تزریق بیش‌ از ۱۹۰ هزار دز واکسن کرونا در زاهدان –



به گزارش سلام نو، دکتر سید مهدی طباطبایی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاخیر یک تا ۲ هفته‌ای در نوبت دوم واکسن هیچ‌گونه تاثیری در اثربخشی واکسن نخواهد داشت.

وی افزود: به محض تامین واکسن برکت، از طریق رسانه‌ها و پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اطلاع رسانی به شهروندان انجام خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان بیان کرد: با توجه به کمبود واکسن برکت در شهر زاهدان پیگیری‌های لازم در خصوص تامین واکسن در حال انجام است افرادی که دز اول  این واکسن را تزریق کرده‌اند و هم‌اینک نوبت تزریق دز دوم واکسن آن‌ها فرارسیده نگران تاخیر بوجود آمده نباشند.
وی تصریح کرد: فعالیت مراکز واکسیناسیون کرونا در ایام تعطیلات و محدودیت‌های کرونایی تداوم دارد و  فقط در روز عاشورا واکسیناسیون کرونا بصورت سیار ارائه خدمت خواهد شد.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان؛ با افزوده شدن ۷۳۶مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان، شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۱۰هزار و ۶۵۷ نفر رسید.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری اظهارداشت: همچنین با فوت چهار مورد جدید، شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به ۲ هزار و ۳۵۹نفر رسید.

وی با بیان اینکه ۴۴۸ بیمار حاد تنفسی و ۲۱۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: مردم در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس بر اساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می‌شود ضروریست شهروندان‌ تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید  مجید عشقی کیست | علت استعفای مجید عشقی سازمان بورس – ایران چطور

وی گفت: تمامی موارد مثبت کرونا در سیستان و بلوچستان از نوع جهش یافته انگلیسی و دلتا است.

هاشمی از وضع فوق بحرانی کرونا در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: پایین‌ترین میزان رعایت پروتکل‌ها در سطح کشور مربوط به سیستان و بلوچستان است.

وی بیان کرد:‌ کمبودی در داروهای ضد ویروس و تجهیزات مورد نیاز بیماران کرونایی در استان وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید