شما هم می تونید با 6 مرحله شگفت انگیز توی خونه یه کیک هویج ساده بپزید !



طرز تهیه کیک هویج ساده


مرحله اول


برای تهیه کیک هویج ساده ابتدا فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به خوبی گرم شود، سپس قالب مورد نظرمان را با کاغذ روغنی یا روغن جداکننده کیک به طور کامل پوشش داده و کنار می گذاریم.


مرحله دوم


در این مرحله شکر را به همراه تخم مرغ و وانیل داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و با دور تند همزن مخلوط می کنیم تا بافت مواد کشدار و رنگشان کرمی شود، سپس روغن مایع را اضافه کرده و ۳۰ ثانیه مخلوط می کنیم.


مرحله سوم


حالا آرد را به همراه بکینگ پودر و پودر دارچین در یک کاسه با هم ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس یک مرتبه الک می کنیم. در ادامه ترکیب آرد را مجددا درون الک می ریزیم و روی مواد درون کاسه الک می کنیم.


مرحله چهارم


در همین حین مواد را با لیسک مخلوط می کنیم تا مایه کیک کاملا یکدست شوند و هیچ گلوله ای در آن باقی نماند. پس از اینکه مایه کیک یکدست شد، در صورت تمایل گردوها را در آرد می غلطانیم، سپس به کاسه می افزاییم.


مرحله پنجم


در این مرحله هویج رنده شده را اضافه می کنیم و مواد را با لیسک به آرامی مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه مایه کیک را درون قالب می ریزیم و چند مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم.


مرحله ششم

بیشتر بخوانید  خیابان بهرام افشاری و تیپ خیابان در اکران فیلم صحنه / خوش تیپ؟


در مرحله پایانی قالب را به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا کیک بپزد. پس از گذشت ۴۰ دقیقه کیک را تست می کنیم و در صورتی که پخته بود از فر خارج می کنیم. در نهایت کیک را از قالب خارج کرده و به صورت دلخواه برش می زنیم.


دیدگاهتان را بنویسید