تاریخ تاسوعا حسینی در تقویم سال 99 چه روزی است ؟



تاریخ دقیق تاسوعا در سال 99


تاریخ دقیق تاسوعا در تقویم 99 مصادف است با: شنبه 8 شهریور (تعطیل رسمی)


شنبه ، ۸ شهریور [ سُنبُله ] ۱۳۹۹

۸ / ۶ / ۱۳۹۹


 تاریخ تاسوعا در سال 99 | تاریخ دقیق تاسوعای حسینی در سال 1399|  تاریخ دقیق تاسوعا در سال 99 |  تاریخ تاسوعای حسینی در سال 99


تاریخ دقیق تاسوعا به قمری


تاریخ دقیق روز تاسوعا به قمری مصادف است با 9 محرم (تعطیل رسمی)


السّبت ، ۹ محرم[ ماه حرام ]

۱۹ / ۱۲ / ۱۴۴۱


تاریخ دقیق تاسوعای حسینی در سال 99/تاسوعای حسینی//شهادت حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام/روز تاسوعا شهادت حضرت عباس (ع) /آماده شدن برای جنگ در تاسوعا/امان‌نامه برای فرزندان ام البنین(س)/تاریخ دقیق تاسوعای حسینی به قمری


تاریخ دقیق تاسوعا به میلادی


تاریخ دقیق تاسوعا به میلادی مصادف است با 29 اگوست




2020 August 29 , Saturday

29 – 8 – 2020


تاریخ دقیق تاسوعای حسینی در سال 99/تاسوعای حسینی//شهادت حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام/روز تاسوعا شهادت حضرت عباس (ع) /آماده شدن برای جنگ در تاسوعا/امان‌نامه برای فرزندان ام البنین(س)/تاریخ دقیق تاسوعای حسینی به قمری


تاسوعا چه روزی است ؟


نهم محرم و معروف به تاسوعا است. چند روزی است که لشکر عمربن سعد راه را بر حسین (ع) و خاندان مطهر او بسته است.


آب دیگر در خیمه های حسینی یافت نمی شود؛ چرا که از روز هفتم، عمر بن سعد آب را بر آنان بست. کودکان، تشنه و گرسنه اند و بی تاب. فشارها برای این است که حسین (ع) وادار شود، با یزید، خلیفه نابحق و فاسق بیعت کند.


یزید پسر معاویه، کسی که جایگاه هدایت را از اهل بیت (ع) غصب کرده و گمراهی و شقاوت را برای مردم به ارمغان آورده است. امام حسین (ع) هرگز به این بیعت راضی نمی شود و می گوید: “مرگ باعزت برایم بهتر است از زندگی با ذلت.”


این روز در نزد شیعیان از اهمیت بالایی برخوردار است. شیعیان این روز را منتسب به حضرت عباس بن علی (ع) نیز می‌دانند، و این روز را بسان روز عاشورا گرامی داشته و در آن به سوگواری می پردازند.

بیشتر بخوانید  اصول صحیح هرس درخت سیب


تاسوعا بزرگداشت شهادت اسوه ایثار، ادب و دلاوری بزرگ مردی است که با گذشت بیش از هزار و چهارصد سال ، هنوز تاریخ، روشن از کرامت های اوست و نام او با وفا و ادب و مردانگی همراه است.


تاریخ دقیق تاسوعای حسینی در سال 98 /تاسوعای حسینی//شهادت حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام/روز تاسوعا شهادت حضرت عباس (ع) /آماده شدن برای جنگ در تاسوعا/امان‌نامه برای فرزندان ام البنین(س)/تاریخ دقیق تاسوعای حسینی به قمری//


مفهوم‌شناسی و اهمیت تاسوعا


روز نهم محرم، تاسوعا (به معنای نهم)‌ خوانده می‌شود. شهرت این روز به دلیل وقایعی است که در روز نهم ماه محرم سال ۶۱ هجری قمری، در سرزمین کربلا روی داد.


این روز در نزد شیعیان از اهمیت بالایی برخوردار است و این روز را منتسب به عباس بن علی(ع) می‌دانند و این روز را بسان روز عاشورا گرامی داشته، در آن سوگواری می‌کنند. در ایران و بعضی از کشورهای اسلامی شیعی‌نشین، روز تاسوعا همچون روز عاشورا تعطیل رسمی بوده و در این روز نیز مراسم عزاداری مفصل با راه‌اندازی هیأت‌های عزاداری و دسته‌های سینه زنی و زنجیرزنی برگزار می‌شود.


 تاریخ تاسوعا در سال 99 | تاریخ دقیق تاسوعای حسینی در سال 1399|  تاریخ دقیق تاسوعا در سال 99 |  تاریخ تاسوعای حسینی در سال 99


روز تاسوعا شهادت حضرت عباس (ع)


تاسوعا، نهمین روز محرم، یکی از روزهای مهم برای شیعیان که مرتبط با واقعه کربلا در سال ۶۱ قمری است. در نهم محرم سال ۶۱ هجری قمری، شمر با نامه‌ای از طرف عبیدالله بن زیاد، وارد کربلا شد که در آن از عمر بن سعد خواسته شده بود یا در برخورد با امام حسین(ع) جدیت به خرج دهد یا فرماندهی لشکر را به شمر واگذار کند. عمر سعد از واگذاری فرماندهی به شمر خودداری کرد و آماده جنگ با امام حسین(ع) شد.


با هجوم لشکریان در عصر این روز، امام حسین( ع) با فرستادن برادرش عباس بن علی، از آنها خواست که شب را به آنها مهلت دهند.

بیشتر بخوانید  روکش صندلی خودرو چیست و چه کاربردی دارد ؟


همچنین در این روز شمر امان‌نامه‌ای برای حضرت عباس (ع) و دیگر فرزندان ام البنین فرستاد، اما حضرت عباس نپذیرفت. شیعیان، تاسوعا را روز عباس(ع) به شمار می‌آورند و آن را مانند روز عاشورا گرامی داشته، به ذکر فضائل و سوگواری در آن می‌پردازند. این روز در ایران در کنار روز عاشورا تعطیل رسمی است.


دیدگاهتان را بنویسید