نحوه نگهداری از گیاه حسن یوسف را بیاموزید


نام علمی Joseph Coleus blumei ، از خانواده Labiatae است. این تیره دارای 150 گونه گیاه دائمی یا چند ساله همیشه سبز است. این گونه اصالتاً جاوه است ارتفاع آن به بیش از 40 سانتی متر و گسترش آن به بیش از 25 سانتی متر می رسد و این گیاه اگرچه دائمی است اما در صورت نگهداری در خارج از گلخانه یا آپارتمان در فصول سرد سال از بین می رود.

نحوه نگهداری و نگهداری از گیاه حسن یوسف

نحوه نگهداری و نگهداری از گیاه حسن یوسف

برگ های زیبای آن مخلوطی از قرمز، سفید، سبز، زرد و قهوه ای است مشاهده می شود که از این گونه گیاهی به دست می آید. گلهای آبی کوچک باید در هنگام ظاهر شدن پوشش بریده یا بریده شوند. این گونه دارای انواع مختلفی است که هر کدام دارای برگ هایی با رنگ های مختلف یا مخلوطی از رنگ های مختلف است.

با در نظر گرفتن: حسن یوسف به نور زیاد، حرارت زیاد، آبیاری فراوان، رطوبت 50 تا 70 درصد و خاک قلیایی نیاز دارد.

کود: ورمی کمپوست باید به نسبت یک به پنج (یک پنجم حجم کل ظرف) با خاک مخلوط شود.

نحوه نگهداری و نگهداری از گیاه حسن یوسف

خاک: مخلوطی از خاک باغچه، برگ و ماسه، خاک مناسب برای رشد این گیاه است.

تولید مثلگیاه حسن یوسف به دو روش ریشه زایی مستقیم در آب تکثیر می شود. از اواسط تابستان تا اواخر پاییز، برش های انتهایی ساقه را به آرامی 5 تا 8 سانتی متر جدا کنید، ساقه های نازک و گوشتی قلمه ها را فشار ندهید. می توانید از پودر هورمونی برای ریشه استفاده کنید، البته لازم نیست. سپس قلمه ها را در گلدانی به قطر 9 سانتی متر که حاوی کمپوست مخصوص گلدان است قرار دهید.

بیشتر بخوانید  آدرس و تلفن شرکت اداره برق استان کهگیلویه و بویراحمد

در دمای 18 تا 20 درجه سانتیگراد و نور مناسب نگهداری شود دقت کنید که خاک گلدان هرگز خشک نشود. قلمه ها را پس از 10 تا 14 روز زیر نور مستقیم خورشید قرار دهید. وقتی قلمه ها ریشه دار شدند آن ها را بیرون آورده و در ظرفی به قطر 9 سانتی متر با کمپوست پیت قرار دهید. باید مراقب بود که ریشه ها شکسته یا شکسته نشود.


دیدگاهتان را بنویسید