تولید مفیدترین غذا: گوشت ضد سرطان


گوشت ضد سرطان

گوشت ضد سرطان

محققان دانشگاه تبریز موفق به تولید گوشت حاوی ترکیبات ضد سرطان شدند.
دکتر جمال سیف دواتی، دانشجوی رشته علوم دامی (تغذیه دام)، دانشگاه تبریز. گفت: در مورد ترکیبات ضد سرطانی CLA در بره های پرواری گفت: بررسی تاثیر مواد مغذی و ترکیبات غیر مغذی یا ضد مغذی در حبوبات مختلف بر تولید کلان این نوع غلات در کشور و نقش آنها به عنوان دروازه. تغذیه دام و کارایی آنها در تولید گوشت قرمز ضروری است.

به گفته وی، برای پی بردن به ارزش بالقوه حبوبات، ابتدا نیمرخ اسیدهای آمینه، اسیدهای چرب و ترکیبات فنلی دارای تانن و ترکیبات فنلی بدون تانن و تانن متراکم تعیین و سپس با طراحی پنج عدد ارزش واقعی آنها برآورد می شود. آزمایش. در سطح آزمایشگاهی و حیوانی

دارنده این طرح در ادامه با بیان اینکه تمامی خصوصیات و روند تغییرات گوارشی بخش های مختلف پروتئین و انرژی متابولیک غلات با آزمایشات آزمایشگاهی مورد ارزیابی قرار گرفت، تصریح کرد: نتایج نشان داد که ترکیبات مغذی و ضد فشار خون حبوبات موجود در حبوبات، به ویژه دانه لوبیا، باعث افزایش ترکیبات ضد سرطانی CLA در فرآوری گوشت و غلات می شود و تاثیری بر کیفیت این منابع پروتئینی ندارد.

گوشت ضد سرطان

به گفته محققان، دوز روزانه 120 میلی گرم CLA در سبد غذایی انسان تاثیر بسزایی در پیشگیری از سرطان دارد که در برنامه فعلی محقق شده است.

وی با اشاره به روش کار این پروژه خاطرنشان کرد: بر اساس نتایج آزمایشات آزمایشگاهی، بررسی ترکیبات فنلی مختلف از جمله غلظت N-oxalyl-L-alpha-beta-diaminopropionic acid (ODAP) تانن متراکم ترکیبات فنلی کل کل تانن های استخراج شده و تأثیر آنها بر فراهمی زیستی اسیدهای چرب و اسیدهای آمینه حبوبات در قسمت های مختلف دستگاه گوارش در بره های پروار بررسی شد.

بیشتر بخوانید  آدرس و تلفن مراکز رادیولوژی و سونوگرافی در شهر ارومیه

سیف دواتی خاطرنشان کرد: با توجه به راهبرد علمی و عملی غذای غنی شده در تامین امنیت غذایی جامعه امیدواریم در آینده نزدیک با ایجاد مرکز غنی سازی و فرآوری گوشت در کشور گام های عملی و کارآمدی در جهت تحقق این مهم برداشته شود.
وی افزود: این طرح تحقیقاتی برای اولین بار در کشور در قالب پایان نامه دکتری به سرپرستی اکبر تقی زاده و حسین جانمحمدی و مشاوره صادق علیانی و عباس رفعت از اساتید دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز با هزینه 300 هزار تومان است. میلیون ریال طی چهار سال


دیدگاهتان را بنویسید