مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

کدام مدارس اصفهان از 15 شهریور بازگشایی می شوند ؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



کدام مدارس اصفهان از 15 شهریور بازگشایی می شوند ؟


مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اعلام جزئیات بازگشایی کل مدارس اصفهان از ۱۵ شهریور، گفت: برخی نواقص شبکه شاد برطرف شده است و اینترنت برای دانش آموزانی که از این شبکه استفاده می کنند رایگان است.


محمد اعتدادی در نشست خبری شامگاه _چهارشنبه ۱۲ شهریورماه_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مدارس استان اصفهان بر اساس تصمیم ملی از ۱۵ شهریور بازگشایی می‌شود، اظهار کرد: شیوه نامه بازگشایی مدارس در هفته‌های گذشته به همه واحدهای آموزشی ابلاغ شده است و مدیران مدارس چگونگی برگزاری کلاس‌های درس را در وضعیت زرد و قرمز به دانش آموزان و خانواده‌های آنها انتقال خواهند داد.


مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با ابراز امیدواری برای همکاری مردم و خانواده دانش آموزان در بازگشایی مدارس در شرایط خاص امسال، افزود: از مردم انتظار داریم که با واحدهای آموزشی و مدارس در این امر همکاری کنند تا سال خوبی را آغاز کنیم.


اعتدادی خاطرنشان کرد: امسال ابهاماتی وجود دارد و شرایط آسان نیست همانطور که به تعبیر بسیاری از مراجع بین المللی امسال آموزش در بحران را تجربه می‌کنیم و باید خود را با زیست بوم جدید سازگار کرده و آموزش را در شرایط کرونایی آغار کنیم.


وی به برگزاری جلسه با رؤسای آموزش و پرورش شهرستانهای استان اشاره کرد و گفت: در جلسه امروز به همه رؤسای آموزش و پرورش تاکید کردیم که مدیران واحدهای آموزشی برنامه درسی شرایط زرد و قرمز را برای کاهش بار روانی و استرس موجود به خانواده دانش آموزان اعلام کنند.

بیشتر بخوانید  بیوگرافی کامل زانیار خسروی و همسرش آرنیکا صادقی + تصاویر جدید


مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌ها مدیران واحدهای آموزشی برنامه کلاسی در وضعیت زرد و قرمز را تا دو روز آینده به خانواده‌ها ابلاغ می‌کنند، گفت: جزئیات برنامه و حضور در کلاس درس از سوی آموزش و پرورش اعلام شده است اما تدریس دروس توسط مدیران مدارس و واحدهای اموزشی اعلام خواهد شد.


اعتدادی با بیان اینکه از یک سو حفظ سلامت دانش آموزان و از سوی دیگر موضوع برپایی آموزش برای آموزش و پرورش بسیار مهم است، تصریح کرد: نمی‌دانیم که بیماری کرونا تا چند وقت آینده ادامه داشته باشد اما توصیه ما این است که باید از دانش آموزان مراقبت کنیم و آموزش را تعطیل نکنیم.


وی گفت: چاقی، تنبلی و مسائل روانی از جمله معضلاتی است که در ماههای اخیر گریبانگیر دانش آموزان شده است و با توجه به شرایط موجود ادامه پیدا می‌کند از این رو باید برقراری برنامه آموزش را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار قرار دهیم.


رفع مشکلات شبکه شاد و ارائه اینترنت رایگان به دانش آموزان و معلمان


مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان همچنین به استمرار آموزش در فضای مجازی با حضور در برنامه شاد اشاره کرد و افزود: فردا ۱۱ آیتم جدید از این برنامه رونمایی می‌شود و برخی مشکلاتی که پیش تر در این شبکه وجود داشت رفع شده است.


وی ادامه داد: به دستور رئیس جمهور برای دانش آموزانی که از برنامه شاد استفاده می‌کنند اینترنت رایگان است و به همه دانش آموزان سیم کارت شاد ارائه خواهد شد و از این رو خانواده‌ها نگران هزینه اینترنت نباشند.

بیشتر بخوانید  واکنش بهاره رهنما به حواشی عکسش با مهوش وقاری


مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به بستری که برای آموزش از طریق فضای مجازی فراهم شده است، اظهار کرد: همه مدارس استان اصفهان امروز به شبکه ملی فناوری اطلاعات متصل هستند و همه روستاها و شهرهای ما براساس تفاهم دو وزارتخانه آموزش و پرورش و ارتباطات تحت پوشش قرار دارند.


اعتدادی خاطرنشان کرد: معلمان نیز می‌توانند برای اینکه هیچ گونه هزینه‌ای پرداخت نکنند برای ارائه آموزش از این اینترنت رایگان استفاده کنند.


وی درباره حضور معلمان در مدارس اظهار کرد: براساس شیوه نامه‌ای که به مدیران واحدهای اموزشی ابلاغ شده است تصمیم گیری برای حضور معلمان در شرایط قرمز با شورای مدارس و مدیران واحدهای آموزشی خواهد بود.


اعتدادی گفت: استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری و تهویه هوا سه اصل اساسی است که باید در مدارس رعایت شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ممکن است نارسایی هایی وجود داشته باشد اما نباید در برابر یکدیگر موضع گیری کنیم، نواقص را اعلام کنید تا رفع شود.


وی افزود: با وجود برخی نارسایی ها ولی از نظر دسترسی و پوشش اینترنت کمتر از کشورهای پیشرفته نیستیم درحال حاضر ۲۰، ۳۰ درصد از برخی کشورهای پیشرفته فاقد اینترنت است اما در استان اصفهان همه مدارس در روستا و شهرستان اینترنت دارند.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *