شکایت از تیپاکس و برگشت مرسولات
تیپاکس یک سرویس پستی برای حمل و نقل و ارسال کالا و محصولات مختلف در سراسر کشور به حساب میآید که این امکان را دارد تا با به کارگیری افراد متخصص و ماهر مرسولات پستی دریافت شده در سراسر کشور و در کمترین زمان ممکن به دست گیرنده در اقصا نقاط کشور عزیزمان ایران برساند.
تمام مرسولات و کالاهایی که از طریق این تیپاکس ارسال می گردد بیمه شده تا در صورت آنکه هرگونه حادثه طبیعی و غیرطبیعی در حین ارسال مرسولات تیپاکس برای محصول مورد نظر به وجود بیاید فرد فرستنده و گیرنده هیچگونه خسارت و ضرر مالی نبیند.
در حال حاضر سیستم پستی در اکثر شهرهای شناخته شده کشور عزیزمان ایران نمایندگی فعال داشته و آماده خدمت رسانی به مردم عزیزمان در سراسر کشور می باشد همچنین امروزه ارسال از طریق این سیستم پستی بسیار بیشتر شده چرا که این شرکت دارای مزایا و ویژگیهای بسیار مثبتی نسبت به دیگر شرکتهای ارسالکننده مرسولات پستی می باشد.
مراحل شکایت از تیپاکس
مشتریان میتوانند برای دریافت پاسخ سوالات با تلفن تیپاکس (8457 و 41036000 ) با پیش شماره 021 ،
داخلی 3، پیشنهادات داخلی 5 و برای شکایت با داخلی 4 تماس بگیرند .
فرایند پیگیری کسر محتویات مرسوله تیپاکس چگونه است؟
مشتری میتواند با واحد صدای مشتری به شماره 8457 تماس گرفته، تعداد کلی اقلام و تعداد دقیق کسرشده را به کارشناس صدای مشتری اعلام کند. کارشناس گزارش را ثبت کرده و آن را جهت پیگیری به واحد مربوط ابلاغ میکند.
علت برگشت مرسولات تیپاکس و عدم تحویل
مرسولاتی که به دلایل نقص نشانی گیرنده، نقل مکان گیرنده، مختوش شدن آدرس وعـدم پاسخگویی مشتری، امکان تحـویل آن به گیرنده وجود ندارد طی 72ساعت کاری به فرستنده عودت داده میشود.
ساعت کاری نمایندگی های تیپاکس
کلیه نمایندگیهای تهران، در تمامی روزهای غیر تعطیل، از شنبه تا چهارشنبه ساعت 9 صبح تا 18 عصر و در روز پنجشنبه از ساعت 9 صبح تا 13 فعال میباشند .
همچنین نمایندگیهای شهرستان، در تمامی روزهای غیرتعطیل، در شیفت صبح از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 صبح تا 13 و در شیـفت عصر از ساعت 16 تا 20 عصر و نیز در روز پنجشنبه از ساعت 9 صبح تا 13 فعال هستند.
فرایند مربوط به عودت بار تیپاکس چگونه است ؟
برای درخواست عودت بار، فرستنده باید درخواست عودت خود را به شعبه مبدا ابلاغ کند. گیرنده امکان عودت بار را ندارد.
در صورتیکه بار خارج از محدوده باشد، فرایند توزیع بار چگونه است ؟
شعبه مبدا موظف است در رابطه با ارسال بارهای خارج از محدوده، اطلاعرسانی صحیح و درستی به فرستنده داشته باشد.
زمانی که بار خارج از محدوده باشد، شماره شعبه مقصد به گیرنده اعلام میگردد. گیرنده میتواند حضوری بار را تحویل بگیرد و یا درخواست کند تا مرسوله با پیک، با هزینه خود گیرنده، برایشان ارسال گردد.
پیگیری برای دریافت هزینه اضافی چگونه است ؟
مشتری میتواند با واحد صدای مشتری 8457 تماس بگیرد و مبلغ درج شده در فاکتور، مبلغ اضافی دریافت شده و نحوه پرداخت (نقدی و یا غیر نقدی) را به کارشناس واحد پشتیبانی اعلام کند. پس از گزارشنویسی دقیق کارشناس، پرونده جهت پیگیری به واحد مربوطه ابلاغ میگردد.
فرایند ارسال مرسولههای شکستنی در تیپاکس چگونه است ؟
برای ارسال مرسولههای شکستنی، فرستنده باید رسیدی مبنی بر پذیرفتن مسئولیت ارسال بار به شعبه مبدا ارائه دهد. در صورت شکسته شدن بار، خسارت بر عهده فرستنده است.
فرایند تغییر آدرس گیرنده تیپاکس چگونه است ؟
برای تغییر آدرس گیرنده، فرستنده باید درخواست خود مبنی بر تغییر آدرس را به شعبه مبدا ابلاغ کند. پس از آن هماهنگیهای لازم برای تغییر آدرس صورت میگیرد.
فرایند پیگیری عدم جمعآوری مرسوله تیپاکس چگونه است ؟
در صورتی که فرستنده برای ارسال بسته با شعبه تماس گرفته اما مرسوله جمعآوری نشده باشد، میتواند با واحد صدای مشتری به شماره 8457 تماس بگیرد. مورد به واحد پیگیری ارجاع و برطرف میشود.
فرایند پیگیری عدم توزیع مرسوله چگونه است ؟
در صورتی که بار شعبه مقصد رسیده و ظرف 24 ساعت توزیع نشده باشد، مشتری میتواند برای پیگیری با واحد صدای مشتری 8457 تماس بگیرد. تقاضای مشتری توسط کارشناس صدای مشتری ثبت شده و از شعبه مقصد، جهت توزیع پیگیری میشود.
فرایند پیگیری برای کسر محتویات داخل مرسوله چگونه است ؟
مشتری میتواند با واحد صدای مشتری به شماره 8457 تماس گرفته، تعداد کلی اقلام و تعداد دقیق کسرشده را به کارشناس صدای مشتری اعلام کند. کارشناس گزارش را ثبت کرده و آن را جهت پیگیری به واحد مربوط ابلاغ میکند.
اپلیکیشن تیپاکس
یکی از خدمات نوین و جدیدی که توسط این شرکت ارسال مرسولات در کشور عزیزمان ایران ارائه شده است، ارائه اپلیکیشن تیپاکس یا همان مای تیپاکس می باشد که افراد مختلف با استفاده از این نرم افزار دیگر لازم نیست تا با نمایندگیهای این شرکت ارتباط برقرار کرده و یا به آنها مراجعه نمایند.
چرا که این نرم افزار به عنوان یک وسیله ارتباطی آنلاین به حساب آمده که فرد مخاطب را با استفاده از گوشی شخصی خود به متخصصین حاضر در نمایندگی های تیپاکس متصل کرده و تمامی خدمات مربوط به پیگیری سفارش، رهگیری سفارش، ثبت سفارش و دریافت سفارش را به صورت بسیار آسان برای افراد مختلف ارائه می نماید.
برای استفاده از این اپلیکیشن و نرم افزار بسیار کاربردی ارائه شده کافی است تا مشخصات کامل خود مانند نام گیرنده و فرستنده، آدرس، وزن کالا و مبلغ کرایه را مشخص کرده و نسبت به پرداخت آن اقدام نموده و در نتیجه فرآیند ثبت سفارش در کمترین زمان ممکن انجام پذیرد.
همچنین در این نرم افزار امکان پرداخت آنلاین نیز وجود دارد که فرد ارسال کننده و یا گیرنده می تواند با استفاده از رمز دوم اینترنتی خود هزینه را به صورت کاملا آنلاین و آنی پرداخت نماید و بعد از طی کردن مراحل لازم هزینه کالا و یا محصول مورد نظر خود را در کوتاهترین زمان ممکن ارسال کرده و یا در درب منزل تحویل بگیرد.