همه چیز درباره پاپ کورن (ذرت بوداده) مصرف و فواید


مزایا و مضرات پاپ کورن

پاپ کورن یا همان ذرت بو داده، یکی از محبوب ترین میان وعده ها برای کودکان و حتی بزرگسالان! شاید جالب باشد بدانید که تاریخچه این غذا به 5000 سال پیش برمی گردد … با این قطعه دلگرم کننده با تکنیک های مدرنی که از پاپ کورن به دست می آید آشنا شوید.

 مزایا و مضرات پاپ کورن

خطرات سم در پاپ کورن

خوردن مقدار زیادی غذا لذت بیشتری دارد. مثلا غذا خوردن ذرت بو داده تماشای فیلم می تواند یک سبک باشد. ذرت یکی از مغذی ترین و باکیفیت ترین مواد غذایی است که تمام فرآورده های آن برای سلامتی مفید است، این بار در مورد فواید و مضرات پاپ کورن یا ذرت بوداده صحبت می کنیم. بوی ادویه و ذرت می دهند داده است سرشار از آنتی اکسیدان غذای بسیار سالمی است.

دلیل خوردن پاپ کورن هنگام تماشای فیلم کاملاً مشخص نیست. اما یکی از کارهایی که برای رفتن به سینما باید انجام دهید خوردن یک بسته پاپ کورن است اما آیا سه ساعت یا حتی دو ساعت فیلم با یک بسته بزرگ پاپ کورن مفید است؟

آیا می دانستید که یک بسته پاپ کورن به اندازه سه روز فعالیت بدنی حاوی چربی اشباع شده است؟

طرز تهیه پاپ کورن سالم

سلامت پاپ کورن به طرز تهیه آن بستگی دارد. دانه ذرت یک میان وعده غنی از آنتی اکسیدان است. در شرایط مختلف می تواند مفید یا مضر باشد.یک فنجان دانه ذرت بدون روغن حاوی 93 کالری، 1 گرم چربی و حدود 4 گرم فیبر است. اما پاپ کورن تهیه شده در سینما که معمولا در روغن سرخ می شود. آنها را از قبل در نمک خیس کرده و با نوشابه می خورند یکی از مضرترین تنقلات این پاپ کورن ها 20 فنجان ذرت، حدود 980 میلی گرم سدیم، 60 گرم چربی غیر اشباع است که معادل سه روز است، ورزش است. 1200 کالری

بیشتر بخوانید  کاربردهای درمانی فوق العاده مکمل پرگننسی

در صورت خرید پاپ کورن بسته بندی شده حتما به برچسب تغذیه ای آن ها توجه کنید. پاپ کورن آماده مصرف و بسته بندی شده به ازای هر ۷۵ میلی گرم پاپ کورن، ۳۱۰ میلی گرم پنیر چدار سفید می خواهید، قرمز را با ریحان سرو کنید. برای هر فیلمی که می بینید، مثل سه روز کامل استراحت چاق و چاق نشوید.

این مواد شیمیایی از کجا می آیند؟

این مواد همه جا هست. به نظر می رسد امروزه مقدار زیادی از مواد شیمیایی به عنوان عامل مسمومیت شناخته شده است که از آن جمله می توان به فلزات، آفت کش ها، حلال ها، قطعات پلاستیکی، آلودگی هوا و … اشاره کرد. مشکل بزرگ این است که این اثرات به طور سیستماتیک بررسی نشده اند و بنابراین باید در نتیجه گیری سمی بودن برخی از مواد شیمیایی مراقب بود. از آنجایی که آژانس‌های نظارتی اثرات تماس طولانی‌مدت با مواد شیمیایی را بررسی نکرده‌اند، قانون خاصی برای محافظت از آنها تصویب نشده است.

هنوز مشخص نیست که نوزاد قبل از بارداری چقدر تحت تأثیر قرار گرفته است. تحقیقات جدید مکانیسم هایی را که اجازه می دهد اطلاعات ژنتیکی اسپرم تغییر کند و به نسل بعدی منتقل شود را پوشش نمی دهد. علاوه بر این، بسیاری از مواد شیمیایی محیطی در طول سال ها در بدن تجمع می یابند. گاهی اوقات این بار شیمیایی می تواند بر رشد جنین بعدی تأثیر بگذارد.

خطرات سم در پاپ کورن

مواد شیمیایی خطرناک

اگرچه همه مواد شیمیایی ممکن است خطرناک به نظر برسند، اما برخی از آنها باید با احتیاط زیاد استفاده شوند:
بیسفنول A (در پلاستیک و قوطی های غذا)
• فتالات ها (در محصولات بهداشتی شخصی)
• آفت کش هایی مانند DDT
• بی فنیل پلی کلراید (در مواد شیمیایی)
• رهبری

خطرات سم در پاپ کورن

خواص پاپ کورن

پوست پاپ کورن سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که بدن برای مبارزه با میکروب ها به آن نیاز دارد.
در میوه نیز آنتی اکسیدان وجود دارد، اما درصد این ماده در ذرت بو داده بیشتر است.
اسید فرولیک ماده ای است که در برنج، لوبیا، عدس و غیره یافت می شود و در پاپ کورن به میزان قابل قبولی یافت می شود. پاپ کورن در مقایسه با تنقلات و تنقلات بسیار کم کالری و کم چرب است. چیزی هست اما پاپ کورن فیبر بالایی دارد که در قسمت های قبل در مورد جایگاه ویژه فقرا در سلامت و البته زیبایی و جوانی صحبت کردیم.

بیشتر بخوانید  منیزیم بیولکترا منیزیم دایرکت چه فواید درمانی دارد؟

خطرات سم در پاپ کورن

فواید پاپ کورن

  1. خواص پاپ کورن برای دستگاه گوارش
  2. فواید مهم پاپ کورن برای سلامت بدن
  3. کارشناسان دریافته اند که ذرت بو داده حاوی ویتامین های E، B، پروتئین، مواد معدنی، چربی های سالم، نشاسته و فیبر است. بنابراین وقتی پاپ کورن می خورید، در واقع غلات کامل می خورید که بخش مهمی از رژیم غذایی شما هستند.

پاپ کورن سرشار از آنتی اکسیدان است

مصرف غذاهای غنی از آنتی اکسیدان ها یکی از بهترین راه ها برای مبارزه با اثرات مضر رادیکال های آزاد در بدن است. پاپ کورن حاوی مقدار زیادی پلی فنول است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند و در نتیجه بیماری های دژنراتیو، پیری و سایر عوارض مرتبط را کاهش می دهد.پاپ کورن حاوی ماده ای است که از پیری و مرگ سلولی جلوگیری می کند.

پاپ کورن از ذرت تهیه می شود که 100% غذای طبیعی است و حاوی مقدار زیادی فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی است که نقش مهمی در عملکرد دستگاه گوارش دارد. فیبر برای تنظیم حرکات روده و جلوگیری از اختلالاتی مانند یبوست ضروری است. علاوه بر این فیبر موجود در ذرت باعث کاهش التهاب معده می شود. پس با غذای گوارشی سر و کار دارید.

دانه های پاپ کورن مرده حتی می توانند به عنوان یک وعده غذایی کامل استفاده شوند، زیرا محققان دریافته اند که ویتامین های E، B، پروتئین ها و مواد معدنی و مهمتر از همه سبوس برای بدن حیاتی هستند.
پاپ کورن برای دستگاه گوارش مشکلی ایجاد نمی کند زیرا هضم آن به زمان زیادی نیاز ندارد.

بیشتر بخوانید  علت بوجود آمدن تنگی مری چیست و چگونه درمان می شود ؟

پاپ کورن برای کنترل سطح کلسترول خون

ذرت پخته شده خوشمزه است و به راحتی آماده می شود. اما نباید فکر کرد که ارزش غذایی ندارد. این لوبیا سفید باد شده بخشی از غذایی است که کلسترول خون را تنظیم می کند. فیبر غذایی طبیعی موجود در آن رگ ها و سرخرگ ها را تمیز می کند و چربی اضافی موجود در آنها را کاهش می دهد و در نتیجه جریان آنها را بهبود می بخشد.از دیگر مزایای پاپ کورن فیبر زیادی است. ، زیرا غلات کامل محسوب می شود. و همانطور که می دانید فیبر برای دستگاه گوارش شما بسیار مفید است.

پوست پاپ کورن نیز خواصی دارد

پوسته ذرت بو داده سرشار از آنتی اکسیدان است. منظور ما از پوست آنهایی است که معمولا بین دندانها گیر کرده و جویدن آنها سخت است! آنتی اکسیدان موجود در پاپ کورن، پلی فنول نام دارد.

  • چند یادداشت:
  • برای تهیه پاپ کورن روش خانگی را ترجیح دهید و تا حد امکان آن را در منزل تهیه کنید.
  • برای تهیه از روغن تازه استفاده کنید.
  • پاپ کورن را با کمترین مقدار ممکن روغن تهیه کنید.
  • از خرید پاپ کورن باز که تا حد امکان تازه به نظر نمی رسد خودداری کنید.

لطفا اگر سوال یا راهنمایی برای مقاله دارید ذرت بو داده

این را در نظر داشته باشید، آن را با ما و سایر کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع: مجله پزشکی

خطرات سم در پاپ کورن

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


دیدگاهتان را بنویسید