مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

راه های خروج آب از گوش

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


روش صحیح حذف آب جمع شده در گوش

گوش ناشی از عفونت و پوسته شدن گوش جلوگیری می کند. مردم اغلب، به خصوص در ماه های تابستان، هنگامی که به دستشویی می روند یا حمام می کنند، متوجه می شوند که آب از گوش هایشان خارج شده است. شرایطی که وقتی آب در گوش وجود دارد و نمی توانید آن را از گوش خود خارج کنید کمی ناراحت کننده است و ممکن است مجبور شوید با آن مقابله کنید. التهاب، گزگز، عفونت گوش داخلی یا عفونت قسمت بیرونی گوش به گوش شناگر معلوم است، پرداخت کنید. خوشبختانه با کمک چندین محلول می توان به راحتی آب را از گوش خارج کرد. اگر اقداماتی که در خانه انجام داده اید شکست خورده یا دردناک بود، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید. دلگرم کننده راه های درست را دنبال کنید آب را از داخل گوش خارج کنید آن ها ملاقات می کنند.

روش صحیح حذف آب جمع شده در گوش

در حالی که سر خود را کج می کنید بپرید

هنگامی که آب وارد گوش می شود، معمولاً در مجرای گوش گیر می کند. بنابراین، پریدن در جهت گوشی گیر کرده به شما کمک می کند آب را از گوش خود خارج کنید. برای حل این مشکل تنها کاری که باید انجام دهید این است که سر خود را به سمت گوشی که در دست دارید خم کنید و روی یک پا بالا و پایین بپرید. ممکن است احمقانه به نظر برسد، اما بیشتر اوقات کار می کند.

لاله گوش را بکشید

مجرای گوش دارای یک خمیدگی کوچک است که معمولاً آبی که وارد گوش می شود در آن نگه داشته می شود. بنابراین اگر به آرامی لاله گوش را بکشید، آبی که وارد گوش می شود خارج می شود. برای این کار باید سر خود را به سمت گوشی که در دست دارید خم کنید. سپس در حالت ایستاده قسمت غضروفی گوش (بین لاله گوش و قسمت خارجی) را بکشید. در حالی که گوش خود را می کشید، سر خود را برای چند ثانیه در این حالت نگه دارید. در بسیاری از موارد این روش باعث خروج آب از گوش می شود.

سر خود را خم کنید و فک خود را حرکت دهید

گوش عضوی است که خود را پاک می کند. هنگامی که فک را تکان می دهید، محتویات داخلی خود به خود از گوش خارج می شود. موفقیت در این راه به زمان بیشتری نیاز دارد. بسیاری از افراد از این حرکت برای خلاص شدن از شر آب گیر افتاده در گوشه های خود استفاده می کنند.درمان خانگی از نصف الکل و نیمی از سرکه سفید استفاده کنید.

علاوه بر کمک به خلاص شدن از شر آب، به محافظت از گوش در برابر آلودگی نیز کمک می کند. می توانید به راحتی از الکل 50 درصد و سرکه سفید 50 درصد قطره گوش درست کنید و با احتیاط و با کمک قطره چکان چند قطره از محلول را در گوش آسیب دیده بریزید. سپس آن را با دقت از گوش خارج کنید. می توانید از یک بزرگتر برای ریختن محلول در گوش خود استفاده کنید.

  • اسید موجود در گوش جرم گوش را از بین می برد و با آب آن را از گوش خارج می کند.
  • الکل سرعت تبخیر آب در گوش را افزایش می دهد.
  • اگر پرده گوش شما پاره شده است، هرگز این کار را نکنید.
بیشتر بخوانید  شکم شانه (بورسیت شانه) چیست؟

یک جاروبرقی در گوش ایجاد کنید

چند راهکار ساده برای دفع آب از گوش

گوش خود را پایین نگه دارید و کف دست خود را روی گوش خود قرار دهید و به آرامی فشار دهید و از گوش خارج کنید. این کار را تا زمانی انجام دهید که آب از گوش شما خارج شود. هنگامی که گوش شما رو به بالا است این کار را انجام ندهید، زیرا ممکن است باعث ورود آب به کانال های گوش جلویی شود. این جاروبرقی به عنوان یک ورودی آب عمل می کند. راه دیگر این است که گوش خود را کج کنید و انگشت خود را به داخل گوش فشار دهید تا خلاء ایجاد شود و سریع بکشید. در نظر داشته باشید که این روش نسبت به روش های دیگر مطلوب نیست، خاراندن گوش می تواند باعث عفونت شود. اگر روش کف دست جواب نمی دهد و می خواهید از انگشت خود استفاده کنید، مطمئن شوید که انگشتتان تمیز و ناخن هایتان کوتاه است.

آب جمع شده را با استفاده از سشوار از گوش خارج کنید

ممکن است در مورد برداشتن آب از گوش با سشوار شک داشته باشید، اما این روش برای اکثر افراد موثر است. سشوار را روی کمترین دما یا حتی سرد قرار دهید و در فاصله 30 سانتی متری از گوش قرار دهید. سشوار را روشن کنید و اجازه دهید گرما به گوش شما برسد تا زمانی که احساس کنید آب از گوش شما خارج می شود. فقط مطمئن شوید که خیلی داغ یا خیلی نزدیک به گوش شما نباشد که باعث سوختگی شود. از طرف دیگر، به جای فرستادن هوای گرم به گوش، می توانید آن را در اطراف گوش گرم کنید، زیرا هوای گرم تبخیر شده و آب را خشک می کند. ایستگاه ها

از قطره های مخصوص برای تمیز کردن آب از گوش استفاده کنید

این قطره ها در داروخانه ها موجود است و حاوی الکل است که تبخیر آب را تسریع می کند. طبق دستور قطره، آن را داخل گوش بریزید و گوش را به سمت پایین کج کنید تا آب از آن خارج شود.

برای استفاده از این قطره در خانه می توانید از یک بزرگسال کمک بگیرید

گوش بیرونی را به آرامی با پارچه یا حوله پاک کنید. گوش خود را به سمت پارچه خم کنید تا آب آن خارج شود. به خاطر داشته باشید که نباید پارچه ای را در گوش خود قرار دهید زیرا می تواند آب را داخل گوش شما بفرستد.

آب جمع شده در گوش را با کج کردن سر خود خارج کنید

راه دیگر برای خارج کردن آب از گوش این است که روی یک پا بایستید و گوش خود را به سمت زمین کج کنید. سعی کنید روی یک پا بایستید تا آب از گوش خود خارج شود. این به باز شدن مجرای گوش کمک می کند و با کشیدن لبه بالایی گوش به سمت سر به تخلیه آب از گوش کمک می کند.

بیشتر بخوانید  موارد مصرف فنی توئین کامپاند چیست؟

با گوش های خود دراز بکشید

جاذبه به طور طبیعی می تواند گوش را خشک کند. برای تأثیر بیشتر، سر خود را مستقیماً روی زمین قرار دهید، مگر اینکه بخواهید از بالش یا کوسن استفاده کنید. حداقل چند دقیقه دراز بکشید. در صورت لزوم می توانید تلویزیون تماشا کنید یا راهی برای تفریح ​​پیدا کنید.اگر بعد از ظهر آب در گوش های خود دارید و دراز کشیده اید تا آب بیرون بیاید، حتما با گوش هایتان پایین بخوابید. این امر شانس شما را برای خروج آب از گوش هنگام خواب افزایش می دهد.

آب جمع شده در گوش را با جویدن خارج کنید

وانمود کنید که در حال جویدن غذا هستید. به این ترتیب استخوان فک به سمت گوش آسیب دیده حرکت می کند. بدون آب سر خود را به سمت تلفن خم کنید، سپس آن را به سمت دیگر کج کنید. اگر فکر می کنید که جویدن آدامس می تواند به خروج آب از گوش شما کمک کند، آن را امتحان کنید. آب در گوش، در شیپور استاش، که بخشی از گوش داخلی است، گیر می کند و جویدن می تواند به ترشح آب کمک کند. برای تاثیر بیشتر، می توانید هنگام جویدن آدامس سر خود را تکان دهید.

عمومی

گاهی اوقات می توانید به راحتی با خمیازه کشیدن حباب آب را از بین ببرید. هر حرکتی که باعث تحریک و دفع آب از گوش شما می شود را امتحان کنید. اگر احساس می کنید آب در حال تغییر و حرکت است، بدانید که تاثیر مثبتی داشته است، مثلا آدامس جویدن. این همچنین به آزاد شدن آب از شیپور استاش کمک می کند.

در صورت لزوم به پزشک مراجعه کنید

چند راهکار ساده برای دفع آب از گوش

هنگامی که در گوش خود آب دارید، در صورت احساس درد باید به پزشک مراجعه کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که عفونت گوش میانی احساس می‌کند که آب در گوش وجود دارد و باید به دقت درمان شود. اگر درد وجود دارد، نشانه خوبی است که شما یک عفونت شدید به نام گوش شناور دارید.
اگر هر یک از علائم زیر را دارید، حتما به پزشک مراجعه کنید:

  • عفونت و چرک زرد یا زرد مایل به سبز که بوی آب می دهد.
  • وقتی گوش خود را می کشید احساس درد می کنید.
  • مشکلات شنوایی
  • خارش مجرای گوش یا گوش
  • از مشکلاتی که ممکن است در آینده ایجاد شود اجتناب کنید.

گوش های خود را بعد از شنا خشک کنید

بعد از شنا در دریا یا استخر یا حتی دوش گرفتن حتما گوش های خود را خشک کنید. تمام قسمت های گوش را با یک پارچه تمیز پاک کنید. برای خلاص شدن از شر آب اضافی گوش، سر خود را تکان دهید این درست است که برخی افراد به دلیل شکل و فرم گوش بیشتر مستعد گرفتگی گوش هستند. اگر این مشکل را دارید، باید بسیار مراقب باشید.

برای تمیز کردن گوش از پنبه استفاده نکنید

اگر فکر می کنید که پنبه می تواند آب یا اجسام خارجی که در گوش شما گیر کرده است را حذف کند، سخت در اشتباهید زیرا پنبه می تواند باعث فرو رفتن آب یا چیزهای دیگر در گوش شما شود. همچنین می تواند گوش شما را خراش دهد و باعث درد بیشتر شود.

بیشتر بخوانید  چرا گره های عضلانی می گیریم؟

استفاده از دستمال کاغذی نیز می تواند باعث ایجاد خراش در گوش شود

  • هنگامی که آب در گوش شما گیر می کند، از گوش گیر یا پشم پنبه در گوش خود استفاده نکنید. استفاده از گوش‌گیر یا گلوله‌های پنبه‌ای در هنگام خواب دقیقاً همان تأثیری را دارد که استفاده از گوش پاک‌کن برای بیرون راندن آب از گوش. هر دو باعث فرو رفتن آب یا هر چیز دیگری در داخل گوش می شوند.
  • اگر احساس کردید آب در گوش شما گیر کرده است، از پوشیدن گوش گیر در شب خودداری کنید. سعی کنید تا زمانی که گوش درد به طور کامل درمان نشده است از هدفون استفاده نکنید. جسم تیز را داخل گوش فرو نکنید یا به آن آسیب نرسانید زیرا ممکن است باعث عفونت گوش شود.
  • دماغت را باد کن تغییر فشار هوا اغلب یک ترفند خوب است.
  • مراقب باشید به گوش های خود آسیب نرسانید.
  • در اکثر داروخانه ها می توانید محصولاتی را بیابید که حاوی 95 درصد الکل هستند و برای خارج کردن آب از گوش طراحی شده اند. این روش مانند روش قبلی است، اما کارآمدتر از استفاده از آب به تنهایی است.
  • به یک طرف خم شوید، سپس به سرعت همان ترفند را در طرف دیگر انجام دهید و سریع به طرف دیگر خم شوید.
  • بینی خود را بگیرید، سپس سعی کنید به آرامی آن را باد کنید. مراقب باشید بیش از حد به بینی خود دمید زیرا این کار می تواند به پرده گوش آسیب برساند.
  • یک فنجان پر از الکل ایزوپروپیل را همراه با آب داخل گوش خود بریزید و گوش های خود را بالا نگه دارید، سپس سر خود را به گونه ای کج کنید که گوش شما پایین بیاید. در این صورت باید آب از گوش خارج شود.

هشدارهایی برای حذف آب جمع شده در گوش

الکل در تماس با پوست می تواند باعث تحریک شود.

این روش ها به احتمال زیاد شما را با مخلوطی از موم گوش و آب گرم که از گوش شما خارج می شود، تنها می گذارد.

اگر هیچ یک از این نکات کمکی نکرد، با پزشک خود صحبت کنید.

الکل فقط برای استفاده موضعی است. آن را نخورید. اگر این اتفاق افتاد، بلافاصله با 115 تماس بگیرید.

مراقب باشید هنگام پریدن و پریدن تعادل خود را از دست ندهید. صندلی یا نرده را با دست بگیرید.

هرگز اجسام خارجی را در گوش خود قرار ندهید. گوش پاک کن ها و سایر اجسام خارجی مواد داخل گوش را به قسمت های عمیق تر مجرای گوش منتقل می کنند و می توانند باعث آسیب پوست یا عفونت گوش شوند.

لطفا اگر سوال یا راهنمایی برای مقاله دارید روش دقیق حذف آب جمع آوری شده

در گوش این را در نظر داشته باشید، آن را با ما و سایر کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

———————————————— —————————————-

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *