آمار جدید از تعداد کاربران اینترنت در ایران و جهان + نمودار



آمار کابران ایرانی اینترنت


تعداد کاربران اینترنت در ایران در سال 1398


دلگرم: آخرین آمار از وضعیت استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات نشان می دهد که بیش از ۶۷ میلیون نفر در کشور از اینترنت استفاده می کنند و بیشترین اتصال کاربران نیز با گوشی موبایل است.


ایران بیشترین شمار کاربران اینترنت را در میان کشورهای منطقه خاورمیانه دارد !


باآنکه متوسط درآمد مردم منطقه خاورمیانه در زمره بالاترین درآمدهای جهانی قرار دارد، ضریب نفوذ اینترنت در این منطقه نسبتا پایین است. البته این روند در حال تغییر است.


در کل جهان حدود 3 میلیارد کاربر اینترنت وجود دارد که 3.7 درصد آنها معادل 112 میلیون نفر درخاورمیانه هستند. از مجموع این 112 میلیون کاربر اینترنت در خاورمیانه، ایران با 45 میلیون کاربر اینترنتی درصدر کشورهای منطقه قرار دارد.


در مصر 43 میلیون کاربر اینترنت وجود دارد که دومین کشور از این نظر در منطقه است.


تعداد کاربران اینترنت در مراکش 18 میلیون و 500 هزار نفر و در عربستان سعودی 16 میلیون و 500 هزار نفر است.


در امارات عربی متحده بیش از 8 میلیون کاربر اینترنت وجود دارد که معادل 88 درصد جمعیت کل امارات عربی متحده است.


separator line


آخرین آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از وضعیت بخش ICT کشور نشان می دهد که تا پایان شهریور ماه امسال تعداد مشترکان اینترنت باندپهن به 67 میلیون و 687 هزار و 4 نفر رسیده است.


از این تعداد تنها 4 میلیون و 69 هزار و 227 نفر، مشترک اینترنت ثابت ( از طریق فناوری هایی مانند ADSL و یا فیبر) هستند و 63 میلیون و 617 هزار و 777 نفر از موبایل برای اتصال به اینترنت استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید  پردرآمدترین بازیگر زن ایرانی معرفی شد!


براساس این آمار که تا پایان شهریورماه سال 98 به دست آمده است، ضریب نفوذ اینترنت در کشور به 81.48 درصد رسیده است و ضریب نفوذ اینترنت موبایل 76.58 درصد و ضریب نفوذ اینترنت ثابت 4.9 درصد برآورد می شود.


بررسی ها حاکی از آن است که روند نفوذ اینترنت ثابت در کشور رشد نزولی داشته و با وجودی که ضریب نفوذ اینترنت ثابت در پایان سال 97 حدود 12.5 درصد اعلام شده بود هم اکنون و در نیمه سال 98 به 4.90 درصد رسیده است.


این درحالی است که بر خلاف اینترنت ثابت، نفوذ اینترنت موبایل در کشور در حال رشد است و به بیش از 76 درصد رسیده است.


در این میان آمارها نشان می دهد که 93.9 درصد کاربران برای اتصال به اینترنت از فناوری نسل 3 و 4 موبایل (3G و 4G ) استفاده می کنند و تنها 5.88 درصد کاربران از طریق فناوری DSL و کمتر از یک درصد نیز از طریق فناوری FTTX به اینترنت متصل می شوند.


separator line


تعداد کاربران اینترنت در جهان 2019


پایگاه اینترنتی «داده ها و آمار اینترنت» که در آمریکا مستقر است اخیرا لیستی از تعداد کاربران اینترنتی دنیا منتشر کرده است که ایرانیان در لیست فوق در رده سیزدهم تعداد کاربران جهان قرار دارند.










ردیف

کشور

تعداد کاربران

1

چین

420 میلیون نفر

2

آمریکا

240 میلیون نفر

3

ژاپن

100 میلیون نفر

4

هند

81 میلیون نفر

5

برزیل

76 میلیون نفر


separator line


به گزارش دادنا، در این لیست، بیشترین استفاده کنندگان اینترنت در جهان از کشور چین هستند. 420 میلیون چینی (معادل 31 درصد جمعیت) از اینترنت استفاده می کنند و مقام دوم نیز آمریکایی هستند. 74 درصد آمریکایی ها (240 میلیون نفر) از این پدیده جهانی استفاده می کنند.


بیشترین آمار استفاده از اینترنت نیز بعد از چین و آمریکا، کشورهای ژاپن (100 میلیون)، هند (81 میلیون) و برزیل (76 میلیون) هستند.


در آمار سازمان داده ها و آمار اینترنت ذکر شده است که ایران با داشتن 33 میلیون و 200 هزار کاربر که معادل 43 درصد جمعیت 77 میلیونی ایران هستند، مقام سیزدهم تعداد کاربران اینترنتی جهان را به خود اختصاص داده اند و جزو بیست کشوری هستند که کاربران اینترنتی زیادی دارند.


همچنین در آمار فوق کشور انگلیس به عنوان کشوری که بیشترین درصد کاربران اینترنت نسبت به جمعیت کل را دارد شناخته شده است. 82.5 درصد جمعیت انگلیس از اینترنت استفاده می کنند در حالیکه تنها 6.9 درصد از جمعیت یک میلیارد و 173 میلیونی کشور هند جزو کاربران اینترنتی محسوب می شوند.


بر اساس آمار، از جمعیت حدودا هفت میلیاردی جهان، حدود دو میلیارد نفر از اینترنت استفاده می کنند و آمار میانگین ضریب نفوذ اینترنت در جهان معادل 28.7 درصد است و از ده سال پیش کاربران پنج برابر شده است.


آمار بالای کاربران اینترنت در ایران در حالی اعلام می شود که بنا به گفته سازمان مخابرات 98 درصد کاربران ایرانی از اینترنت کند سرعت دیال آپ و تنها 734 هزار نفر از اینترنت پر سرعت استفاده می کنند.


بیشترین کاربران اینترنت در جهان


چه تعداد ایرانی کاربر اینترنت هستند ؟


بیشتر بخوانید  مصاحبه جنجالی احسان علیخانی با سامی یوسف!

دیدگاهتان را بنویسید