خواص دارویی و درمانی عرق دارچین


عرق دارچین، طبیعت، خواص، مضرات و نحوه مصرف دارچین

دارچین یا دارچینn یکی از رایج ترین ادویه های مورد استفاده در بسیاری از غذاها است. اما در طب سنتی این غذا نه تنها یک ادویه است، بلکه خواص و فواید درمانی نیز دارد. این ماده در دو دسته غنی است: دارچین سیلان که در آمریکای جنوبی کشت می شود و دارچین یونجه. (دارچین چینی) رفتن به جنوب آسیا تقسیم شده است. در قرون وسطی دارچین برای شفا سرفه، آرتریت و گلودرد استفاده از.sa دلگرم کننده به روز باشید خواص عرق دارچین آن ها ملاقات می کنند.

بعد از فلفل و زردچوبه، دارچین یکی از پر مصرف ترین ادویه های معطر و مطبوع است که طعم آن ابتدا ملایم و در دهان کمی شیرین و به تدریج تند و سوزان می شود و بسیاری از خانواده ها کنجکاو هستند که بدانند این گیاه چه خواصی دارد. . دارچین به یک معنا طب سنتی ایران طبیعت گرم و خشک وجود دارد

عرق دارچین، طبیعت، خواص، مضرات و نحوه مصرف دارچین

خواص دارچین

پیشگیری از دارچین و بیماری آلزایمر

دارچین فعالیت مغز را افزایش می دهد، بنابراین می توان از آن برای تقویت این اندام استفاده کرد. با این خاصیت خوردن دارچین در رفع استرس و جلوگیری از کاهش حافظه موثر است.

برای جلوگیری از کپک زدن از دارچین استفاده کنید

دارچین که به عنوان ادویه در بسیاری از نان ها و شیرینی ها استفاده می شود، به عنوان یک عامل ضد کپک در بسته بندی مواد غذایی استفاده خواهد شد. دارچین با وجود شیرینی و عطری که دارد می تواند میکروب ها را از بین ببرد. این ماده در مومیایی سازی در مصر باستان استفاده می شد.

درمان برفک دهان با عصاره دارچین

نتایج مطالعه انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نشان داد که عصاره آبی دارچین اثر درمانی بر روی کاندیدا آلبیکنس دارد. این پایان نامه توسط فاطمه جسمانی و با راهنمایی دکتر حمیدرضا مقیمی و دکتر حسین وحیدی از اعضای هیئت علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نوشته شده است. کاندیدا آلبیکنس تولید برفک می کند.در این مطالعه، روش استخراج نهایی روشی شامل خیساندن و هضم با استفاده از نسبت 4: 1 آب و گلیسیرین به عنوان حلال بود. نگهداری این عصاره به مدت 24 ساعت یا بیشتر در دمای آزمایشگاه و در یخچال باعث ایجاد رسوب می شود اما این رسوب اثر ضد قارچی عصاره را کاهش نمی دهد. این دهان شویه اثری بسیار شبیه به عصاره آن دارد و بوی و طعم ملایم دارچین دارد. نتایج این مطالعه نشان می دهد که عصاره آبی دارچین اثر ضد قارچی دارد.

بیشتر بخوانید  علت بالا و پایین بودن آلبومین (Alb) در آزمایش خون

گردش خون را تسهیل کند

دارچین جریان خون را تسهیل می کند. جریان خون کافی همچنین اکسیژن کافی را به سلول های بدن می رساند. دارچین همچنین ناخالصی ها را از خون پاک می کند.

درمان عفونت

دارچین به دلیل خواص ضد قارچی، ضد باکتریایی، ضد ویروسی و ضد عفونی کنندگی آن در درمان عفونت های خارجی و داخلی موثر است.

التیامبخش

دارچین به دلیل خواص درمانی برای بند آوردن خونریزی استفاده می شود و به دلیل همین خاصیت در کوتاه شدن دوره درمان و بهبود وضعیت بیمار موثر است.

درمان درد

یکی دیگر از مزایای دارچین خاصیت ضد التهابی آن است. این ماده مفید گرفتگی عضلات را تسکین می دهد و دردهای ناشی از آن را تسکین می دهد و همچنین می توان از دارچین برای بهبود و تسکین سردردهای ناشی از سرماخوردگی استفاده کرد.

ضد دیابت

دارچین توانایی کنترل سطح قند خون را دارد. به همین دلیل است که دارچین یک ماده مفید برای افراد مبتلا به دیابت است، زیرا به آنها کمک می کند انسولین کمتری مصرف کنند. مطالعات نشان می دهد که دارچین به ویژه برای بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 مفید است.

محافظ قلب

کلسیم و فیبر موجود در دارچین از بدن در برابر بیماری های قلبی محافظت می کند. بنابراین افزودن مقدار کمی دارچین به غذا برای افرادی که از مشکلات قلبی و فشار خون رنج می برند مفید خواهد بود.

دوست روده ای

دارچین با کمک به بهبود سلامت روده، خطر ابتلا به سرطان روده را کاهش می دهد.

خوشبو کننده دهان

دارچین همچنین به دلیل داشتن خاصیت طراوت بخشی و خوشبو کننده در بسیاری از آدامس ها به عنوان عطر استفاده می شود.

رفع سوء هاضمه

از دارچین در بسیاری از غذاهای محلی استفاده می شود زیرا علاوه بر طعم خوب، به درمان سوء هاضمه نیز کمک می کند. دارچین علاوه بر سوء هاضمه برای رفع حالت تهوع، استفراغ، درد شکم، اسهال و نفخ نیز مفید است.

ماهیت دارچین

طبیعت آن گرم و خشک است.

نحوه مصرف دارچین

مواد لازم: چوب دارچین خرد شده، دو قاشق غذاخوری، عسل، دو قاشق مرباخوری در هر فنجان، 3 پیمانه آب جوش طرز تهیه: دارچین را شسته و در قوری چینی با آب جوش بریزید و با حرارت ملایم به مدت 30 دقیقه تا یک دقیقه بپزید. ساعت را بریزید. سپس نوشیدنی را در یک لیوان یا فنجان بزرگ بریزید، عسل را اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا حل شود و به آرامی بنوشید.خواص: این نوشیدنی برای سوء هاضمه، دیابت، استخوان درد و سرماخوردگی عالی است.

بیشتر بخوانید  ۸ روش خانگی درمان یبوست در سالمندان

  شیر را حتما با دارچین بخورید

حیف دارچین

دارچین به دلیل طبع گرم خود می تواند با علائمی مانند خشکی پوست، خارش بدن، گرگرفتگی، خارش گوش و گلو و … همراه باشد. دارچین باعث تپش قلب می شود. قلب باعث بی خوابی و افسردگی می شود عوارض جانبی مصرف زیاد دارچین شامل التهاب یا تورم پوست، زخم ها و ترک های گوشه لب و سوزش سر دل است. دارچین از لخته شدن خون جلوگیری می کند، اما مقدار زیاد آن در خون می تواند باعث مشکلات خون و گردش خون شود، به خصوص اگر همراه با داروهایی مانند آسپرین مصرف شود که خون را رقیق می کند و مشکل را دو برابر می کند.

اکثر متخصصان زنان و زایمان توصیه می کنند که زنان باردار از مصرف دارچین و فرآورده های آن در دوران بارداری حتی به مقدار بسیار کم خودداری کنند. زیرا می تواند منجر به زایمان زودرس شود.به طور کلی مصرف ادویه هایی مانند دارچین در دوران شیردهی باعث ناراحتی معده کودک می شود و باید محدود شود. درد معده، اسهال یا استفراغ نشانه هایی هستند که نشان می دهند دستگاه گوارش کودک شما به این غذا حساس است.

  • تقویت کننده عمومی
  • سرفه مرطوب را از بین می برد
  • در برابر گرفتگی کلیه
  • درد روماتیسمی را تسکین می دهد
  • تقویت بینایی
  • ماهیت عرق دارچین
  • طبیعت دارچین گرم است
  • نحوه استفاده از عرق دارچین
  • روش مصرف: نصف فنجان را با چای یا بعد از غذا میل کنید.
  • خواص دارچین برای پوست و مو
  • آکنه، جوش و لک را درمان می کند.

دارچین به شما کمک می کند تا از شر آکنه و جوش های صورت و بدن خلاص شوید. این امر با خشک کردن پوست و رساندن خون و اکسیژن به سطح خارجی پوست به دست می آید. دستور العمل درمان های پوستی مبتنی بر دارچین ساده است، با مخلوط کردن سه قاشق غذاخوری عسل با یک قاشق غذاخوری دارچین. خمیر حاصل را روی نواحی آسیب دیده بمالید و بگذارید یک شب بماند. روش دیگر این است که خمیر عسل و دارچین را به مدت 20 دقیقه روی پوست بگذارید و سپس آبکشی کنید. این ماسک باید یک بار در هفته استفاده شود.

پوست خشک را نرم می کند.

دارچین به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کند و درخشندگی و نرمی آن را باز می گرداند. برای مبارزه با خشکی پوست از ترکیب نمک دریا، روغن بادام، روغن زیتون، عسل و دارچین، لایه برداری انجام دهید. خواص دارچین برای پوست عالی است.

بیشتر بخوانید  ۱۷ راه معجزه آسا برای درمان خانگی گردن درد

رنگ چهره را بهبود می بخشد.

دارچین به دلیل خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی خود به بهبود رنگ پوست صورت کمک می کند. یک موز کوچک را له کنید و ماست ساده، دارچین و آب لیمو را اضافه کنید تا خمیر صاف و یکدستی به دست آید. این خمیر را روی صورت تمیز بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب ولرم بشویید. برای رفع اگزما یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری دارچین را مخلوط کنید. یک لایه نازک از این خمیر را روی نواحی آسیب دیده بمالید. برای بهترین نتیجه درمان را به مدت یک هفته ادامه دهید.

خطوط ریز را کاهش می دهد.

دارچین جریان خون را بهبود می بخشد و اکسیژن و خون را به سطح خارجی پوست می رساند که باعث افزایش جزئی در حجم صورت و پرتر شدن صورت می شود. دارو را با مخلوط کردن چند قطره روغن دارچین معطر و وازلین تهیه کنید و روی تمام صورت بمالید، از استعمال آن دور چشم خودداری کنید.

مصرف دارچین در کاهش وزن

افرادی که مخلوطی از عسل و دارچین می‌نوشیدند، کمبود اشتها برای کربوهیدرات‌ها را تجربه کردند. افزودن عسل و دارچین به رژیم غذایی می تواند راهی عالی برای کنترل این وضعیت باشد و به کاهش وزن کمک کند.

نیمی از این چای را قبل از خواب و بقیه را صبح بنوشید.

از آنجایی که این چای می تواند قند خون را کاهش دهد، بهتر است بیماران برای مصرف آن با پزشک مشورت کنند.

خطرات استفاده زیاد از دارچین

خطرات استفاده از دارچین، به ویژه اسانس فرار و سینامالدئید آن، ارزیابی شده است، زیرا در شرایطی با گروه های سولفیدریل و آمینه به عنوان یک آلدهید غیر اشباع واکنش نشان می دهد و مسئول خواص حساس، التهابی و سمی آن برای سلول ها است. اثرات بد آن را بپذیرید. اثرات مضر مصرف زیاد دارچین عبارتند از:

التهاب یا تورم پوست، زخم ها و ترک های گوشه لب و همچنین سوزش سر دل.دارچین از تشکیل لخته خون جلوگیری می کند. بله، اما مقدار زیاد آن در خون باعث اختلال در خون و گردش خون می شود، به خصوص اگر با داروهای رقیق کننده خون (مثل آسپرین) مصرف شود، مشکلات را دوچندان می کند.

لطفا اگر سوال یا راهنمایی برای مقاله دارید عرق دارچین

این را در نظر داشته باشید، آن را با ما و سایر کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

 شیر را حتما با دارچین بخورید

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


دیدگاهتان را بنویسید