چند ترفند جالب برای تهیه آجیل ارزان



ترفندهایی برای خرید آجیل ارزان


خرید آجیل در پذیرایی عید و شب یلدا در میان ایرانیان سال ها است که به صورت یک رسم در آمده است و تقریبا همه هر طور که شده سعی می کنند برای این ایام حتما آجیل خریداری کنند.


عید نوروز برای همه ایرانیان یکی بزرگترین اعیاد است و دید و باز دید نوروز در فرهنگ ایران جایگاه ویژه ای دارد. به همین خاطر پذیرایی عید هم برای خانم های ایرانی از اهمیت زیادی برخوردار است و دوست دارند به نحوی شایسته از مهمانان خود پذیرایی کنند.


مادرها هم همیشه تلاش می کنند تا آجیل را در جایی پنهان کنند که دست بچه های خانه به راحتی به آن نرسد و کسی نتواند آجیل را مطابق سلیقه خود سوا کند.چند ترفند جالب برای تهیه آجیل ارزان


اما نیازی به این پنهان کاری ها نیست! شاید بگویید با هزینه های سرسام آور خرید آجیل نمی توانیم بیش از پذیرایی مهمانانمان خریداری کنیم اما ما با ترفندهایی که به شما آموزش می دهیم می آموزید چگونه خرید آجیل را به صرفه و مناسب با جیب خود انجام دهید و برای پنهان کردنش دنبال گنجه نگردید.


خرید آجیل ارزان


انواع آجیل را بشناسید!


برای تهیه یک آجیل ارزان باید ابتدا با انواع آجیل آشنایی داشت. هنگامی که انواع آجیل را بشناسیم می توانیم با ترکیب آجیل شیرین و دیگر خشکبار آجیل ارزان قیمتی داشته باشیم.


با ترفند ترکیب آجیل شیرین با خشکبار می توانید آجیل ارزان تهیه کنید


به جای آن که ترکیب تکراری پسته و انواع تخمه و بادام و فندق را بخرید، انواع آجیل را بشناسید. مغزهای متنوع را امتحان کنید. آجیل شیرین را می توانید جایگزین آجیل شور کنید و آن را با خشکبار دیگر مخلوط کنید و با یک ترکیب سالم از مهمانان نوروزی خود پذیرایی کنید.

بیشتر بخوانید  زیباترین مدل های تاج برای جشن الفبا (دخترانه / پسرانه)


انواع آجیل بسیار متنوع تر از ترکیب معمول عید است. خصوصا که با خرید دانه های جدید مهمانان خود را هم خوشحال می کنید.


مخلوط آجیل متفاوت درست کنید!


یکی دیگر از ترفندهای درست کردن آجیل ارزان؛ تهیه یک آجیل متفاوت است. تخمه آفتابگردان، با چند مغز ارزان قیمت هم آجیل محسوب می شود.


ترفند مخلوط انواع تخمه با یکی از مغزها برای تهیه آجیل ارزان


در هیچ قراردادی نوشته نشده که آجیل باید پسته و تخمه و بادام و فندق باشد. از انواع تخمه با یکی از مغزها مثلا پسته استفاده کنید. ترکیب تخمه آفتابگردان، بادام زمینی و یک مغز دیگر، هم متفاوت است و هم مقدار خیلی زیادی از هزینه هایتان کاهش می دهد.


می توانید از خشکبار دیگری برای پربار کردن مخلوط آجیل کمک بگیرید. نخودچی، کشمش و یا حتی کمی شکلات می تواند به شما کمک کند تا ظرف خود را پرتر کنید و آجیل ارزان تری بخرید.


از قدرت میوه های خشک غافل نشوید. میوه های خشک بخرید یا کمی در فصول مختلف وقت بگذارید و میوه خشک کنید. انواع آلو و آلبالو، سیب، کیوی، آناناس و انواع توت به راحتی خشک می شوند.


در تجربه اولتان برای خشک کردن میوه سراغ میوه های سخت مثل موز و انبه که زود سیاه می شوند نروید. البته می توانید میوه های خشک را از آجیل فروشی ها هم تهیه کنید.


میوه آجیل فروشی ها بخاطر خشک شدن در شرایط استاندارد خوش آب و رنگ ترند. بعلاوه که میوه های خشک وزن زیادی هم ندارند و دویست سیصد گرم از آن ها حجم زیادی میوه خشک است.

بیشتر بخوانید  رقیق کردن لاک ناخن با روش های ساده و کاربردی


برای توصیه دیگر هم می توانید شاه دانه را با مغز تخمه مخلوط کنید و در این ترکیب کمی از مغز یک دانه دیگر مثل مغز بادام یا مغز پسته شور مخلوط کنید و یک ترکیب آجیل جذاب داشته باشید. از انواع آجیل غافل نشوید و تنوع را فراموش نکنید.


مخلوط آجیل پوست دار، متفاوت، سرگرم کننده و به صرفه!


برای داشتن یک آجیل ارزان قیمت می توان از مخلوط آجیل پوست دار استفاده کرد. هم متفاوت است و سرگرم کننده هم مقرون به صرفه.


ترفند مخلوط آجیل پوست دار برای تهیه آجیل ارزان


آجیل پوست دار علاوه بر این که کمی ارزان تر از آجیل مغز است، سالم تر هم هست. این آجیل ها فضای بیشتری در ظرف می گیرند بنابراین می توانید با وزن کمی از آجیل های پوست دار ظرف خود را پر کنید.


بادام درختی و بادام زمینی و فندق را پوست دار بخرید و با انواع تخمه قاتی کنید. ترکیب جالب و منحصر بفردی به دست می آورید. توجه کنید که لازم نیست حتما همه مغزها را داشته باشید. مثلا تخمه هندوانه را با تخمه آفتابگردان مخلوط کنید و یک یا دو تا از انواع آجیل دیگر را به آن بیافزایید.


البته توجه داشته باشید که پوست آجیلی که می خرید باید نازک و ترد باشد، و مهمانتان را به زحمت و دردسر نیاندازد. معمولا آجیل پوست دار بو داده راحت تر از نوع خام آن می شکند و خوشمزه تر هم هست. خصوصا که خیلی هم شور نیست که سلامتی شما را به خطر بیاندازد.

بیشتر بخوانید  آموزش درست کردن کدو تنبل ویژه تزیینات پاییزی


یک ترکیب آجیل ترش بسازید!


یک خانم خانه دار با سلیقه می تواند با کمی ابتکار عمل یک آجیل ارزان قیمت تهیه کند و یک ترکیب آجیل ترش بسازد.


ترفند ترکیب آجیل ترش برای تهیه آجیل ارزان


مخلوط آجیل هیچ قرار دادی ندارد و مطمئن باشید مهمانانتان از خلاقیت شما استقبال خواهند کرد. مطمئنا خود شما هم بارها شده که به چند عید دیدنی در یک روز بروید.


شاید در اولین روزهای عید خوردن ترکیب معمول آجیل برایتان لذت بخش باشد اما قطعا بعد از چند روز احساس خواهید کرد به تنقلات دیگری نیاز دارید.


چرا شما خالق این تنقلات جدید نباشید؟ مثلا آلبالو خشک را با آلو و برگه و گوجه خشک مخلوط کنید. تکه های لواشک را به قطعات کوچک تقسیم کنید و به مخلوط خود اضافه کنید. ما تضمین می کنیم مهمانان شما این ترکیب را با خود به خانه شان می برند.


separator line


بیشتر بخوانید:


نحوه نگهداری ساده و مفید آجیل در شب عید


نکاتی مهم برای نگهداری آجیل


دیدگاهتان را بنویسید