رونالدو رکورد جدید ثبت کرد!



دلگرم به نقل از فارس: تیم ملی فوتبال پرتغال در دیداری دوستانه به مصاف قطر رفته است و با یک گل پیش است. تک گل بازی را رونالدو به ثمر رسانده است.


کریس رونالدو در این بازی در ترکیب تیم ملی فوتبال پرتغال حضور دارد و بر این اساس به رکورد 181 بازی ملی دست یافت و از رکورد سرخیو راموس با 180 بازی ملی عبور کرد.


رسما رونالدو با این تعداد بازی رکورددار تعداد بازی ملی در اروپا شد.


کریس رونالدو


کریستیانو رونالدو در ۵ فوریه سال ۱۹۸۵ یا همون ۱۶ بهمن سال ۱۳۶۳در بین خانواده ای فقیر متولد شد.


درکودکی بخاطر علاقه ی شدید به پاتریک کلایورت،با نام کلایورت نام برده می شد.رونالدو خودش در مورد علاقه اش به فوتبال در کودکی می گوید به قدری عاشق فوتبال بوده که اگر توپی رو هم در اختیار نداشته با در هم کردن لنگه جوراب هایش خود رو سرگرم می کرده.


ماریا دوس سانتوس معلم دوران ابتدایی رونالدو در مورد علاقه ی شدید رونالدو به فوتبال می گوید:«به یاد دارم کریس هر وقت اوقات آزادی پیدا می کرد به فوتبال می پرداخت.»


پدر رونالدو، به دلیل بیماری کبد ناشی از اعتیاد به الکل، در سپتامبر ۲۰۰۵ و زمانی که رونالدو ۲۰ سال داشت، درگذشت. رونالدو اعلام کرده که الکل نمی‌نوشد و خبر روزنامه دیلی میرر مبنی بر مصرف زیاد الکل در هنگام بهبودی مصدومیتش در ژوئیه ۲۰۰۸، افترا بوده است.


کریس رونالدو در سن ۲۳ سالگی اولین توپ طلای خود را دریافت کرد و در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ دومین و سومین توپ طلای خود را کسب کرد. رونالدو در سن ۲۸ سالگی ۴۰۰ گل خودش در رده ی حرفه ای را به ثمر رساند. رونالدو اولین پرتغالی است که سه توپ طلا برده است و اولین بازیکنی است که ۴ کفش طلا اروپا را در کارنامه دارد. در ۱۰۰امین سالگرد فدراسیون فوتبال پرتغال ، رونالدو به عنوان بهترین بازیکن تاریخ فوتبال پرتغال معرفی شد، همچنین رونالدو به همراه منچستریونایتد و رئال مادرید ۱۶ جام کسب کرده است.

بیشتر بخوانید  ممد چاخان روی آنتن برای مادرش گریه می کند!


دیدگاهتان را بنویسید