درمان های خانگی برای رفع بوی بد بدن


بوی بدن و راه های پیشگیری و درمان آن را بررسی کنید

تعریق بیش از حد در نتیجه فعالیت فشار عصبی و هیجانی سنگین و همچنین بودن در هوای گرم. در حال حاضر در مقاله عرق کردن و بوی بد زیر بغل براتون توضیح دادم که عرق انسان خودش بی بو و به دلیل رشد باکتری در سطح پوست ناشی از عرق بد است. دوش گرفتن بهترین راه برای از بین بردن عرق از بدن است اما علاوه بر این سعی می کنم راهکارهایی برای از بین بردن بوی نامطبوع عرق به شما ارائه دهم. دلگرم کننده با من باش.

 رفع بوی بد بدن با 10 درمان خانگی ساده

برای رفع بوی بد بدن بهتر است موارد زیر را انجام دهید:

برای کسانی که بدنشان بوی بهتری می دهد، بهتر است روزی یک بار استحمام و دوش بگیرند. البته کسانی که به سن بلوغ رسیده اند می توانند با وجود دوش گرفتن از اسپری های بدن و دئودورانت ها برای کاهش تعریق بدن استفاده کنند. البته کودکانی که به سن بلوغ رسیده اند به ندرت به این نوع رایحه ها نیاز دارند. همچنین باید هر روز لباس های خود را عوض کرده و بشویید. به خصوص در هوای گرم و مرطوب. لباس های شما باید خشک باشند، زیرا باکتری ها در محیط مرطوب رشد می کنند و باعث بوی بدن می شوند.

پاهای خود را مرتب بشویید و خوب خشک کنید. از پوشیدن کفش های بدون سوراخ و بسته بخصوص در تابستان خودداری کنید.مثل کفش های کتانیبهتر است صندل بپوشید. از جوراب های نخی استفاده کنید و از خوردن غذاهای تند پرهیز کنید. درمان بوی بد بدن نیازی به تشخیص پزشکی غیر از رعایت بهداشت فردی ندارد، اما اگر با وجود نکات فوق این مشکل همچنان ادامه داشت، بهتر است نظر پزشک را در این زمینه جویا شوید.

بدن برخی افراد بوی نامطبوعی دارد که باعث ناراحتی و سوء تفاهم برای دیگران می شود به خصوص در فصل گرم که بدن زیاد عرق می کند البته بوی بدن بی دلیل نیست. عرقی که روی سطح پوست جمع می شود می تواند باعث بوی بد دهان شود. عرق بدن شما معمولاً بو نمی دهد، اما اگر مدتی روی پوست بماند، باکتری هایی که به طور طبیعی روی پوست وجود دارند به دلیل فعل و انفعالات شیمیایی باعث ایجاد بوی بد دهان می شوند. زیرا غدد عرق در این نواحی عملکرد متفاوتی دارند.

این غدد پروتئین ها و چربی هایی تولید می کنند که باکتری های سطح پوست را تغذیه می کنند، اما عرق سایر قسمت های بدن حاوی نمک بیشتری است و باکتری ها نمی توانند به راحتی از آن تغذیه کنند. به همین دلیل بوی سایر قسمت های بدن نسبت به زیر بغل و اندام تناسلی کمتر است، پاها نیز می توانند بوی بد ایجاد کنند، اما بهداشت پا، جوراب و کفش در بوی بد دهان تاثیر زیادی دارد. اگر پاها به مدت طولانی داخل کفش و جوراب باشند، عرق کرده و باعث ایجاد قارچ و باکتری در پا می شوند که به نوبه خود باعث بوی بد پا می شود.

بوی نامطبوع بدن نیز می تواند نتیجه رژیم غذایی باشد. فعل و انفعالات شیمیایی که با غذا اتفاق می افتد توسط بدن از طریق عرق روی سطح پوست دفع می شود، موادی مانند ادویه های مختلف مورد استفاده در غذا. سیر و سیر در ایجاد بوی بد بدن بی تاثیر نیستند. عرق در کودکان به ندرت بو می دهد زیرا غدد عرق زیر بغل تا سن بلوغ فعال نمی شوند، اما اگر بچه ها دیر به دستشویی بروند یا بهداشت را رعایت نکنند، بدنشان بدبو می شود و بوی آن شدیدتر می شود.

بیشتر بخوانید  تفاوت های اصلی حجامت، فصد خون و اهدای خون چیست ؟

در دوران بلوغ غدد عرق زیر بغل و اندام تناسلی در اثر عملکرد هورمون ها افزایش می یابد و چربی در سطح پوست و در این نواحی ایجاد می شود. البته اگر بهداشت رعایت نشود بوی بدن مشکل بسیار ناخوشایندی خواهد داشت بوی بدن در هوای گرم و مرطوب بیشتر است، این مشکل در انسان متفاوت است. معمولاً بوی بدن بعد از دوش گرفتن از بین می‌رود، اما اگر مراقب باشید لباس‌هایتان را تمیز نکنید و زود عوض نکنید و آن‌ها را نشویید، عرقی که روی لباس‌هایتان می‌ماند، بوی بسیار بد، تند و زننده و نامطبوعی می‌شود. باکتری ها

اکثر مردم به راحتی بوی بدن خود را تشخیص می دهند، به جز افرادی که بوی بدن خود را حس می کنند. در واقع این دسته از افراد به بوی بد دهان عادت دارند و به همین دلیل توجه زیادی به آن نمی کنند.|درمان بوی بد بدن بسیار ساده است. برای کسانی که بوی بدن دارند بهتر است روزی یک بار استحمام و دوش بگیرند البته کسانی که به سن بلوغ رسیده اند می توانند از اسپری ها و رایحه های بدن برای کاهش تعریق با وجود دوش گرفتن استفاده کنند البته کودکانی که به سن بلوغ رسیده اند به ندرت اتفاق می افتد. مورد نیاز است. همچنین باید هر روز لباس های خود را عوض کرده و بشویید. به خصوص در هوای گرم و مرطوب. لباس های شما باید خشک باشند، زیرا باکتری ها در محیط مرطوب رشد می کنند و باعث بوی بدن می شوند.

پاهای خود را مرتب بشویید و خوب خشک کنید. از پوشیدن کفش های گشاد به خصوص در فصل تابستان (مانند کفش های کتانی) خودداری کنید. بهتر است صندل بپوشید و از خوردن غذاهای تند پرهیز کنید.
درمان بوی بد بدن به تشخیص پزشکی غیر از رعایت بهداشت فردی نیازی ندارد اما در صورت ادامه این مشکل بهتر است نظر پزشک را در این زمینه جویا شوید.

  • در برخی موارد، غدد عرق بیش از حد فعال هستند.
  • گاهی اوقات سموم یا مواد گیاهی مانند الکل، آرسنیک، سیانید یا سیگار کشیدن می توانند این مشکل را ایجاد کنند.
  • عفونت هایی مانند عفونت ریه، عفونت های پوستی، عفونت های واژن، بیماری های مقاربتی یا عفونت های دستگاه اداری نیز می توانند باعث ایجاد این بوی نامطبوع شوند.

 رفع بوی بد بدن با 10 درمان خانگی ساده

در اینجا ده درمان خانگی برای بوی بد بدن آورده شده است.

پودر خمیرمایه

  • جوش شیرین رطوبت پوست را جذب می کند و بنابراین می تواند عرق را جذب کند و بوی بدن را کاهش دهد. جوش شیرین در عین حال باکتری ها را از بین می برد و مانند دئودورانت طبیعی از بوی بد بدن جلوگیری می کند.برای رفع بوی بدن یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و یک قاشق غذاخوری آب لیمو را مخلوط کرده و زیر بغل قرار دهید.سایر نقاط بدن را که زیاد عرق می کنند مالش دهید. . بگذارید چند دقیقه بماند، سپس با آب بشویید؛ بنابراین روی پوست ساییده نمی شود. بعدا دوش بگیر این کار را هر روز به مدت چند هفته انجام دهید.
  • برای جلوگیری از تعریق و بوی بد دهان می توانید مقدار مساوی جوش شیرین و نشاسته ذرت را مخلوط کرده و مستقیماً روی زیر بغل خشک بمالید. هر زمان که نیاز دارید چند ساعت بدون تعریق بمانید از این روش استفاده کنید.

سرکه سیب

  • سرکه سیب یک عامل آنتی باکتریال قوی است که با تعدیل سطح pH پوست، بوی بد بدن را از بین می برد. پنبه را به سرکه سیب آغشته کنید و آن را به زیر بغل خود بمالید. دو تا سه دقیقه صبر کنید، سپس دوش بگیرید. این کار را دو بار در روز یک بار صبح و یک بار قبل از خواب انجام دهید تا زمانی که احساس بهتری پیدا کنید، می توانید یک فنجان سرکه سیب را در وانی پر از آب ولرم بریزید و یک بار در روز به مدت ده دقیقه در این آب. .
  • همچنین می توانید دو قاشق چایخوری سرکه سیب را با کمی عسل در یک لیوان آب گرم مخلوط کرده و سه بار در روز قبل از غذا میل کنید.
بیشتر بخوانید  آیا سوزش و تیر کشیدن قلب خطرناک است؟ این عارضه نشان دهنده چیست؟

آب لیمو

  • آب لیمو برای درمان بوی بد دهان عالی است. خواص اسیدی آب لیمو به کاهش PH پوست کمک می کند، بنابراین باکتری های بدبو به سختی می توانند زنده بمانند، خود را خشک کنید و سپس دوش بگیرید. این کار را هر روز انجام دهید تا بوی بدنتان به طور کامل از بین برود.
  • اگر پوست شما حساس است، می توانید آب نصف لیمو را با نصف فنجان آب رقیق کنید و با پنبه روی زیر بغل خود بمالید. بگذارید ده دقیقه بماند سپس با آب بشویید. این کار را هر روز انجام دهید تا زمانی که بوی نامطبوع از بین برود.

رزماری

  • رزماری رشد باکتری های بوی بد دهان را متوقف می کند. همچنین حاوی منتول و کلروفیل است که خاصیت ضد بو طبیعی دارد و بوی تند بدن را خنثی کرده و بوی مطبوعی به بدن می دهد. رزماری همچنین دارای روی است. کمبود روی می تواند باعث بوی بد بدن شود.
  • برای رفع بوی بد بدن، نصف فنجان برگ رزماری خشک شده را به چهار فنجان آب جوش اضافه کنید و ده دقیقه بگذارید بماند، سپس در آب داخل وان بریزید. به مدت 15 تا 20 دقیقه در وان غوطه ور شوید. بلافاصله پس از خارج شدن از وان، پوست را خشک کنید. روزی یکبار انجام دهید تا در طول روز خوشبو باشد.
  • می توانید 8 تا 10 قطره عصاره رزماری را با 25 میلی لیتر آب مخلوط کرده و به عنوان دئودورانت به زیر بغل بمالید.

ماریمیلی

  • مریم گلی گیاهی بسیار معطر است که می توانید از آن برای رفع بو استفاده کنید. مریم گلی فعالیت غدد عرق را کاهش می دهد و یک عامل ضد باکتری است که می تواند از رشد باکتری ها روی پوست شما جلوگیری کند. لایه برداری طبیعی انجام دهید. این مواد را با هم ترکیب کنید و محلول به دست آمده را در یک بطری اسپری بریزید تا روزانه به عنوان دئودورانت از آن استفاده کنید.
  • می توانید دو قاشق غذاخوری مریم گلی خشک را به چهار فنجان آب جوش اضافه کنید و بگذارید 10 دقیقه بماند. وقتی محلول خنک شد، زیر بغل خود را با آن بشویید. این کار را دو بار در روز انجام دهید تا به نتیجه برسید.
  • می توانید از چای مریم گلی نیز استفاده کنید. یک قاشق چایخوری مریم گلی خشک را به یک فنجان آب در حال جوش اضافه کنید و بگذارید 10 دقیقه بپزد. سپس این نوشیدنی را امتحان کنید و از آن لذت ببرید. همچنین به خاطر داشته باشید که نباید بیش از دو فنجان در روز بنوشید.

نکته: زنان باردار یا شیرده نباید از مریم گلی استفاده کنند.

کتاب مقدس تاریک

  • گیاه انجیلی تیره می تواند سطح pH پوست را کاهش داده و از رشد باکتری های بوی بد دهان جلوگیری کند. علاوه بر این خاصیت قابض این گیاه حفره های پوستی را می بندد و برای کاهش تولید عرق مفید است.
  • یک سر پنبه را در پارافین گرم آغشته کنید.
  • آن را زیر بغل خود بمالید.
  • هر وقت بدنت بو می دهد، این کار را بکن. کتاب مقدس به عنوان یک ضد تعریق عمل خواهد کرد.
بیشتر بخوانید  اطلاعات دارویی کامل پرگابایوکس

روغن درخت چای

  • روغن درخت چای به دلیل خاصیت ضد باکتریایی و ضد عفونی کنندگی می تواند باکتری های روی پوست را از بین ببرد و بوی بدن را از بین ببرد. روغن درخت چای قابض است و تعریق را کاهش می دهد.
  • دو قطره روغن درخت چای را با 25 میلی لیتر آب (دو قاشق غذاخوری) مخلوط کنید.
  • محلول به دست آمده را در یک بطری اسپری بریزید و به عنوان دئودورانت استفاده کنید.

نکته: افرادی که پوست بسیار حساسی دارند نباید از روغن درخت چای استفاده کنند.

شلغم

  • چغندر دارای خواص ضد باکتریایی است که به از بین بردن باکتری های بوی بد دهان کمک می کند. چغندر همچنین منبع غنی ویتامین C و بسیاری از مواد مغذی دیگر است که با بوی بدن مبارزه می کند.
  • دو یا سه چغندر را خرد کرده و با همزن ورز دهید.
  • خمیر به دست آمده را در صافی بریزید و با قاشق فشار دهید تا بیرون بیاید.
  • عصاره به دست آمده را روی زیر بغل و کشاله ران بمالید.
  • بگذارید خشک شود سپس با آب ولرم بشویید.
  • این کار را هر روز صبح انجام دهید تا حداقل 10 ساعت بدنتان بوی بدی ندهد.
  • همچنین می توانید از چغندر در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

گوجه فرنگی

  • گوجه فرنگی دارای خواص ضد عفونی کننده است و می تواند باکتری های بوی بد دهان را از بین ببرد.
  • گوجه فرنگی برای بستن منافذ پوست و کاهش تعریق نیز مفید است.
  • هفت تا هشت عدد گوجه فرنگی را له کنید.
  • گوجه فرنگی های له شده را در یک صافی بریزید و آب آن را بگیرید.
  • عصاره به دست آمده را در یک سطل پر از آب بریزید.
  • در وان، از آن استفاده کنید.
  • این کار را هر روز انجام دهید تا از شر بوی بدن خلاص شوید.
  • برای کاهش بوی بدن می توانید روزی یک تا دو لیوان آب گوجه فرنگی بنوشید.

علف گندم

  • سبزه گندم حاوی مقادیر زیادی کلروفیل است که خاصیت معطر دارد و همچنین به دفع سموم کمک می کند.
  • یک یا دو قاشق غذاخوری آب سبزه گندم را با یک فنجان آب مخلوط کنید.
  • این مخلوط را صبح با معده خالی بنوشید.
  • این کار را هر روز انجام دهید تا از شر بوی بدن خلاص شوید.
  • هشدار: سبزه گندم طعم بسیار تند و تیز دارد و ممکن است برای برخی افراد آزاردهنده باشد.
  • علاوه بر راه حل های توصیه شده، باید بهداشت و رژیم غذایی متعادل را رعایت کنید تا از شر بوی نامطبوع خلاص شوید. همچنین برای خوشبو بودن این نکات را رعایت کنید:

یک بار در روز دوش بگیرید؛

  • همیشه بعد از پوشیدن لباس ها را بشویید.
  • کفش های تنگ نپوشید و پاهای خود را برای مدت طولانی در کفش نگه ندارید.
  • استرس و عصبانیت خود را کنترل کنید زیرا باعث افزایش تعریق می شوند.
  • بدن خود را تا حد امکان خشک نگه دارید؛
  • به جای پوشیدن لباس های ساخته شده از پارچه های مصنوعی، از لباس های پنبه طبیعی استفاده کنید تا عرق و رطوبت در پوست شما محبوس نشود.
  • مقدار زیادی آب بنوشید تا سموم را از بدن خود خارج کنید.

 رفع بوی بد بدن با 10 درمان خانگی ساده

لطفا اگر سوال یا راهنمایی برای مقاله دارید بوی بدن را بررسی کنید

این را در نظر داشته باشید، آن را با ما و سایر کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


دیدگاهتان را بنویسید