فواید مصرف شربت تامارین



معرفی شربت تامارین و فواید آن


شربت تامارین (تمر هندی) شرکت کیمیاگر توس یک فرآورده دارویی است که با استفاده از تمرهندی تهیه شده است. این شربت که حاوی تربد و زنجبیل نیز می باشد، اثرات ملین و مسهل، خلط آور، رفع کننده عطش و دفع کننده صفرا دارد.


یبوست می تواند علل مختلفی داشته باشد که شایع ترین آن مصرف کم آب و فیبرهای غذایی در رژیم روزانه می باشد. آب و فیبر باعث نرم و حجیم شدن مدفوع و خروج آسان آن از روده ها می شوند. از سایر علل یبوست می توان به کم تحرکی اشاره کرد زیرا تحرک باعث بهبود خون رسانی به سیستم گوارشی، تقویت ماهیچه های دستگاه گوارش و در نتیجه حرکت بهتر روده ها می شود. مقاومت در برابر اجابت مزاج که بیشتر در هنگام سفر یا در اماکن عمومی و مهمانی ها رخ می دهد نیز می تواند روند حرکت طبیعی روده ها را مختل کند و باعث یبوست گردد. استرس زیاد با کند کردن حرکات دستگاه گوارش می تواند منجر به یبوست شود.


شربت تامارین یک محصول گیاهی موثر و ملین برای رفع یبوست است که شما می توانید با تجویز پزشک آنرا مورد استفاده قرار دهید.


مواد تشکیل دهنده: تمرهندی، تربد، زنجبیل


موارد مصرف شربت تامارین


  • ملین و مسهل

  • دفع کننده صفرا

  • خلط آور

  • رفع عطش


شربت تامارین.


مقدار و نحوه مصرف شربت تامارین


  • کودکان روزی سه بار هر بار 5 میلی (یک قاشق مربا خوری)

  • بزرگسالان روزی سه بار هر بار 10 میلی (یک قاشق مربا خوری)


شرح مزایای شربت تامارین


تمر هندی نام نوعی میوه مناطق گرمسیری می باشد که خواص دارویی بسیاری داشته و به دلیل طعم منحصر به فردی که دارد در تهیه غذاهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. این میوه غنی از ویتامین C و حاوی کلسیم و پتاسیم است و به دلیل آنکه ترکیبات اسیدی دارد، دارای طبع سرد می باشد. به همین علت است که در طب سنتی از این گیاه و فرآورده های حاوی آن به منظور تقلیل اخلاط گرم، کاهش سریع دمای بدن، رفع گرما زدگی، کهیر، خارش، التهابات پوستی، جوش صورت، تهوع، تنگی نفس ناشی از گرما و… استفاده می کنند.


تمر هندی همچنین صفرا بر خوبی بوده و برای درمان بیماری های کبدی چون کبد چرب مفید است. این میوه گرمسیری تنظیم کننده چربی بوده و طبق تحقیقات انجام شده، در کاهش فشار خون و کلسترول خون مؤثر است. محققان فیبر موجود در تمبر هندی را مهم ترین عامل تاثیر گذار بر کاهش کلسترول و پتاسیم موجود در آن را مسئول کاهش فشار خون می دانند.


استفاده از این میوه به افرادی چون سیگاری ها که بدن آن ها با کمبود ویتامین C رو به رو می باشد توصیه می شود. مقدار ویتامین C زیادی که در تمر هندی وجود دارد باعث شده است که این میوه در بهبود عملکرد سیستم قلبی و عروقی موثر باشد و با اثرات آنتی اکسیدانی خود تأثیر مخرب رادیکال های آزاد بر بدن را کاهش دهد.


یکی از مهم ترین خواص مصرف تمر هندی، تاثیر آن در بهبود عملکرد دستگاه گوارش و رفع یبوست است. وجود فیبر فراوان در این میوه باعث شده است تا پس از مصرف آن مدفوع به راحتی از دستگاه گوارش دفع شود. تمر هندی برای کسانی که یبوست مزمن دارند مفید است و التیام دهنده همورویید (بواسیر) می باشد.


یبوست یکی از شایعترین مشکلات کارکرد دستگاه گوارش در ایالات متحده و جهان است که با افزایش سن ارتباط مستقیم دارد. در میان گروههای مختلف سنی، کودکان، افراد بالای ۶۵ سال و زنان میانسال بیشترین میزان ابتلا به یبوست را دارند.


شربت تامارین (تمر هندی) یک فرآورده دارویی است که با استفاده از تمرهندی تهیه شده است. این شربت که حاوی تربد و زنجبیل نیز می باشد، اثرات ملین و مسهل، خلط آور، رفع کننده عطش و دفع کننده صفرا دارد.


تمر هندی


احتیاط در مصرف شربت تامارین


  • موارد خاصی گزارش نشده است تنها اینکه با مصرف این شربت و بروز سرفه از شربت حاوی گل بنفشه نیز استفاده شود.

  • مصرف شربت تامارین در حاملگی: چنانچه اثر آن برای مادر و جنین ضروری باشد با نظر پزشک مصرف شود.


موارد منع مصرف شربت تامارین


موارد خاصی گزارش نشده است ولی به دلیل وجود شکر در ترکیب شربت تامارین برای افراد دیابتی با احتیاط مصرف شود.


شرایط نگهداری شربت تامارین


شربت تامارین را از دسترس اطفال دور نگهدارید. پس از هر بار مصرف درب بطری را ببندید. در محل خشک و دور از تابش مستقیم آفتاب با درجه حرارت 8 تا 30 درجه سانتی گراد نگهداری شود.


بیشتر بخوانید:


موارد مصرف شربت لاکتولوز و فواید آن در درمان یبوست


همه چیز در مورد شربت لاکسی ژل یا منیزیم هیدروکساید


فواید عالی کپسول فیتولاکس برای درمان یبوست


separator line


بیشتر بخوانید  راه های مناسب برای جلوگیری از آرتروز گردن

دیدگاهتان را بنویسید