بارش برف و باران در تهران از فردا / سرما و یخبندان در 25 استان



به گزارش سلام نو به نقل از راه دانا; صادق ضیائیان در خصوص آخرین وضعیت جوی کشور نیز امروز به بارش برف و باران به ویژه در استان های لرستان، کردستان، کرمانشاه، شرق گیلان، غرب مازندران، ارتفاعات خوزستان و ارتفاعات البرز مرکزی در تهران، البرز، زنجان و قزوین اشاره کرد.

وی افزود: سامانه بارشی فردا در جنوب، جنوب شرق و شرق کشور و در جنوب فارس، جنوب بوشهر، غرب جزایر خلیج فارس، شمال هرمزگان، جنوب کرمان و شمال سیستان و بلوچستان است. ارتفاعات بارش برف و در مناطق جنوبی رعد و برق و وزش باد شدید داریم.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: فردا در دامنه های جنوبی البرز در مرکز و غرب کشور وزش باد و کاهش نسبی دما پیش بینی می شود و این سامانه از شرق کشور خارج می شود. فردا دیر .

ضیائیان با بیان اینکه روز چهارشنبه هوای سرد در اکثر نقاط کشور حاکم است، افزود: بعدازظهر چهارشنبه موج دیگری از شمال غرب وارد کشور می شود و به این ترتیب در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و غرب بارش برف خواهیم داشت. کرمانشاه.”

وی افزود: روز پنجشنبه 30 دی ماه در غرب و شمال غرب کشور در ارتفاعات خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد و همچنین در سواحل شمالی کشور بارش برف خواهد بود. و باران بارش برف پیش بینی می شود

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: بارش ها در روز پنجشنبه اغلب به صورت برف است و شدت بارش ها در استان های مازندران، کرمانشاه، جنوب غرب آذربایجان، شرق گیلان و غرب کردستان خواهد بود.

بیشتر بخوانید  با فوت یک بیمار دیگر، مجموع جان باختگان کرونا در بوسر به ۲۲۲۶ نفر رسید

ضیائیان افزود: روز جمعه یکم بهمن ماه در شرق مازندران و گلستان بارش شدید خواهیم داشت و در خراسان شمالی و خراسان رضوی نیز بارش برف پیش بینی می شود و در شرق دریای خزر ناآرامی خواهد بود.

وی با اشاره به تداوم هوای سرد در اکثر نقاط کشور به ویژه در نیمه شمالی تا پایان هفته، گفت: فردا در غرب کشور کاهش محسوس دما از 8 تا 12 درجه و در جنوب غربی 5 تا 7 درجه.

وی در خصوص افزایش مصرف انرژی، یخ زدگی و احتمال آسیب به ماشین آلات و تاسیسات کشاورزی، کارخانجات و منازل در این مدت، گفت: توصیه می شود برای حفاظت و پوشش لوله ها و تاسیسات آب، استفاده از ضدیخ در خودروها و سایر ماشین آلات استفاده شود. و اپراتورها را اداره کنند.» انرژی در دستور کار است.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت هوای پایتخت گفت: آسمان تهران فردا ابری همراه با بارش برف و باران و وزش باد تدریجی شدید، بعد از ظهر متغیر ابری و در شب های صاف با کاهش دما پیش بینی می شود. بیشینه و کمینه دمای هوا فردا در پایتخت 5 درجه و یک درجه زیر صفر خواهد بود.

ضیائیان تصریح کرد: روز آینده ارومیه با کمینه دمای 12 درجه زیر صفر، تبریز با کمینه دمای 13 درجه زیر صفر و سنندای و همدان با حداقل دمای 15 درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهند بود و بندر. عباس با بیشینه دمای 20 درجه بالای صفر گرم ترین مرکز استان خواهد بود.

وی افزود: فردا در 25 مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

بیشتر بخوانید  زلزله خوزستان هم اکنون یکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱

دیدگاهتان را بنویسید