پیش بینی بورس فردا سه شنبه 21 آذر ساعت 14/ برجام، کدام گروه های بورسی مثبت هستند؟



بازار سهام همچنان در مسیر منفی قرار دارد. شاخص کل بورس امروز با 4180 واحد منفی به پایان رسید. با این حال، رکود اولیه در بازار اندکی رشد گروه های بانکی و خودرویی را کاهش داد.

سلمان نصیرزاده کارشناس بازار سهام گفت: بورس امروز هیجان منفی کمتری داشت و شاخص کل با افت کمتری مواجه شد. خالص معاملات حدود 2700 میلیارد تومان و خروج پول نیز حدود 280 میلیارد تن و کمتر از دیروز بوده است. وضعیت بورس هنوز به ثبات نرسیده و اعتماد سهامداران به بورس زیاد نیست.

وی ادامه داد: کاهش هیجانی دلار مشابه تیرماه 94 وجود دارد. نرخ دلار آزاد ممکن است حتی به زیر قیمت دلار نیما نیز کاهش یابد. در صورت توافق نرخ دلار به 25 هزار تومان کاهش می یابد. این دوره برای بورس خوب است اما در صورت اخبار هیجانی از برجه، احتمال تاثیر منفی در بورس در کوتاه مدت وجود دارد.

بازار سهام در حال حاضر محافظه کارانه است

نصیرزاده گفت: در حال حاضر شرکت های حساس به دلار به عنوان شرکت های صادراتی کشش صعودی ندارند. در کوتاه مدت تقاضای زیادی وجود ندارد و قیمت ها بسیار نزدیک به قیمت های ارزشمند است.

وی گفت: گروه هایی داریم که از اخبار برجامیه بهره مند می شوند مانند خودرو، بانک، بیمه، حمل و نقل و …. این گروه ها احتمالاً در کوتاه مدت نوسانات مثبتی خواهند داشت.

وی افزود: بورس در حال حاضر دارای نوسانات منفی و رفتار محافظه کارانه است و خریدار قدرت خرید ندارد. دامنه حمایت از شاخص کل بورس حدود یک میلیون و 280 تا یک میلیون و 300 هزار واحد است. بازار سهام از نظر نسبت ها، عملکرد شرکت ها و قیمت ها در اکثر صنایع مطلوب است.

بیشتر بخوانید  توضیحات مجمع شهرداری در مورد پرداخت «کمک هزینه بیمارستانی»

نصیرزاده گفت: در این میان نقش برجام به عنوان یک عامل کوتاه مدت و هیجانی در بورس موثر است. با نگاهی به تاثیرات مثبت برجه بر اقتصاد بورس در بلندمدت، این اتفاق تاثیرات مثبتی نیز خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید