سبزیجات جادویی که باعث بلند شدن قد می شوند!



سبزیجاتی که به رشد قد شما کمک می کنند


بلند شدن قد آرزوی بسیاری از افراد است و قد بلند معمولا باعث جذابیت می شود به خصوص آقایان قد بلند خوش تیپ تر بنظر می رسد و بلندی و لاغری خانم ها به عنوان معیار زیبایی در نظر گرفته می شود . به دلایل خاص بلندی قد شما ارثی است اگر والدین قد کوتاه داشته باشید شانس شما برای قد بلند شدن قطعا کمتر خواهد شد . اما ژنتیک به این معنی نیست که شما نمی توانید میانگین قدی خودتان را افزایش دهید . بطور معمول رشد قدی ما در اواخر دوره نوجوانی متوقف می شود اما شما می توانید با تغذیه خوب و خوردن برخی گیاهان مغذی چند اینچ دیگر بلند شوید.


همیشه توصیه می شود که برای بلندتر شدن قد رژیم غذایی متعادلی داشته باشید . سبزیجات بخش حیاتی یک رژیم متعادل بوده و برای سلامت و عملکرد مناسب بدن ضروری هستند . سبزیجات به حفظ ترشح مناسب هورمونها در بدن کمک می کنند . اما لازم است بدانید که گنجاندن مقدار مناسب سبزیجات در رژیم غذایی به بلند شدن قد شما کمک می کنند . با ما در مجله دلگرم همراه باشید تا در رابطه با سبزیجاتی که باعث بلندتر شدن قد می شوند اطلاعات بیشتری کسب کنیم.


چه سبزیجاتی باعث بلند شدن قد شما خواهند شد؟


برخی از سبزیجات به بلند شدن قد شما بطور طبیعی کمک می کنند و گنجاندن این سبزیجات در رژیم غذایی پس از سپری شدن سالهای نوجوانی به منظور بلند شدن قد ضروری است.

بیشتر بخوانید  قرص سد آف چیست و در چه مواردی کاربرد دارد؟


۱- بلند شدن قد با ریواس


ریواس از گیاهانی است که در فصل بهار به صورت خودرو در دشت و کوه ها رشد می کند . ریوارس ساقه های ضخیم و ریزوم های کوتاه دارد . در ایالات متحده ریواس به عنوان میوه مورد استفاده قرار می گیرد . این گیاه را می توان به صورت پخته در غذای اصلی یا در دسرها مصرف کرد . مصرف این گیاه به بدن برای مقابله با دیابت کمک می کند . ریواس ترشح هورمونهای رشد را در بدن تحریک کرده و به همین جهت باعث بلندتر شدن قد شما می گردد.


۲- بلند شدن قد با انواع کلم ها


کلم ها گیاهان بسیار مغذی هستند که محتوی ویتامین C ، ویتامین K ، فیبرهای محلول و خواص ضد سرطانی هستند . مصرف انواع کلم به بلند شدن قد کمک خواهد کرد.


بلند شدن قد


۳- بلند شدن قد با اسفناج


اسفناج سبزی خوراکی است که بیشتر در بخش های جنوبی آسیا یافت می شود . این سبزی بسیار مغذی است و محتوی کلسیم ، ویتامین ، آهن و فیبرهایی است که برای عملکرد مناسب بدن ضروری هستند . این مواد مغذی همچنین برای بلند شدن قد نیز بسیار حائز اهمیت هستند.


۴ – بلند شدن قد با شلغم


شلغم عمدتا در مناطق معتدل جهان رشد می کند اما این روزها در سراسر دنیا یافت می شود . این گیاه زیبا محتوی ویتامین ها ، فیبر ها ، پروتئین ها ، چربی و کلسترول است . شلغم به حفظ ترشح منظم هورمونهای رشد در بدن کمک می کند که به بلند شدن قد کمک می کند.

بیشتر بخوانید  آیا قرص های خطرناک برنج را می شناسید؟


۵- بلند شدن قد با بامیه


بامیه یک گیاه گلدار است است که اسم رایج آن انگشت زنان است . برگهای این گیاه چسبناک هستند و به عنوان ملین عمل می کنند . بامیه یک گیاه بسیار مغذی است که محتوی ویتامین ها ، مینرالها ، کربوهیدراتها ، آب و فیبرها است . این ریز مغذی ها به عنوان تحریک کننده هورمون های رشد در بدن عمل می کنند بنابراین مصرف بامیه به رشد عمودی قد شما کمک می کند.


۶- بلند شدن قد با لوبیاها


لوبیاها سبزیجات بسیار مغذی هستند که شامل ریزمغذیهایی مانند ویتامین ها ، پروتئین ها ، کربوهیدرات ها ، فولات و انواع فیبر است . مصرف انواع لویبا به بلند شدن قد شما کمک می کنند زیرا محتوی مقدار بالایی از پروتئین ها هستند.


۷- بلند شدن قد با کلم بروکلی


کلم بروکلی یک گیاه خوراکی متعلق به خانواده کلم ها است که بسیار مغذی بوده و حاوی ویتامین C ، فیبرهای مختلف ، خواص ضد سرطانی و آهن است. مصرف کلم بروکلی به حفظ سلامت رژیم غذایی و عملکرد صحیح بدن کمک کرده و همچنین به تحریک ترشح هورمونهای رشد و بنابراین بلند شدن قد کمک می کنند.


بلندتر شدن قد


۸- بلند شدن قد با نخود فرنگی


این سبزی گرد و زیبا بسیار مغذی است و به رشد افراد کمک می کند . نخود فرنگی حاوی پروتئین ها ، ویتامین ها ، فیبرها ، لوتئین و مینرالها است.


۹- بلند شدن قد با کلم بروکسل


کلم بروکسل هم متعلق به خانواده کلم ها است که حاوی خواص ضد سرطان و همچنین ویتامین ها ، مینرالها ، پروتئین ، آهن و فیبرها است . همه این ریزمغذی ها باهم کار می کنند تا ترشح هورمونهای رشد را در بدن تحریک کنند و آنها را وادار به عمل کنند تا قد شما را بلندتر کنند.

بیشتر بخوانید  کبد چرب چیست و چطور تشخیص داده می‌شود؟


۱۰ – بلند شدن قد با کلم چینی


کلم چینی غنی از فیبرهای غذایی ، کربوهیدرات ها ، ویتامین ها و غیره است . مانند همه سبزیجات ذکر شده در اینجا کلم چینی هم هورمونهای رشد را تحریک کرده و به بلند شدن قد کمک می کند.


بنابراین دفعه بعدی که از خودتان در رابطه با سبزیجاتی که باعث بلند شدن قد می شوند سوال پرسیدید حتما برای آن جوابی خواهید داشت . قد کوتاه بودن جرم نیست اما ممکن است زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد . اگر آرزو دارید که قدتان بلند شود می توانید این سبزیجات را امتحان کنید . اعتقاد بر این است که داشتن یک رژیم غذایی سالم که شامل سبزیجات فوق باشد می تواند کمک کند که قد شما چند اینچ بلندتر شود .


divider


بیشتر بخوانید:


7 تکنیک طلایی برای افزایش سریع قد


9 ترفند ساده برای افزایش قد پس از 18 سالگی


10 راهکار موثر برای بلندتر شدن قد طی یک ماه


divider


ترجمه توسط بخش سلامت


مجله دلگرم


دیدگاهتان را بنویسید