دسر گلابی برای مهمانی شام


این یک دسر عالی برای مهمانی شام می باشد درحالیکه می توانید روز قبل گلابی ها را پخته و سس را درست کنید و فقط موقع سرو کردن آنها را کنار هم بچینید.

اگر می خواهید از روز قبل مواد را آماده کنید پس از گلابی تازه استفاده کرده تا رنگش قهوه ای نشود.

گلابی ها را در یخچال درون مایع و در ظرفی که هوا نرود نگه دارید تا موقعی که آماده استفاده شود.

مواد مورد نیاز:

3 فنجان آب

دسر گلابی برای مهمانی شام

دسر گلابی

آماده سازی

1. لیمو را از وسط نصف کرده و با فشار دادن آب آن را در کاسه ای کم عمق یا یک بشقاب بریزید. سپس آن را روی گلابی های تازه ای که پوست کنده اید بمالید تا آنها تغییر رنگ ندهند.

2. درون یک ماهی تابه آب و شکر ریخته و روی حرارت ملایم گذاشته تا بجشود، تا موقعی که شکر حل شود آن را هم بزنید. آب نصفه دیگر لیمو را به آن اضافه کنید.

گلابی ها را درون این مایع ریخته بگذارید 10 تا 15 دقیقه بجوشد. این زمان به میزان رسیدگی گلابی های بستگی دارد، اما تا زمانی که گلابی ها ترد شوند باید روی حرارت باقی بمانند. سپس آن ها را از ظرف بیرون آورده و بگذارید سرد شوند.

3. 4/3 از این مایع را درون یک ماهی تابه کوچک ریخته و تشمک ها را درون آن بریزید. ماهی تابه را روی شعله گاز گذاشته و بگذارید تا کمی بجوشد تا نرم شده و شروع به پخش شدن درون مایع کند. این مخلوط را با خلال کن سیب زمینی بکوبید یا با دستگاه غذاساز پوره کنید و بعد با الک صافش کنید.

بیشتر بخوانید  ۱۴ خاصیت سمنو | خواص سمنو برای پیشگیری از سرطان

4. تفاله آن را بیرون بریزید و چاشنی تمشک ها را دوباره درون ماهی تابه ریخته و 5 تا 10 دقیقه بجوشانید تا کمی از مقدارش کم شود. چاشنی را درون یک ظرف ریخته و بگذارید سرد شود.

5. برای سرو کردن مقداری از این چاشنی تمشک را درون یک بشقاب یا کاسه کم عمق ریخته و گلابی ها را رویش قرار دهید، یک یا دو اسکوپ بستنی به آن اضافه کند و با تمشک های تازه و برگ های نعناع تزئین کنید.

6. این یک دسر عالی برای مهمانی شام می باشد درحالیکه می توانید روز قبل گلابی ها را پخته و سس را درست کنید و فقط موقع سرو کردن آنها را کنار هم بچینید.

7. اگر می خواهید از روز قبل مواد را آماده کنید پس از گلابی تازه استفاده کرده تا رنگش قهوه ای نشود. گلابی ها را در یخچال درون مایع و در ظرفی که هوا نرود نگه دارید تا موقعی که آماده استفاده شود.


دیدگاهتان را بنویسید