مسیر آمیکرون به اردبیل می رسید



به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، تایید موارد سویه آمیکرون در اردبیل و نگرانی از ظهور موج جدید و شیوع این سویه، این روزها نیاز به رعایت مشکلات بهداشتی را افزایش داده است.

محمد جعفرزاده اظهار کرد: طی روزهای گذشته با اعزام تعدادی از شهروندان مشکوک به امیکرون به مراکز درمانی، آزمایشات لازم از بیماران گرفته شد و آزمایش 3 بیمار در آزمایشگاه استان اردبیل مثبت شد و برای تایید هویت Omicron. در استان آزمایشات به مرکز انستیتو پاستور ایران ارسال شد.

وی افزود: پس از بررسی‌های لازم مشخص شد دو زن 56 و 31 ساله که هر دو 2 دوز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند طی روزهای گذشته به ترکیه سفر کرده‌اند و به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. “

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: سومین بیمار شناسایی شده با اومیکرون مردی 54 ساله است که سفر خاصی نداشته و هر سه بیمار شناسایی شده ساکن اردبیل هستند.

جعفرزاده افزود: در صورت نیاز کیت های لازم برای نمونه برداری از بیماران مشکوک به داشتن اومیکرون در استان تهیه شده است. کاهش واکسن کرونا باعث کاهش بستری شدن، مرگ و میر و علائم این نوع بیماری می شود و از این رو از عموم مردم استان تقاضا داریم دوز اول، دوم و سوم واکسن کرونا و پروتکل های بهداشتی مانند ماسک و فاصله اجتماعی را تزریق کنند.

وی گفت: علائم اومیکرون نسبت به سایر سویه ها خفیف است و تا به امروز وزارت بهداشت دستورالعمل خاصی برای درمان این نوع جهش کرونری صادر نکرده است و این نوع جدید از سویه مانند سایر ویروس ها درمان می شود. “

بیشتر بخوانید  حقوق این سربازان به ۱۲ میلیون تومان می رسد

دیدگاهتان را بنویسید