تاثیر مشاجره ها در روابط زوجین


تاثیر مشاجره ها در روابط زوجین

تاثیر مشاجره ها بر عشق در روابط همسران

برای همه ماها پیش اومده که با همسرمون مشاجره ای داشته باشیم. گاهی این مشاجره ها به شکل کاملا ناخواسته ای شدت میگیره و باعث میشه حرفهایی زده بشه که هیچوقت قابل جبران نیست. در این مطلب تاثیرات منفی این مشاجرات رو بررسی میکنیم و اینکه چه راهکارهایی وجود داره تا از این اتاق ها جلوگیری کنیم.

تاثیر مشاجره ها بر عشق

مشاجرات زناشویی ممکن هست از مسائل خیلی کوچکی شروع بشه و اصلا قصد مشاجره وجود نداشته باشه یا حتی ممکنه اصلا موضوع مشاجره شما و همسرتون نباشید و دلایل خارجی داشته باشه. در هر صورت ممکنه در مراحل اولیه با بی توجهی صورت بگیره و یا به خاطر عشقی که در قلبتون وجود داره کوتاه بیاین یا چشم پوشی کنین و ادامه ندین.

ولی وقتی دفعات بیشتر بشه، به ازای هر مشاجره خطی روی قلب شما کشیده میشه و کم کم اون عشق واقعی که در قلبتون وجود داشت کمرنگ میشه.

ممکن هست عامل این مشاجره ها خود شما باشین یا همسرتون و یا هر دو. مهم اینه که هرچه بیشتر این اتفاق بیفته پرده های بیشتری دریده میشه و حرفهایی زده میشه که هیچوقت قابل جبران نیست و تا همیشه در قلب شما و همسرتون باقی میمونه، مگر اینکه هردو تصمیم به تغییر بگیرین و بخواین جبران کنین.

مشاجره رو کش دار نکنید

وقتی قبلا مشاجره ای صورت گرفته، خانومها به شکل غریزی سعی میکنن ناراحتیشون رو نشون ندن، در عوضش رفتاری خشک و منطقی رو پیش میگیرن و سعی میکنن خودشون رو معقول و منطقی جلوه بدن و با تعصب صحبت میکنن. این برخورد برای آقایون آزار دهنده و تهدید کننده میشه و به اونها القا میکنه که جایی برای بازگو کردن حقایق نیست و نمیتونه نظرات متفاوتش رو بیان کنه.

بیشتر بخوانید  اسرار موفقیت در کنکور

این در حالیه که خانوم فکر میکنه افکارش رو به آقا فهمونده و مرد عصبی میشه و احساسات منفیش رو بدون در نظر گرفتن عقاید همسرش بروز میده و این حالت تدافعی در خانوم ایجاد میکنه و با این وضعیت مشاجره جدیدی شروع میشه.

کنترل کردن مشاجره

وقتی این وضعیت در رابطه زناشویی شما پیش میاد باید سعی کنین که کنترلش کنین وگرنه روز به روز این وضعیت بدتر شده و احساس عشق شما رو تماما از بین میبره. برای کنترل این وضعیت باید صبور باشین و سعی کنین به اعصابتون مسلط باشین و سعی کنین ادامه ندین این کار رو دقی۸قا باید وقتی انجام بدین که حس تدافعی به شما دست میده.

این کار باعث میشه مشاجره شما در حد بحث باقی بمونه و حرفهایی نزنید که بعدا نمیشه جبرانش کرد. از همسرتون هم بخواید که آروم یاشه و صحبت در مورد این موضوع رو بذارید برای فرصتی دیگه.

منبع:سایت دونفره


دیدگاهتان را بنویسید