ماجرای بارش بادمجان از آسمان در غرب تهران چه بود + فیلم



علت بارش بادمجان در تهران


ویدئویی توسط کاربری در فضای مجازی منتشر شد که در غرب تهران از آسمان بادمجان به سمت زمین فرود می آید


کاربر در این ویدئوی می گوید که مشخص نیست باد است یا طوفان و چطور بادمجان های زیادی از آسمان بر روی مردم می بارد


البته این اولین بار نیست که چیزی غیر از باران از آسمان می بارد. مثلا از حیواناتی که در باران‌ها پیدا شده‌اند می‌توان به کرم‌ها، ماهی های مرکب، قورباغه‌ها و حتی حیوانات بزرگتری مثل تمساح اشاره کرد.


چطور ممکن است؟


باران توجیه علمی دارد، اما بارش ماهی چطور؟ یکی از نظریات علمی این است که تندبادهای بزرگ و سهمگین برخی اجسام مانند قایق‌های کوچک و حتی حیوانات دریایی را به همراه خود حمل می کنند و بعد از طی یک مسافت بسیار طولانی گاهی تا صدهای کیلومتر آن را با خود جابه جایشان می کنند. به همین خاطر است که مثلا افرادی با کیلومترها فاصله از دریا یا اقیانوس شاهد بارش ماهی و قورباغه هستند.


separator line


در ویدئوی کوتاه دیگر نشان می دهد که پرتاب این بادمجان ها از آسمان به شدتی است که عابرین پیاده فرار را بر قرار ترجیح می دهند



در مورد این ویدئو که عده‌ای از ترس برخورد بادمجان در حال فرار هستند نیز برخی از کاربران فضای مجازی معتقدند باد این بادمجان‌ها را از مزارع اطراف تهران و از مناطقی مثل شهریار به تهران آورده است. این ادعائی است که صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور آن را قاطعانه تکذیب کرده و می‌گوید: اولا این ویدئو قطعا ساختگی است و در درجه بعد هیچ گردباد یا تندبادی در شهرک غرب مشاهده نشده است که چیزی با خودش آورده باشد.

بیشتر بخوانید  ترفند درست کردن مرغ توفاری بدون بو با کره و آبلیمو


از سوی دیگر، در فضای توئیتر نیز برخی مدعی شده‌اند این ویدئوها کار شخصی است که در تولید جلوه‌های ویژه تبحر دارد. بنابر ادعای این افراد خالق ویدئوهای بارش بادمجان از آسمان تهران، شخصی به نام امین تقی‌پور است؛ یک ایرانی ساکن کانادا که مسلط به طراحی جلوه‌های ویژه است و در هالیوود کار می‌کند و برای درگذشت پدرش به ایران آمده اما به خاطر کرونا پروازش کنسل شده و فعلا در ایران است و مشغول شیرینکاری است!


البته در سوی دیگر به علت تعدد ویدئوها برخی امکان ساختگی بودن این ویدئوها را رد کردند و در مقابل، بسیاری گفتند کسی که در این کلیپها ایفای نقش می‌کند، یکسان است.


کاربر دیگری در فضای مجازی نیز به هنگام ضبط یک استوری ناگهان متوجه بارش بادمجان در آسمان شد


separator line



پیگیری از برج میلاد تهران نیز نشان داد بازدید از برج از سه هفته پیش به حال تعلیق درآمده و در هفته اخیر زمان فعالیت کارکنان آن نیز کاسته شده و فیلم بادمجان ارتباطی با این برج ندارد. به نظر می‌رسد سازنده فیلم برای ارائه نمادی از تهران، نمای برج میلاد را استفاده کرده است.


سازندگان این فیلم‌ها سه فیلم متفاوت را برای باورپذیری موضوع پخش کردند که یکی از پشت یک خودرو گرفته شده، دیگری بخشی از استوری گرفتن از یک مرد در مقابل برج میلاد است و سومی انگار فیلم دوربین مداربسته یک خیابان است؛ روشی که با تاکتیک «تواتر»، به باورپذیری موضوع در میان مردم کمک کرده است.


بر اساس اعلام خبرگزاری مهر ، این ویدئوها فیک بوده است ، خالق ویدئوهای فیک بارش بادمجان از آسمان تهران، امین تقی‌پور است.

بیشتر بخوانید  خوشحالی متین ستوده از رسیدن روز تولدش


امین تقی‌پور یک ایرانی ساکن کانادا است که مسلط به طراحی جلوه‌های ویژه در هالیوود است.


تقی‌پور زمان درگذشت پدرش به ایران برگشت اما به خاطر کرونا پروازش کنسل شد و در ایران ماند


بارش بادمجان از آسمان در غرب تهران تکذیب شد + فیلم


جام جم نوشت : روه ۵ نفره تولید ویدیو بارش بادمجان در آسمان تهران دستگیر شده اند .


به گفته یک مقام انتظامی این افراد اعتراف کرده اند که در حال تحقیق در مورد جلوه های ویژه بوده اند که به اشتباه کلیپ را در فضای مجازی پخش کرده اند .


این افراد هم اکنون در پلیس امنیت هستند و اظهار ندامت و پشیمانی از نگرانی که برای مردم ایجاد کرده اند دارند و قصد دارند با انتشار کلیپ دیگر از مردم عذر خواهی کنند/جام جم


دیدگاهتان را بنویسید