ممنوعیت استفاده از رژ لب، خالکوبی و…


ممنوعیت استفاده از رژ لب، خالکوبی و...

نظارت بر پوشش و آرایش کارکنان در برخی کشورها سال‌هاست که وجود داشته است، اما امروز با برخی از محدودیت‌های آرایش در ترکیه آشنا می‌شویم:

استفاده از رژلب قرمز و صورتی ممنوع!!
مقامات شرکت هواپیمایی دولتی ترکیه (turk hava iollari-THI) همچنان محدودیت هایی را برای لباس پوشیدن و آرایش مهمانداران دولتی ترکیه، خالکوبی روی قسمت های قابل مشاهده بدن و استفاده از رژ لب های قرمز، صورتی و آبی اعمال می کنند. مهماندار زن ممنوع. ترکیه دستورالعمل جدید مدیر شرکت هواپیمایی دولتی ترکیه می گوید مهمانداران از آرایش مجلل و استفاده از رژ لب قرمز، صورتی و آبی منع شده اند.
بخشنامه جدید می گوید: آرایش پر زرق و برق ممنوع است، آرایش باید از رنگ های ملایم استفاده شود نه از رنگ های جیغ و آرایش فاخر، کلاه گیس ممنوع است و موها باید رنگی باشد. ضمناً از رژلب های قرمز، آبی و صورتی استفاده نشود و موها روی گوش نباشد و گوش ها تمیز باشند.»
پیش از این، مقامات ترکیش ایرلاینز دستورات جدیدی در مورد رنگ موی مهماندار صادر کرده بودند. مثلا رنگ موی قرمز برای مهمانداران این شرکت ممنوع است.
همچنین بخشنامه جدید مدیران ترکیش ایرلاین، مهمانداران و مهمانداران «خالکوبی» در قسمت های قابل مشاهده بدن را ممنوع کرده و بر اساس این بخشنامه از این پس انجام خالکوبی در مراحل استخدامی ممنوع است. قابل مشاهده بودن بدنه از پذیرش میزبان در مراحل استخدام جلوگیری می کند. محدودیت لباس پوشیدن و لباس پوشیدن مهمانداران هواپیمایی ترکیش ایرلاین یکی از موضوعات داغ رسانه های ترکیه به ویژه در رسانه های منتقد در یک سال گذشته بوده است و منتقدان از مدیران خطوط هوایی ترکیش خواسته اند تا موازین اسلامی را در پوشش مهمانداران هواپیما اعمال کنند. متهم هستند.
به تازگی پوشش جدید مهمانداران هواپیمایی ترکیش ایرلاینز جنجال زیادی در رسانه های ترکیه به پا کرده است.

بیشتر بخوانید  آیا خواندن ذهن دیگران را دوست دارید؟

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم


دیدگاهتان را بنویسید