نیش پشه، آیا شما بیشتر از سایر پشه ها نیش می زنید؟


نیش پشه:ممکن است اتفاق بیفتد که با دوست خود در اتاقی نشسته باشید و در این بین مدام در پرونده باشید نیش پشه شما داخل هستید و باید با حرکت دادن سر آنها را دور کنید و دوستتان مشکل خاصی ندارد. آیا واقعا پشه ها دوست دارند کمی بیشتر نیش بزنند؟ آیا این افراد خون مغذی بیشتری دارند؟! یا چیز دیگری.

نیش پشه

نیش پشه

از نظر علمی ثابت شده است که 20 درصد از مردم توجه بیشتری دارند نیش پشه برای این افراد در حال حاضر هیچ راه حلی برای مشکل وجود ندارد به جز استفاده از مواد دافع حشرات که البته همیشه راه حل نیست و برخی پشه ها آنها به تدریج ایمن تر می شوند.

اما چه چیزی این افراد را برای پشه ها جذاب می کند؟

نیش پشه:گروه خونی

پشه ها افراد دارای گروه خونی O را دو برابر افراد دارای گروه خونی A نیش می زنند. گروه خونی B در وسط طیف علاقه پشه ها همچنین جالب است که 85 درصد افراد از پوست خود ماده ای ترشح می کنند که نشان دهنده گروه خونی آنهاست، اما 15 درصد افراد این ماده را ترشح نمی کنند، دسته اول برای پشه ها جذابیت بیشتری دارد.

نیش پشه

نیش پشه:دی اکسید کربن

پشه ها آنها به دقت متوجه دی اکسید کربنی می شوند که افراد بازدم می کنند و با قرار دادن آنها متوجه حضور افراد می شوند. پشه ها برای این کار یک اندام تخصصی به نام پالپ فک دارند. حساسیت به پشه آنقدر بزرگ است که می توانند انتشار دی اکسید کربن را از فاصله پنجاه متری تشخیص دهند.

بیشتر بخوانید  شعب بانک ایران زمین در بندرعباس به همراه آدرس و تلفن

بنابراین افرادی که دی اکسید کربن بیشتری منتشر می کنند، اکثر پشه ها خودشون متوجه میشن بنابراین، به طور کلی، افرادی که بزرگتر هستند، بیشتر هستند هدف پشه هاما هستیم. یکی از دلایلی که گاهی اوقات کودکان کمتر مورد گاز گرفتن قرار می گیرند، پایین بودن سطح کل دی اکسید کربن در بازدم آنهاست.

نیش پشه

نیش پشه:ورزش و متابولیسم

پشه ها آنها بوی اسید لاکتیک، اسید اوریک، آمونیاک و سایر مواد ترشح شده در عرق را می دهند. هر چه دمای بدن بالاتر باشد، پشه های بیشتری را جذب می کند. پشه ها را جذب می کند البته عوامل ژنتیکی نیز بر میزان ترشح اسید اوریک تاثیر می گذارد.

نیش پشه

نیش پشه:باکتری روی پوست

یک مطالعه در سال 2011 نشان داد که سطوح بالایی از گونه های باکتریایی، پشه ها را جذب می کندتنظیم. جالب است که اگر فردی دارای باکتری های زیادی در پوست باشد، اما آن باکتری ها انواع مختلفی داشته باشند و نوع خاصی از باکتری در پوست غالب نباشد، پشه ها کمتر جذب می شوند.

نیش پشه

این می تواند بیشتر نیش های ما را در کف پا و مچ پا توجیه کند، زیرا باکتری های بیشتری روی پوست در این نواحی وجود دارد، همچنین نوشیدنی های الکلی باعث گاز گرفتن بیشتر افراد می شود.

نیش پشه

نیش پشه:بارداری

زنان باردار بیشتر در معرض گاز گرفتن هستند زیرا 21 درصد دی اکسید کربن بیشتری تولید می کنند و میانگین دمای بدن آنها 1.26 درجه فارنهایت است.

نیش پشه

نیش پشه:رنگ لباس

رنگ های تیره تر، بیشتر پشه ها جذب.

بیشتر بخوانید  تاریخ روز لبخند (World Smile Day‎) در تقویم سال 99

نیش پشه

نیش پشه:ژنتیک

همانطور که قبلا توضیح دادیم، 85 درصد مردم موافق هستند آره جذاب ترند.

نیش پشه

نیش پشه:دافع حشرات طبیعی

کروماتوگرافی ترشحات پوستی برخی افراد نشان داده است که آنها مواد دافع حشرات طبیعی را توصیف می کنند. دانشمندان امیدوارند بتوانند از مولکول های این مواد در اسپری ها استفاده کنند.


دیدگاهتان را بنویسید