طرز تهیه ادویه مخصوص قورمه سبزی برای خورشتی خوش طعم و عطر!



در صورتی که از طعم و عطر قورمه سبزی رستوران‌ها خوشتان می‌آید، احتمالا برایتان سوال باشد که چرا قورمه سبزی خانگی همانند رستورانی نیست؟ دلیل آن ادویه مخصوص قورمه سبزی است. بنابراین اگر می‌خواهید با طرز تهیه ادویه مخصوص قورمه سبزی رستورانی آشنا شوید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.


بهترین طرز تهیه ادویه مخصوص قورمه سبزی رستورانی


از غذاهای سنتی و پرطرفدار در بین تمامی ایرانیان، بدون شک می‌توان به قورمه سبزی اشاره کرد. پخت قورمه سبزی خوشمزه همانند قورمه سبزی رستوران‌ها فوت و فن خاص خود را دارد که مهم‌ترین آن، استفاده از ادویه مخصوص است. به همین خاطر در ادامه طرز تهیه و ترکیبات ادویه مخصوص قورمه سبزی را به طور کامل توضیح خواهیم داد تا این غذای محبوب را همانند رستوران‌ها در خانه خود بپزید.


ترکیبات ادویه قورمه سبزی


ترکیبات و مواد لازم جهت تهیه ادویه مخصوص این غذای پرطرفدار را در ادامه به طور کامل توضیح داده‌ایم. البته نسبت این مواد بسته به ذائقه و سلیقه‌تان متغیر بوده و می‌توانید مقدار برخی از مواد را بیشتر یا کمتر کنید.


  • شنبلیله خشک: 2 قاشق غذاخوری

  • تره خشک: 2 قاشق غذاخوری

  • جعفری خشک: 2 قاشق غذاخوری

  • گشنیز خشک: 2 قاشق غذاخوری

  • اسفناج خشک: 2 قاشق غذاخوری

  • پودر فلفل سیاه: 1 قاشق غذاخوری

  • پودر رازیانه: 1 قاشق غذاخوری

  • زردچوبه: 1 قاشق غذاخوری

  • پودر گل محمدی: 2 قاشق غذاخوری

  • پودر غوره: 2 قاشق غذاخوری


همانطور که متوجه شدید، بخش اصلی ادویه مخصوص قورمه سبزی استفاده از سبزیجات خشک مختلف است. به همین خاطر باید حتما از سبزی قورمه خشک باکیفیت برای این کار استفاده کنید تا غذایتان عطر و طعم بی‌نظیری داشته باشد.


طرز تهیه ادویه مخصوص قورمه سبزی


جهت تهیه ادویه برای قورمه سبزی کافیست سبزی‌های گفته شده را در خانه خشک یا آن‌ها را به صورت آماده تهیه کنید. پیشنهاد می‌شود برای جلوگیری از مشکلات متعدد اعم از کپک زدن، از بین رفتن عطر و طعم، تیره شدن و غیره سبزی خشک را به صورت آماده از فروشگاه‌های معتبر خریداری نمایید.


طرز تهیه ادویه مخصوص قورمه سبزی برای خورشتی خوش طعم و عطر!


پس از تهیه سبزی‌های خشک، آن‌ها را به خوبی به روش دستی یا دستگاه آسیاب، پودر کنید تا کاملاً یکدست شوند. در گام بعدی بقیه مواد را به ترکیب خود اضافه کنید و با استفاده از این ادویه، از خوشمزگی قورمه سبزی خود لذت ببرید! برای ماندگاری بهتر این ادویه، حتماً آن را در محلی خشک و خنک نگهداری نمایید. این ادویه تنها برای قورمه سبزی کاربرد نداشته و برای پخت کوکو سبزی‌های خوشمزه نیز می‌توانید از آن استفاده کنید.


بهترین زمان افزودن ادویه مخصوص قورمه سبزی


برای اینکه چاشنی ادویه مخصوص قورمه سبزی بهترین طعم و عطر را به غذایتان بدهد، باید زمان مناسب افزودن آن را نیز بدانید. از ترکیب آماده شده، کافیست 1.5 قاشق غذاخوری به ازای هر 3 نفر، در 15 الی 20 دقیقه آخر پخت به خورشت خود اضافه کنید. البته همانطور که می‌دانید این موضوع کاملاً سلیقه‌ای بوده و به همین علت پیشنهاد می‌شود کم کم ادویه را به غذا اضافه کنید تا با ذائقه‌تان جور باشد.


فوت و فن پخت قورمه سبزی خوش طعم و عطر


همانطور که متوجه شدید، از مهم‌ترین موارد برای پخت قورمه سبزی خوشمزه، استفاده از ادویه مخصوص قورمه سبزی است. اما این مورد تنها کافی نبوده و بهتر است با سایر نکات در پخت این غذای پرطرفدار نیز آشنا شوید.


استفاده از لیمو عمانی


طعم خاصی که لیمو عمانی به قورمه سبزی می‌دهد با هیچ چیزی قابل قیاس نبوده و به همین خاطر حتما از آن در خورشت خود استفاده کنید. برای اینکه تلخی لیمو گرفته شود، پیش از استفاده آن را در آب جوش برای یک ساعت قرار داده و سپس در غذای خود استفاده کنید.


حرارت ملایم هنگام پخت


برای پخت قورمه سبزی خوشمزه به هیچ وجه عجله نکنید و اجازه دهید غذا با حرات ملایم به خوبی جا بیفتد. چرا که در این حالت طعم تمامی مواد به خوبی ترکیب شده و در نهایت شما غذایی بسیار خوشمزه و خوش طعم خواهید داشت. مهم‌ترین نشانه جا افتادن خورشت قورمه سبزی، بالا آمدن روغن بوده که پخت تدریجی بهترین راه برای این کار است.


پخت لوبیا


بهترین لوبیا برای تهیه خورشت قورمه سبزی اصیل، استفاده از لولبیای قرمز است اما از لوبیا چیتی نیز می‌توان برای پخت استفاده کرد. برای این که لوبیا در خورشت خام نباشد، آن را برای چندین ساعت پیش از شروع به پخت این غذا خیس کنید تا به طور کامل در خورشت بپزد.


افزودن آب داغ


در صورتی که نیاز به افزودن آب دارید، حتما از آب داغ برای این کار استفاده کنید. البته افزودن آب قلم نیز علاوه‌بر ادویه مخصوص قورمه سبزی به خوش طعم و عطر شدن غذا بسیار کمک کرده و می‌توانید به هنگام مهمانی‌ها از آب قلم استفاده کنید.


افزودن آب نارنج


اگر از طعم ترش در خورشت قورمه سبزی خوشتان می‌آید، حتماً از آب نارنج به هنگام پخت استفاده کنید. این ترکیب به شکل بی‌نظیری سبب خوشمزه شدن خورشت شده و کافیست حدود 10 الی 15 دقیقه آخر فرآیند پخت، آن را به غذایتان اضافه کنید.


افزودن رب انار


اگر از طرفداران طعم ترش و ملس باشید، بدون شک عاشق رب انار در قورمه سبزی خواهید شد! رب انار را کافیست حدود 30 الی 40 دقیقه آخر پخت، در آب داغ یا بدون آب به خورشت‌تان بیفرایید و از طعم فوق العاده غذای خود لذت ببرید.


طرز تهیه ادویه مخصوص قورمه سبزی برای خورشتی خوش طعم و عطر!


جمع بندی ادویه مخصوص قورمه سبزی


برای پخت قورمه سبزی خوشمزه همانند رستوران‌ها کافیست از ادویه مخصوص قورمه سبزی استفاده کنید. این ادویه شامل سبزی‌های خشک مختلف اعم از شنبلیله، گشنیز، جعفری، تره و غیره بوده و باید آن‌ها را به خوبی پودر و با یکدیگر مخلوط کنید. برای خوش طعم و عطر شدن قورمه سبزی، این ادویه را در 15 الی 20 دقیقه آخر به غذایتان اضافه کنید. جهت خرید بهترین سبزی‌های خشک در ادویه مخصوص قورمه سبزی می‌توانید به سایت بگیر بپز مراجعه کرده و مواد موردنیاز خود را تهیه کنید. در این مجموعه انواع سبزی‌های خشک به صورت کاملا بهداشتی آماده و بسته بندی شده که دارای عطر و طعم بی‌نظیری هستند.


بیشتر بخوانید  فلفل سبز و خواص و مضرات فلفل سبز

دیدگاهتان را بنویسید