شماره تلفن اتفاقات و خرابی گاز
«برای خرابی گاز می توانید با شماره تلفن ضروری 194 تماس بگیرید»
مواردی که می توان با حوادث گاز تماس گرفت
سامانه 194 اتفاقات گاز به منظور شتاب بخشی در رسیدگی به حوادث اعلام شده از سوی مشترکان راه اندازی شده است، در این موارد می توان با 194 تماس گرفت:
-
قطعی گاز -
نشت گاز -
برخورد و صدای رگلاتور -
خرابی علمک گاز
وظایف مرکز اتفاقات گاز (194)
پاسخ به سوالات شهروندان و مشترکین شرکت گاز همواره دغدغه این شرکت بوده واز آنجایی که رعایت نکردن مسائل ایمنی در حوزه گاز صدمات مالی و جانی جبران ناپذیری بر جای می گذارد، فقدان یک واحد پاسخگویی به درخواست های امدادی به همشهریان و مشترکین شرکت گاز در شرایط اضطراری، مسئولین را بر آن داشت تا با راه اندازی یک سامانه سراسری و جامع موسوم به “سامانه تلفنی امداد و پیام 194” را راه اندازی کنند.
این مرکز پل ارتباطی مردم با شرکت گاز است که با پاسخگویی به سوالات و مشکلات مردم در حال خدمت رسانی به آنان می باشد. نحوه ی پاسخگویی بدین صورت است که هر فردی طی تماس با این مرکز، بر اساس ضرورت و نوع سوال و مشکل خود در کمترین زمان و بهترین صورت ممکن راهنمایی می گردد.
برخی مشکلات و سوالات با راهنمایی اپراتورهای مستقر در مرکز به صورت شفاهی پاسخ داده می شود، اما در برخی موارد نیاز به اعزام نیروهای امدادی در محل حادثه است که در این صورت، اپراتور سامانه 194 ابتدا اطلاعات و آدرس کامل مشترک را اخذ و در سیستم ثبت کرده، سپس به صورت آنلاین اطلاعات کامل مشترک به سیستم رایانه نزدیک ترین خودرو به محل حادثه ارسال و امدادگران با حضور سریع در محل حادثه اقدام به امدادرسانی یا برطرف کردن مشکل می کنند.
سامانه 194 با بهره گیری از نیروهای امداد موتورسوار، باتوجه به ترافیک موجود در سطح کلان شهرها، زمان امدادرسانی را به حداقل ممکن رسانده است که این اقدام احتمال بروز خطرات را به طور چشمگیری کاهش می دهد.
لذا برای اطلاع از شرایط حاکم در محل حادثه در کوتاهترین زمان ممکن، تمامی موتورهای امدادی مجهز به سیستم موقعیت یاب آنلاین (GPS) می باشند که تمام فعالیت های آنها از طریق مرکز پیام 194، رصد و گزارش کار آنها بصورت آنلاین در سیستم ثبت می گردد.
اپراتورهای مستقر در سامانه مرکز کنترل و فوریت های گاز 194 در تمام ساعات شبانه روز به صورت تمام وقت آماده پاسخگویی به سوالات و مشکلات مردم هستند، سیستم تلفنی این مرکز، مجهز به ثبت تمامی مکالمات شهروندان است که این امکان باعث می شود در صورت نارضایتی افراد از نحوه ی پاسخگویی اپراتور، مراتب فقط توسط مسول مربوطه بازبینی و نسبت به رفع مشکل اقدام شود، درضمن دسترسی به این مکالمات، کاملاً محرمانه وفقط با اجازه مدیران ارشد انجام می شود.
مجله اینترنتی دلگرم