان را می دهد که به راحتی با قیمت مناسب و در مدت زمان کوتاه با پزشکان مختلف مشورت کند. وی تجربه مشاوره تلفنی با پزشکان اسنپداک را خوب ارزیابی کرد و گفت: قطعا خلق و خو و سطح تخصص هر پزشک با پزشک دیگر متفاوت است و نمی توان از همه پزشکان چنین انتظاری داشت. اما فکر می‌کنم برخورد پزشکانی که از طریق اپلیکیشن از آنها مشاوره گرفتم بهتر از مشاوره حضوری در مطب است و صبور هستند و از فرصت برای بررسی موضوع استفاده می‌کنند.

با خیال راحت تلفن را قطع می کنم

هادی یکی دیگر از کاربران اسنپ داکتر ساکن ارومیه می گوید: اگرچه تعداد پزشکان برخی از تخصص ها در اپلیکیشن اسنپ داکتر کم است، اما همچنان می تواند بهترین گزینه برای افراد در شرایط مختلف باشد. اسنپ ​​داکتر در چند ماه اخیر در تشخیص بیماری به من کمک زیادی کرده است.»

وی با اشاره به مراجعه به پزشکان اسنپدرک به دلایل مختلف به ویژه عفونت پروستات، گفت: در بیشتر موارد زمانی که به پزشک مراجعه می کنید، پزشک با شما صحبت نمی کند. شاید یکی از دلایل آن شلوغی مطب ها باشد که فرصت صحبت با بیمار را از پزشک سلب می کند. «بیشتر تجربه من از رفتن به مطب، پرسیدن چند سوال کوتاه در مورد وضعیت و مشکلم است. او می گوید که اغلب با ابهامات زیادی در مورد بیماری و داروهای تجویزی، روش های درمان و نگرانی در مورد بیماری که دارد مطب را ترک می کند، در حالی که پزشکان زمان زیادی را صرف مشاوره تلفنی می کنند تا ابهامات و نگرانی های او در مورد این بیماری را روشن کنند. . می دهند.

بیشتر بخوانید  تمرکز رئیس قوه قضائیه در کوتاه شدن مراحل اداری و کاهش زمان دادرسی

هادی می گوید: در زمان شیوع تاج حتی از این مکالمه دو دقیقه ای با پزشک در مطب هم کاسته شد، در حالی که ترجیح من به عنوان یک بیمار کمتر حضور در مطب بود و اپلیکیشن اسنپ داکتر امکان عبور از فضای مجازی یا گفتگو را فراهم می کرد. “من می توانم از راه دور از طریق تلفن با پزشک مشورت کنم.”

وی با اشاره به اینکه برای درمان به چند پزشک مراجعه کرده است، گفت: حتی پس از جراحی پروستات، با یکی از پزشکان اسنپ داک مشورت کردم و متوجه شدم دارویی که برای من تجویز شده اشتباه بوده است.

تشخیص دقیق و به موقع

مریم چندین بار از طریق تلفن با چندین کاربر دیگر Snapdocter در مورد بیماری عروق کرونر قلب مشورت کرد. او می گوید در مواردی که از یک پزشک مشاوره تلفنی دریافت کرده است، پزشکان توانسته اند بیماری او را به درستی تشخیص دهند. مریم می گوید: قبل از اینکه آزمایش کرونا بدهم و جواب مثبت بدهم، گلودرد خفیفی داشتم. از طریق اپلیکیشن با یکی از پزشکان تماس گرفتم و با وجود اینکه اصرار داشتم که بیماری عروق کرونر قلب نداشته باشم، پزشک علائم من را بررسی کرد و به من گفت مطمئن هستم که مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب هستم و به من توصیه کرد که برای جلوگیری از ابتلای دیگران قرنطینه کنم. «بعد از انجام آزمایش متوجه شدم که تشخیص او درست بوده و آزمایش تاج گذاری مثبت بوده است.

او می گوید: یک بار دیگر که به بیماری عروق کرونر قلب مبتلا شدم، توسط پزشک معالجه شدم و رامد ساویر به من تزریق کرد. اما استرس زیادی داشتم و برای رهایی از این استرس ترجیح دادم که پزشک دیگری علائم جسمی ام را بررسی کند. به همین دلیل است که از طریق برنامه با پزشکان مختلف مشورت کردم. حتی پس از بهبودی، با یکی از پزشکان اسنپداک تماس گرفتم که اصرار داشت سر کار برگردم، اما دکتر مخالفت کرد و گفت ممکن است همچنان ناقل باشم. من آزمایش کرونا دادم و دوباره مثبت شد، بنابراین قرنطینه را ادامه دادم تا آزمایشم منفی شد. مریم می گوید: «حتی اگر از طریق مشاوره پزشکی تلفنی درمان نهایی را دریافت نکنید، بسیار مفید است که مشکل خود را در اسرع وقت با پزشک در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید  تقابل بسکتبال آمریکا و اسپانیا در یک چهارم نهایی المپیک

دسترسی به پزشکان بدون مرز

رضا که خودش هم پزشک است از اپلیکیشن اسنپ داکتر برای مشورت با پزشکان دیگر استفاده کرده و بارها از همکارانش در مورد درمان سوال کرده است. وی افزود: در صورت نیاز به معاینه دقیق، انجام معاینه شخصی ضروری است، اما زمانی که نیاز به مشاوره و نظر چند پزشک در مورد درمان و تجویز دارو دارید، استفاده از این اپلیکیشن ها بسیار کمک کننده است. گفت. گفت.

او می گوید: درخواست خدمات پزشکی فاصله ارتباط با پزشک را از بین برده است. مثلاً بعد از بیماری عروق کرونر قلب و مشکلاتی مثل معده درد و مشکلات گوارشی می خواستم با یک پزشک حاذق که در شیراز کار می کند مشورت کنم، اما نتوانستم سفر کنم. «من متوجه شدم که او در اپلیکیشن Snapdocter فعال است و از این طریق با او در مورد نحوه درمان بیماری خود مشورت کردم.

با یک پزشک مطمئن مشورت کنید

رضا همچنین از اپلیکیشن های سلامت انتقاد می کند و می گوید: گاهی مشکلات فنی اپلیکیشن های سلامت برای بیماران دردناک است، گاهی ارسال عکس و پیام سخت است و این بسیار شرم آور است. «بعضی وقت‌ها دکتر می‌گوید برایت نسخه می‌فرستم، اما فراموش می‌کند و بیمار نمی‌تواند پیام بدهد.

به گفته وی، پزشک مطمئن از دیگر مزایای استفاده از ارائه دهندگان خدمات پزشکی است. رضا می‌گوید: «اپلیکیشن‌های سلامت ناشناس ماندن افراد را آسان‌تر می‌کنند و صحبت کردن در مشاوره تلفنی در مورد مسائلی را که گاهی خجالت می‌کشند درباره آن‌ها صحبت کنند، آسان‌تر می‌کنند.

اگرچه ارائه دهندگان خدمات بهداشتی راه درازی برای رسیدن به نقطه مطلوب در پیش دارند، اما توانسته اند بخش قابل توجهی از نیازهای بهداشتی جامعه را برآورده کنند. عبور از مرزهای جغرافیایی و فیزیکی ارزان است و دسترسی به خدمات پزشکی و پزشکی یکی از ویژگی های این پلتفرم هاست که باعث شده تا افراد بیشتری به پزشک و متخصص مراجعه کنند. اپلیکیشن هایی مانند اسنپ داکتر با ارائه خدمات مقرون به صرفه توانسته است افراد بیشتری را به مراجعه به پزشک در هنگام بیماری ترغیب کند و آنها را از خوددرمانی و داروهای خودسرانه منصرف کند.

دیدگاهتان را بنویسید