گرسنگی را در طول رژیم درمان کنید


غذاهایی که گرسنگی را سرکوب می کنند

بسیاری از مردم وقتی صحبت از چربی های غیراشباع به میان می آید آووکادو را نادیده می گیرند، اما نباید اینطور باشد. مصرف آووکادو یک راه موثر برای رفع گرسنگی و دریافت مواد مغذی مورد نیاز بدن است.

با این قسمت از دلگرم کننده به روز باشید غذای مفید در طول رژیم آن ها ملاقات می کنند.

درمان گرسنگی در طول رژیم

رژیم لاغری بدون گرسنگی!

وقتی صحبت از رژیم های کاهش وزن شد، همه به یاد گرسنگی، ضعف و بی حالی افتادند! در حالی که متخصصان تغذیه معتقدند رژیم لاغری هرگز نباید باعث ایجاد ذره ای گرسنگی شود. در واقع، رژیم های غذایی سخت مرتبط با گرسنگی اغلب نتیجه معکوس دارند، زیرا روزی فرد غذای خود را از دست می دهد و بیشتر از قبل غذا می خورد و وزن اضافه می کند!

برای کسانی که می خواهند سیر شوند، اما چاق نباشند

غذاهای بدون کالری برای رفع گرسنگی

کم کالری

غذای بدون کالری یک غذای بسیار کم کالری با مقدار زیادی مواد مغذی است. مصرف این غذا کالری بیشتری می سوزاند، بنابراین احساس گرسنگی نمی کنید.

پوست لیمو ترش

ارزش غذایی پوست لیمو ترش به قدری زیاد است که مصرف نکردن پوست آن ضرر بزرگی است.
بعد از شستن لیمو ترش را در فریزر قرار دهید، بعد از انجماد همه چیز را به صورت دنده های ریز رنده کنید، غذا را به دلخواه بپاشید. به همه غذاها طعم شگفت انگیزی می دهد پوست لیمو 10.5 برابر بیشتر از آب لیمو ویتامین دارد.

پوست لیمو برای دفع سموم بدن نیز مفید است، علاوه بر آن در برابر عفونت های میکروبی و قارچی، انگل ها و کرم ها موثر است، فشار خون را تنظیم می کند، به عنوان ضد افسردگی، ضد استرس و در برابر ناراحتی های عصبی عمل می کند. اثر بر روی کیست ها و تومورها این میوه یک درمان اثبات شده برای انواع سرطان است.

سیب

خوردن روزانه یک عدد سیب انسان را سالم نگه می دارد و چون فیبر ندارد، این میوه بسیار کم کالری است. 100 گرم سیب 52 کالری دارد.

خیار

خیار آب زیادی دارد و مواد مغذی زیادی مانند ویتامین C و K دارد. 100 گرم خیار حدود 16 کالری دارد که یک ماده غذایی بدون کالری است.

هندوانه

هندوانه یک میوه تابستانی است زیرا بدن را به طور کامل آبرسانی می کند. پر از آب است که 100 گرم آن تنها 30 کالری دارد.

لوبیا

لوبیا و سایر حبوبات به دلیل محتوای بالای فیبر و پروتئین رژیمی، غذاهای عالی برای رفع گرسنگی و احساس سیری در دراز مدت هستند. فیبر غذایی به تنظیم فرآیند هضم کمک می کند و تولید هورمون کوله سیستوکینین را افزایش می دهد – که ترشح اسید معده را مهار می کند و روند هضم را کند می کند تا در مدت طولانی احساس سیری کنید. سطوح بالای پروتئین موجود در لوبیا به انرژی تبدیل می شود و در نتیجه از ترشح گرلین جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید  مزایای درمانی قرص ناتگلینید چیست؟

گوشت

گوشت به عنوان منبع اصلی پروتئین برای بسیاری از مردم در سراسر جهان، راه حل موثری برای رفع گرسنگی است. به جای خوردن چیپس یا پیتزا، گزینه بهتر این است که گرسنگی خود را با گوشت گاو، مرغ یا ماهی رفع کنید. هر سه نوع گوشت از نظر ایجاد احساس سیری انتخاب خوبی هستند، زیرا جویدن آنها زمان بیشتری می برد که از نظر روانی روی فرد تاثیر می گذارد و احساس سیری را افزایش می دهد. اگر به دنبال سالم ترین گزینه هستید، انواع بدون چربی گوشت ماهی بیشترین پروتئین و سالم ترین مجموعه چربی را برای شما فراهم می کند.

آووکادو

بسیاری از مردم وقتی صحبت از چربی های غیراشباع به میان می آید آووکادو را نادیده می گیرند، اما نباید اینطور باشد. مصرف آووکادو یک راه موثر برای رفع گرسنگی و دریافت مواد مغذی مورد نیاز بدن است. چربی های غیر اشباع سیگنال سیری را به مغز می فرستند که به نوبه خود به تعادل سطح کلسترول خون و بهبود کاهش وزن کمک می کند. یک ترکیب متابولیک خاص به نام اولولاتانول آمید چیزی است که بدن را سیر می کند و تولید آن توسط چربی های غیر اشباع موجود در آووکادو تحریک می شود.

کرفس

سرشار از ویتامین های A و K و همچنین فیبر است. در 100 گرم کرفس تنها حدود 16 کالری وجود دارد

زردآلو

زردآلو برای تقویت بینایی و مبارزه با بیماری های مزمن مانند سرطان و بیماری های قلبی مفید است. 100 گرم زردآلو حاوی 48 کالری است.

مارچوبه

این گیاه سالم قند خون را متعادل می کند و از دیابت نوع 2 جلوگیری می کند.100 گرم مارچوبه حاوی 20 کالری است که به راحتی هضم می شود.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی برای تقویت پوست و آبرسانی به بدن مفید است. 100 گرم گوجه فرنگی حاوی 18 کالری است.

قارچ

مطالعات نشان داده است که این قارچ با سرطان مبارزه می کند و متابولیت های ایمنی را تقویت می کند. این غذای سالم را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، ۱۰۰ گرم قارچ تنها ۳۸ کالری دارد.

کلم بروکلی

کلم بروکلی برای کاهش وزن ایده آل است. این برگ سبز با محتوای بالای مواد مغذی و کالری کمی در هر 100 گرم 34 کالری دارد.

گل کلم

آیا دوست دارید گل کلم بخورید، اما از کالری داشتن می ترسید؟ 100 گرم سیب زمینی حاوی 77 کالری است. می توانید به جای سیب زمینی گل کلم بخورید زیرا در هر 100 گرم تنها 25 کالری دارد.

بیشتر بخوانید  علائم بیماری جنسی اس تی دی ( STD ) چیست؟

زیر

این گیاه شیرین سرشار از آنتی اکسیدان است و در هر 100 گرم تنها 43 کالری دارد

قهوه

برای کسانی که قهوه دوست دارند، نگران کالری نباشند، یک فنجان قهوه بدون شیر یا بدون افزودن گیاهان حاوی 2 کالری است.

چای سبز

سرشار از آنتی اکسیدان و کالری کم می توانید روزانه چند فنجان چای سبز بدون نگرانی در مورد کالری بنوشید.۱ فنجان چای سبز حاوی ۲ کالری است.

شلغم

حاوی فیبر و ویتامین C است، با چغندر یک سوپ خوشمزه درست کنید. 100 گرم چغندر حاوی 28 کالری است.

هویج

مناسب برای میان وعده. این گیاه فواید زیادی دارد از جمله تقویت چشم. 100 گرم هویج 41 کالری دارد.

خاکشیر

دو قاشق غذاخوری خاکشیر را با یک لیوان آبجوش بریزید وقتی ولرم شد صبح بخورید کبد را پاک می کند روده ها را خالی می کند و یبوست را برطرف می کند. دو قاشق غذاخوری شربت تخم مرغ را در یک لیوان آب جوش بریزید و وقتی شیرین شد با یک قاشق مرباخوری گلاب شیرین کرده و میل کنید.

آب آشامیدنی

وقتی می خواهید آب بنوشید، حتما آب جوشیده ولرم را با دو قاشق غذاخوری آب لیمو یا لیمو طبیعی بنوشید.

سرکه سیب

سرکه سیب خانگی و طبیعی سرشار از کلسیم و بدون چربی است، حتما به سالاد اضافه کنید یا زمانی که می خواهید آب بنوشید، آن را در آب جوش بریزید و ولرم بخورید.

سیب

حتما روزی چند عدد سیب بخورید که خیلی خیلی خوب شسته شده (با نمک ضدعفونی کننده شسته شده) با پوست

روغن زیتون

از روغن زیتون طبیعی استفاده کنید.اگر خالی از آن را دوست ندارید به جای سس با آبلیمو یا سرکه سیب مخلوط کنید.

رژیم لاغری بدون گرسنگی!

تاثیر عادات غذایی بر احساس گرسنگی

مصرف سالاد مخصوصاً برای افراد چاق و چاق بسیار عالی است. اگر سالاد همراه یا قبل از غذا خورده شود، فیبر موجود در آن تا حدی اشتها را کاهش می دهد، اما به شرطی که سس سالاد اصلاً چرب نباشد. فرقی نمی کند از سس مایونز استفاده کنید یا روغن زیتون! همه چربی ها در هر گرم 9 کیلو کالری دارند! در حالی که هر گرم نشاسته یا کربوهیدرات یا پروتئین گوشت و سبزیجات حدود 4 کیلو کالری دارد.

درست است که روغن زیتون عالی است، اما برای افراد چاق بالاترین تراکم کالری را دارد و باید با احتیاط مصرف شود. آهسته غذا خوردن نیز فوق العاده مهم است یکی از مشکلات افراد چاق تند غذا خوردن است. از طرفی غذاهایی که سریع خورده می شوند معمولاً به اصطلاح غذاهایی هستند که خوردن آنها آسان است، یعنی نیاز چندانی به جویدن ندارند و باعث تاخیر در احساس سیری می شوند.

بیشتر بخوانید  ۷مورد از خواص گیاه بومادران + عوارض آن

در نتیجه میزان غذای مصرفی در یک وعده غذایی بسیار بیشتر از نیاز روزانه فرد خواهد بود. غذا باید در آرامش کامل، بدون استرس و هیجان و در زمان مناسب خورده شود. مطلوب است که افراد در حین غذا خوردن تلویزیون تماشا نکنند و یا مطالعه و صحبت نکنند.

رژیم لاغری بدون گرسنگی!

چه زمانی از داروی کاهش وزن استفاده کنیم؟

استانداردی برای داروهای کاهش وزن در رژیم درمانی وجود دارد و بسیاری از افراد این استاندارد را رعایت نمی کنند. طبق این استاندارد، فرد باید شرایط خاصی داشته باشد تا بتوانیم دارو را توصیه کنیم. مصرف داروها معمولاً برای فردی مجاز است که برای اولین بار رژیم درمانی را امتحان کرده و به دلایل مختلف قادر به پاسخگویی به این رژیم نبوده است. ثانیاً این فرد باید شاخص توده بدنی بالای 27.5 یا 29 داشته باشد و علاوه بر دو عامل خطر، سلامتی او را به طور جدی به خطر بیندازد یا اینکه شاخص توده بدنی بالای 30 باشد و رژیم را رعایت کند و جواب نگیرد. .

برای این افراد در مرحله دوم می توان از داروی مورد تایید مراجع رسمی استفاده کرد. پس شرط مصرف این داروهاست نه اینکه هر فرد چاقی دارو مصرف کند. علاوه بر این، نوع دارو، دوز دارو و مدت زمان مصرف دارو در افراد مختلف متفاوت خواهد بود.

———————————————— —————————————-

گول تبلیغات را نخورید!

بسیاری از رژیم های غذایی، از جمله غلات، باید با سبوس مکمل شوند، اما متاسفانه بسیاری از شرکت های تولید نان فانتزی، کمی روغن یا شکر اضافه می کنند تا محصولاتشان خوشمزه تر شود، در این صورت دیگر یک محصول رژیمی نیست. اگر محصول حاوی مقدار زیادی سبوس باشد و اصلا روغن یا شکر وجود نداشته باشد، برای افراد چاق و همچنین برای افراد دیگر ایده آل خواهد بود. این محصولات علاوه بر فیبر که برای سلامت دستگاه گوارش مهم است، حاوی مقادیر زیادی ویتامین B نیز هستند.

در مورد محصولات سیب زمینی مانند چیپس باید بدانید که در رژیم های غذایی برای کاهش وزن باید سیب زمینی و فرآورده های سیب زمینی را در کمترین مقدار ممکن مصرف کرد زیرا سیب زمینی دارای بالاترین شاخص گلیسمی در مقایسه با غلات است که به شدت بر اشتها و کنترل گرسنگی تاثیر می گذارد. . بنابراین، حتی اگر چیپس ها ضخیم نباشند، باز هم می تواند منجر به چاقی شود. البته چیپس معمولا سرخ می شود و روغن زیادی جذب می کند. بنابراین ما چیپسی به نام “رژیم غذایی” نداریم.

کاربر گرامی نظر خود را در مورد مطالب تشویقی بفرمایید.

منبع: Bitotech

———————————————— —————————————-

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


دیدگاهتان را بنویسید